Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Reach Subsea (REACH)

3 Likes

Her kommer en oppdatert analyse:

image

Fyr løs om det skulle være noen spørsmål!

Satser på en god reach høst, og at vi får en skikkelig reprising.

3 Likes

Takk for deling!

Har du gjort deg noen tanker om hva 2 års kontrakten på ROV utleie potensielt kan være verdt om den går i havn ?

Har de anledning til utbytte?

Må ikke pengene reinvesteres i den autonome satsningen med Kongsberg?

Uansett knallsterke tall som lover knallbra for fremtiden :clap::clap:

For ordens skyld; number of Rov days sold, august skal vel være: 285 !

Takk for deling :wink:

1 Like

Selskapet gav utbytte i år på 15 øre aksjen. Tanken er vel at de legger seg på rundt 50% av “net profit”, som i henhold til Metodikkinvest sine estimater bør ligge rundt 24 øre aksjen til neste år. Det må vel sies å være veldig bra sett i forhold til dagens kurs.

ja, 8,69% på kurs 2,76…

Hva tenker folk skjer videre med Reach Subsea?

  • De fortsetter uten USV satsing i 2022 også
  • De blir kjøpt opp
  • De lånefinansierer USV satsing
  • De finansierer USV satsing med emisjon
  • De gjør en partneravtale for USV satsingen

0 stemmegivere

Jeg er jo litt der at Reach Subsea er veldig underpriset og det er endel andre som har kommet lengre i USV satsingen (utfra hva jeg har forstått). Selv med en 100% budpremie, så er Reach Subsea billige nå og vil automatisk styrke bunnlinjen i så å si alt av selskap.

tenker partner. Frykter at de fortsetter uten / slik som en viss konkurrent som opprinnelig skulle lansert autonome fartøy for nesten et år tilbake, som jeg har glemt å følge med.

Har forsøkt å følge litt med og har ikke klart å finne at Ocean Infinity (OI) har fått sine i markedet eller estimert ny tid for levering. OI hadde opprinnelig levering i november 2020 om jeg husker korrekt. Den andre konkurrenten er Fugro, som har estimert levering i 2022. Ut over disse to selskapene så kjenner jeg ikke til ytterligere konkurranse.

Jeg tror ikke kappløpet rundt USVene er kjørt - selv med en forsinkelse til 2023. Ocean Infinity bør få sine i markedet først, men dersom Reach Subsea sine argumenter om globale leveringsproblemer er legitime så bør dette også gjelde Fugro. Jeg tror også det blir spennende å se om de enkelte selskapene klarer å skille seg ut ved at de har forskjellig spesifikasjon på flåtene sine. Vil for eksempel Fugro sin batteridrift på maksimum 17 dager være negativt i forhold til Reach Subsea sin dieselelektriske fremdrift med operasjonstid på minimum 30 dager ?

I mellomtiden blir det interessant å se om markedet får øynene opp for selskapet. Særdeles lite respons på hva jeg tolker som veldig positive børsmeldinger

2 Likes

Det var ocean infinity ja. Turte ikke sette på papiret og for dårlig tid til å sjekke.

Ang vår uformelle spørreundersøkelse er jeg overrasket at ingen har svart lån. Tross alt et ‘billig’ selskap hvor det ikke får frem noen aksjonærverdier ved å emmitere, + selskapet er i praksis gjeldfritt. Ergo er det fornuftige å låne penger i banken…

Er det noen som har klart å finne ut hvor mye penger som må investeres totalt?

Jeg er stuck på problemet at jeg ikke forstår hvor stort finansieringsbehovet for selskapet er, og at de har ganske liten market cap. Ergo føler jeg at det er gode sjanser for at de blir kjøpt opp av noen som ønsker kompetansen i selskapet, samtidig som jeg syntes det er gode sjanser for at man blir offer for en enorm utvanning.

Rett og slett, problemet mitt er at jeg ikke forstår bransjen bra nok eller hvor stort finansieringsbehovet er.

For min del er det da vanskelig å gjette på hvordan driften ser ut ett par år fram i tid, da jeg antar at selskapet - hvis det fortsatt eksisterer som selvstendig enhet - har gjennomgått en større forvandling.

1 Like

Mener å ha lest at kostnaden for hver USV er ca 200 mill, målet er i 2025 10 stk, skulle være ferdig med 2 stk i 2022, dette er utsatt/skjøvet på, men planen følges og selskapet trodde på 10 stk ferdig i 2025 som planlagt…Så da er regnestykket enkelt!? Eller?

Så da er market cap 386 millioner, og de har ett finansieringsbehov på 2 000 millioner, eller ca 5 ganger market cap de neste 3 årene? Er det korrekt ?

1 Like

Ca 140 mill var vel prisen per fartøy, var det ikke ( ca 1,4mrd totalt)

2 Likes
2 Likes

De neste 4 årene i allefall. Les presentasjonen på hjemmesiden deres og se resultatfremleggelsen for 2Q på Web, mye god info der. Meget spennende konsept med gode samarbeidspartnere…

1 Like

Takk for den oppklaringen, husken min ikke så god…

1 Like

Takk for informasjonen, når jeg leste meg opp på selskapet tidligere så var ikke dette helt tydelig for meg :slight_smile:

1 Like