Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Reach Subsea (REACH)

Reach Subsea ASA - Mandatory notification of trades - primary insider
Market: Oslo Børs
Instrument: REACH, ISIN NO0003117202
Anders Onarheim, member of the Board of Directors of Reach Subsea ASA, has on
the 4th November 2021, purchased 500.000 shares at NOK 2,94 per share via his
fully owned company AB Investment AS. The total number of shares beneficially
owned by Onarheim after the transaction is 500.000, which equals 0,38% ownership
in Reach Subsea ASA.

2 Likes

Må vel støtte caset om at det ikke kommer noen emisjon, og at fremtidsutsiktene ser bra ut. Onarheim har regnet på et selskap før …

2 Likes

Emi ble meldt 12. Kjørt 13. Spiken er 13. Jan 2017. Emi på 1,75

Hvis man tar snittet av kursen uka etter emi, så ender man på ca 2,4, så opp ca 60 øre, eller 33%. Hvorfor? Jo, fordi mye risk ble da borte, så da måtte markedet reprise.

Jeg forventer noe tilsvarende når de melder om finansieringen av USV-konseptet og oppstart av bygging i 2021 som nevnt i Q3 rapporten.

Jeg tenker at markedet ikke har fått med seg at Reach Subsea-casen har blitt derisket nå, siden de ikke har børsmeldt at de har fått på plass finansiering.

Som AudunN sa det:

Dette vil jo bli børsmeldt og jeg er overbevist om at det blir godt mottatt. Når man ser på innsidekjøpene de siste dagene, så er det tydelig at det er flere som tenker det samme.

EDIT fint brudd opp av den lille triangelformasjonen i dag. For Reach Subsea å være, på godt volum. Mangler brudd på den større triangelformasjonen og motstandene på ~3,2 og ~3,45

4 Likes

Operational figures

Reach fortsetter den gode utviklingen, høy aktivitet og “gruser” oktober 2020… :wink:

1 Like

Svært god måned! Med en ROV/Vessel ratio på 2.87 tyder det vel også på at det har vært gode prosjekter.

3 Likes

Så vidt jeg oppfatter har den ene ROV-en startet på den 2–årige bare-boat-kontrakten, så det burde heve ROV-dagene solgt fremover gjennom vinteren.

Fra kvartalsrapporten: Reach entered into a two-year bareboat contract for mobilization and delivery of one ROV on a new subsea vessel outside the North Sea starting in September 2021.

3 Likes

2020Q4 ga disse tallene, som altså ser ut til å bli slått med god margin.
image

14MNOK ~ 10 øre EPS

2 Likes

Skal vi endelig se det etterlengtede bruddet :slight_smile:

2 Likes

REACH SUBSEA SECURES MODERN FIT-FOR-PURPOSE VESSEL CAPACITY

2 Likes

Jeg kjenner ikke selskapet så bra, så hvis noen som gjør det hadde kommentert, så hadde jeg satt pris på det.

Noen tanker om f.eks. Olympic Subsea ASA vært en evt partner for USV-prosjektet?

Jeg mener at selskapet nevnte dette på Q2 eller Q3 presentasjonen. Er vel bare fortsatt bruk av skip de allerede bruker. Men det var kjekt å se at de skal bruke Olympic Challenger i 2022. I Q2 rapporten ble det nevnt at den skulle demobiliseres - men i Q3 rapporten var den fremdeles i bruk. Det bør vel tilsi at de går inn i 2022 med 6 spreads (?), som er et ekstra spread sett i forhold til hva som er meldt ved Q2 og Q3 (" REACH currently markets and operates five subsea spreads (vessel, ROVs, and personnel, alone or together with partners")).

Usikker rundt USV partner. Kanskje noen andre har tanker her ?

1 Like

Takk for godt svar! Dette kan mao bety at de potensielt har 20% høyere kapasitet i 2022 hvis ikke noen andre leiekontrakter går ut. Antar de gjør dette fordi de ser gode muligheter utover i 2022. :slight_smile:

Usikker på om Challenger noen gang var tatt ut av de operasjonelle tallene - men det blir hvert fall høyere kapasitet enn hva jeg så for meg. Med nye budsjetter så kan vi jo håpe på at det blir høy aktivitet i 2022.

Edit: Jeg innser at jeg faktisk må lese børsmeldinger litt bedre. “The Olympic Challenger will commence operations for Reach Subsea during 1Q 2022 and will be redelivered in Q4 2022.”

Dette selskapet virker jo fremdeles som en noe uoppdaget perle. Tok en inngang idag. Så får vi se :slight_smile:

2 Likes

– Dette har vært et travelt år for Reach Subsea og vi ser at momentumet i markedet styrker seg i 2022 og 2023. I respons på dette fortsetter vi våre operasjoner fra disse tre moderne «fit-for-purpose»-skipene, sier adm. direktør Jostein Alendal i Reach Subsea.

De kunne godt sagt det i børsmeldingen. Oh well, infoen fra deg gjorde at jeg gjorde riktig tolkning da. Ser fram til at de melder at finansieringen av USV prosjektet er i land. Etter det tenker jeg vi kan få en oppdatering fra Fearnley.

1 Like

Er det noen som har oversikt over ca hvor mye Eika har igjen? Tipper nedsalget fra Eika har vært en bremsekloss i ganske lang tid nå, så om de en gang er tomme, vil nok kursen få seg et løft bare av den grunn.

De har rundt 5 millioner igjen i begge fondene. Tror dog ikke Eika har vært den store bremseklossen enda - men blir interessant å se hvis/når volumet tar seg opp

Så at VpF Eika Norge hadde 4.968.418,- på Ak-listen den 30/9/21. Ikke noe annet fond blant de 20 største i allefall…

Sist gang Eika solgte, så ser det ut til at det var et styremedlem fra Reach Subsea som kjøpte. Godt å vite at de ikke bare dumper aksjer ut i markedet, men fant seg en kjøper som ikke presser kursen videre ned. Det er i hvert fall det jeg klarer å pusle sammen. Eika solgte 450k samme dag som styreleder kjøpte 500k. Totalomsetningen den dagen var på 780k.