Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Reach Subsea (REACH)

Er en elendig tid å betale restskatt når slike muligheter byr seg …

Veldig spent på “det nye” kostnadsnivået i morgen, eller bekreftelsen av det nye nivået eks Topaz. EPS ut året kan bli meget pent.

Akkurat slik er det, jaja, kommer nok bedre tider :wink:

har ikke satt meg ordentlig inn i selskapet enda, men det er noen momenter med selskapet jeg finner interessante.
Leverte dem ikke rimelig bra tall og resultater i q1?

Til dere som er litt mer bevandret.

Selskapet oppgir kontant/kontant ekvivalenter på 144MNOK ved Q1. De vil ta en kost på Surveyors på rundt 35 - 40MNOK dette kvartalet, men antar fortsatt god kontantbeholdning. Reach Remote er utsatt i tid, vi er ikke kjent med andre store investeringer og selskapet oppfattes billig - men med en usikkerhet om fremtidig finansieringsbehov. Ville det gitt mening om selskapet vurderte tilbakekjøp av aksjer på dette tidspunktet ?

Det kan hende det er et dumt spørsmål - men tar gjerne litt opplæring!

Hei!

Det er helt korrekt! Selskapet leverte historiske beste Q1 i 2021. De leverte også historisk beste Q2 i 2020, historisk beste Q3 i 2020 og historisk beste årsresultat 2020!

Det har blitt en god diskusjon her inne nå, så det er bare å spørre - så er nok noen behjelpelig med å prøve å svare!

1 Like

Flott, takk.
Mente å huske at dem leverte bra.
Er jo ekstremt engasjert i Solstad og oppdaget for noen uker siden at dem sitter med 5mill aksjer via Normand Drift.

Må sette meg inn i dette selskapet.

Hvordan da tenker du?

Om det kan komme behov for mer penger i fremtiden, hvorfor skulle de bruke pengene på å kjøpe egne aksjer?
Aksjer kan de jo bare trykke opp flere av om de har behov for det.

Du finner mye god informasjon i denne tråden om du blar deg tilbake til 5 mai.

Høres fint ut, snakkes nok ved etterhvert.

Hvorfor tilbakekjøp av egne aksjer?

Tilbakekjøp av aksjer brukes ofte som en skatteeffektiv måte å overføre kontanter til aksjeeierne på, snarere enn å utbetale utbytte. Av og til gjøres dette av selskaper når de føler at aksjen er underpriset i markedet. Andre ganger gjør selskapene det for å tilby en “bonus” i belønningsprogrammene til de ansatte.

Er sikkert helt på “bærtur”, men jeg tenkte at dersom selskapet har mye kapital som ikke skal brukes i umiddelbar fremtid; ville det vært bedre å kjøpt tilbake aksjer i selskapet dersom de anser seg selv som lavt priset ? Da tenker jeg på at det potensielt kunne blitt en god investering (kanskje kunne utstedt nye aksjer på høyere nivå ved fremtidig emisjon) og samtidig gitt et signal til markedet ?

Jeg tenker egentlig motsatt, de mener de har et kapitalbehov for USV, så det er rart de brukte penger på å betale ut utbytte…

Selskapet har ett stort finansieringsbehov. Hvis de kaster bort pengene sine på tilbakekjøp mener jeg de identifiserer seg som uansvarlige, og som ett selskap som driver med finansgjøgling (få opp kursen før emisjon), snarere enn ett seriøst selskap som skal levere på gode tjenester og drift.

Om de vil drive med tilbakekjøp kun for å dekke bonuser/opsjoner til ledelsen er det innafor, men for å drive opp kursen når man vet de har ett stort finansieringsbehov? Tullete.

Det var bra poeng, så da takker jeg for gode svar! :slight_smile:

Da er det bare å ønske lykke til imorgen;)

2Q; Her traff du godt :wink: Fremtiden ser lys ut !

REACH SUBSEA ASA: Presentation of second quarter and half-year results 2021 webcast recording now available

Increasing renewable client base and building winter season backlog

4 Likes

Operational figures

Solid :smile:

3 Likes