Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Reach Subsea (REACH)

Nice! Reach sa i sist presentasjon at de så etter oppdrag utenfor kjerneområdet sitt i Q1, siden de har andre kontrakter på skipene enn tidligere. Dette kommer til å komme godt med.

2 Likes

Reach Subsea secures cost attractive long-term vessel capacity through acquisition of Edda Sun and charter of Go Electra

6 Likes

Kontraktene kommer som perler på en snor :grinning:

1 Like
2 Likes

REACH SUBSEA ASA – SUBSTANTIAL SHAREHOLDING DISLOSURE: iSURVEY HOLDING AS AND NORVESTOR VI, LP

Reach Subsea - Exercises under share incentive program

Financial calendar

REACH SUBSEA ASA – Notification of trade by close associate of primary insider

En gammel post, men om et halvt års tid kan det være vi ser resultater:

“En operasjon som vanligvis involverer et mannskap på over 30 om bord på et skip skal snart fjernstyres fra land”

3 Likes

Registration of the new shares

De virket skråsikre på at det kom til å fungere på en av q presentasjonene. De har hatt rett i mye annet. Kan bli veldig gøy!

1 Like

Fra Q3 rapporten:

Pre-commissioning work with emphasis on detail engineering
and supply chain evaluations for the build phase is ongoing. In
preparation of Reach Remote being operational in 2023, Reach
aims to have the onshore control room ready during the first half
of 2023 in order to start ROV operations on selected projects.
Reach Remote is on track for delivery late 2023.

Det er virkelig ikke lenge til USV-prosjektet kommer i drift nå. Antar at de får kontrollrommet oppe og gå i Q2 og de begynner å bruke USV-ene på kommersielle prosjekter i Q4 2023, utover i 2024, så antar jeg de vil trappe opp bruken etterhvert som de får håndtert barnesykdommer.

Q4 rapporten er 14. februar, så om 11 dager.

2 Likes

Reach er bare så behagelig å være tolmodig i:-) Trygg finansiering også selv om opsjonen til Wilhelmsen kanskje holder kursen litt igjen. Buy and hold case dette. Et langskudd man kan føle seg sjeldent trygg på.

1 Like

Under the Agreement, Wilhelmsen has agreed to subscribe for, and be allocated, 46,126,567 new shares in Reach at a subscription price of NOK 3.25 per share. The agreement also includes the issuance of warrants (Nw.: tegningsretter), whereby Wilhelmsen will receive the right to subscribe for and be allocated an additional 44,766,684 new Reach shares at NOK 4.00 per share. The warrants have a duration of three years, can be exercised at any time, and will if fully exercised provide Reach with an additional NOK 179 million in new growth equity.

Så Wilhelmsen har fram til februar 2025 på å løse inn warrantene.

Det hadde ikke overrasket meg hvis Reach Subsea gjør et oppkjøp finansiert av at Wilhelmsen løser inn opsjonen.

Jeg tenker at kursen i Reach Subsea holdes tilbake av at alt ser svært lovende ut, men at potensialet nok først blir utløst i løpet av 2023/24. Som gjør det til en fin tid å bare sitte på aksjene.

Fra Q3 rapporten:


Jeg liker spesielt godt hvor nært EBIT og pre tax profits følger hverandre.

4 Likes

Reach Subsea awarded contract with major renewables energy company, and signs contracts for new vessel to serve a continued strong market

8 Likes

Må si jeg liker når de må leie inn en ekstra skute fordi de fikk en kontrakt til. Da er det ikke mye ledig tid på de skutene de har leid inn fra før. :sunglasses:

Olympic Triton will be delivered to Reach Subsea in Q1 2023 in conjunction with start-up of the renewable energy contract.

Så oppstart om mindre enn 6 uker. Nice. :slight_smile:

Tror Reach Subsea er en av mine mest undervurderte investeringer.

4 Likes

Tror vi vil se en reprising 14.02, markedet vil få øynene opp for en periode fremover. Sjeldent godt posisjonert for et voksende marked, med voldsom betalingsevne/vilje for markedsledende teknologi med CO2 besparelser.

Savner de gode gamle månedlige rapportene, men samtidig desto mer glede til Q :relaxed::tada:

1 Like

Edda Sun er på vei også, tror ikke de har fått den ennå…

1 Like

Prata litt med en på chatten som mente Edda Sun nok hadde gått opp i betraktelig i verdi siden avtalen om kjøpet ble inngått. Uten at salg av akkurat tilsvarende båter var blitt gjort. Jeg har ingen peiling på dette, men det høres troverdig ut. :slight_smile:

2 Likes