Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Reach Subsea (REACH)

Det har vært omsatt 6.5 mill aksjer i Reach siden 30.09, så de har sikkert solgt noe i den perioden tenker jeg :wink:

De har solgt, men såvidt jeg kan se utfra listene og kursbevegelsene de dagene, så har det hatt veldig lite å si for kursen. Får grei oversikt over det med insider-medlemskap. :stuck_out_tongue:

2 Likes

Kan dele denne mens vi venter på nyheter. Det ser ut til at Reach Subsea kan ligge inne med søknad hos forskningsrådet. Det er ikke definert søknadssum - men jeg har spurt pent om innsyn i saksdokumentene tilknyttet prosjektsøknaden. Tiden vil vise om det er noe de tillater.

Min tolkning (basert på søknadsfrist) er at de søker midler under innovasjonsprosjekt - “Pilot-E 2021: Maritim nærskipsfart – Hydrogen – Energisystem”.

De økonomiske rammene i utlysningen ser ut til å være 100 - 120MNOK + ikke definert ramme fra Enova. Minimum søkebeløp er 10MNOK. Svar på søknad er forventet i løpet av desember 2021.

Tidligere tildelinger kan man finne på denne siden

5 Likes

Dette ser ut til å være kun for hydrogen? Og løsningen til Reach ser ikke ut til å nevne hydrogen en eneste gang. Bare at de har en hybrid løsning. Er det for neste fase?

Det er 3 temaer; (1) utslippsfri maritime næring, (2) Hydrogen - utvikling mot mulig knutepunkt og (3) Et energisystem for omstilling.

Står litt mer utdypende her;

Timeingen passer jo perfekt for Reach Subsea sitt opplegg :stuck_out_tongue:

Jeg lurer dog på hvordan det passer inn her, for Reach sin løsning er jo ikke utslippsfri heller. De nevner en hybrid løsning, og jeg antar de da mener diesel + batteri.

Ja, timingen er veldig god! Det er korrekt at det ikke blir utslippsfritt. Hadde derfor vært veldig spennende å lese på hvilke grunnlag de søker støtte. Kan heller ikke se at det er andre aktuelle utlysninger den 15 september som de kan ha søkt på.

1 Like

For å forsøke å lage en halvveis indikasjon på aktivitet i november har jeg forsøkt meg på å hente ut “Vessel Utilisation” data fra MarineTraffic. Siden dette er første måned så er det vanskelig å si for mye om dataen som er hentet - men en pekepinne vil være at Olympic Artemis skal ha vært på spot markedet mens Havila Subsea er på et prosjekt som varer ut Q4.

1 Like

Jeg tolket statsbudsjettet bear for Reach? Synspunkter på det?

Blir vel kanskje meir fokus på IMR når det ikkje er ny leiting, som er positivt for Reach

Hva er IMR? :see_no_evil:

Fikk som svar at de har masse felt som de allerede har undersøkt som de evt skal bygge ut, her kommer vel Reach Subsea inn. Også driver de jo også med vedlikehold, og det blir det vel bare mer av.

Inspection, Maintenance and Repair?

3 Likes

Har ikke sittet så lenge i aksjen og er ikke min største posisjon, så litt grønn her. Takk for svar :smiley:

Var som nevnt over. Er jo dette som er store deler av Reach sin omsetning trur eg

Det er fascinerende å se hvor stabil topp 50 i Reach Subsea er. Så å si ingen kjøp eller salg.

Eneste uro momentet per nå er vel gjerne EIKA. Men er jo en stund siden de har solgt noe nå og de kjører heldigvis ikke på med dumping

En kan jo spørre seg selv hvorfor en skal selge nå; *sterkt økende EBIT/aktivitet, økt forventet utbytte, økende cash i selskapet, fortsatt forventet sterk aktivitet med “going business”, nytt konsept RR (finansiering snart i boks), god ledelse, sterkt styre, nye ansettelser og et selskap som har vist at de har manøvrert godt under hele pandemien…Sist men ikke minst har de p.t ca 0,- gjeld! Forventer reprising når som helst, jeg i allefall :wink:

1 Like

Jeg venter på at de skal melde hvordan USV-prosjektet er finansiert og at de har startet opp. Oppstart stod jo som “2021” i Q3-rapporten.

Kommer nok info fra selskapet når de er klare og de pleier å “gjøre som de sier” :smile:

1 Like

Presentasjon hos Xtrainvestor med Ceo og Cfo på torsdag. Kanskje news før det

4 Likes