Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Reach Subsea (REACH)

Det er vel derfor vi kan kjøpe til en veldig god pris, ukjent for de fleste. uten analyser og for godt til å være sant, så noe må være galt. (det dukker stadig opp noen slike selskaper. Noen ganger er du så heldig at du oppdager dem) @Christian Tror denne må være noe for deg nå, du leser da litt regnskap du og har jeg forstått. (med kitron og tts og undervurderte slitere på børs) det er 4 kvartaler på pluss sida, mulig å regne på vekst og fin fin NOPAT. Do tell hvis du ser noe interessant her :wink:

Turnaround er et faktum. De har nå bevist at de går i pluss på lavsesong.

Leser litt meldinger, og lurer på om jeg kan tolke ordrebok 230mill og meste parten av arbeidet er for Q2. Det er så vilt at jeg må huske feil, mener det stod ei linje i en børsmeldt “update” om at arbeidet var for utførsel ila Q2. som jeg spekulerer i å se i sammenheng med mye av den firm 230Mill ordrebok.

1 Like

De skriver “REACH has per 04 May 2021 a firm order book of NOK 230 million and approximately 625 project days for execution in 2Q2021 and beyond”. Så litt lengre nede "The remaining
approximately 625 project days are primarily for execution in the summer season of 2021. "

Så jeg tror ikke det du sier er langt fra sannheten

1 Like

Synes denne så fin ut ja @sjakk. Har de guidet noe for 2021? Vet du om Q1 typisk er et sterkt/svakt kvartal for dem? @anon80503862 og @konamixx hva synes dere? :slight_smile:

… må lese regnskapet først da, men ved første øyekast ser den fin ut. P/B på 2,2 er rimelig lavt for denne type selskaper. Historikken ser jo rimelig kjip ut, men hvis man nå har en turnaround, så…

Regnskapet ser spennende ut. Skal lese mer her.
Det absolutt mest interessante jeg så når jeg skumleste Q1 rapporten var dette:

High activity in renewables segment during 1Q2021 with 47%
(25% in 1Q2020) of revenue generated from non-oil & gas
clients, driven by major survey projects in the offshore wind sector.

1 Like

For the 2021 season we have experienced increased tender activity within all subsea segments, and with the limited availability of mobilized vessels rates are expected to remain strong.

1 Like

Eneste analysen jeg kjenner til av Reach er utført juni 2018 av SpareBank1 Markets

Hmm, har vi en slags investeringsklikk her med en fattig nevø av onkel skrue, bona fide egghead og milfhuntern? (personkarakteristikker med kunstnerisk frihet , etter sjakks hukommelse og inntrykk,)

1 Like

Q1 er eit typisk veldig svakt kvartal og sommersesongen er dei kvartal der Reach gjer det best. Hovedsaklig oppdrag i Nordsjøen.

Jeg tok en bitteliten post her jeg, liker egentlig alt som har blitt presentert hittil. Takk for info @sjakk, @Lundekunde og @VBR :dark_sunglasses:

2 Likes

Det er jo slik det har vert historisk sett. Etter at de har fokusert mer på fornybar så har de faktisk høy aktivitet større deler av året.

Edit: Opp mot historiske data. Om man skal/bør vektlegge det

Ser du får pen eksponering mot denne også via North Energy

1 Like

Hvor mye eier North Energy av Reach Subsea?

Heilt sant det. Men standard for offshore selskap er jo at sommersesongen har best vær og derfor betre rater og resultat. Ser jo at det står nevnt i rapporten at de hadde ein drydocking av Havila båten før sommersesongen begynner

2 Likes

32% ish

1 Like

Stemmer, er et case der og med en fin eksponering mot txp (som må bevise litt først men er veldig sosial media i sin tilnærming til investor updates, uvant, og litt kult) Så må du vurdere om du vil ta risken på et investeringsselskap mot å håndtere dine egene investeringer (hvis det da ikke oppstår en feilprising du kan ta nytte av)

1 Like

Men må si at det er hyggelig å se at flere her inne får opp øynene for Reach og North. Ser man på North tråden så har det jaggu meg ikke vert store aktiviteten.

Jeg har solgt alt av North og sitter nå uten en eneste North aksje for første gangen på laaaang tid. Bakgrunnen for salget var fryktet nedsalg etter utbytte. Satser på at jeg får alle mine aksjer tilbake (billigere) i løpet av sommeren :stuck_out_tongue:

2 Likes

De har hatt pen avkastning i reach ser jeg også. 200% siden starten av Q4 nå.

North Energy har P/B på 0,82. Også er de et investeringsselskap. Vil det basically si at man får kjøpt aksjer i selskapene de eier med 18% rabatt vs hva de er verdsatt for der? Eller blir det hele litt mer komplekst i det de er verdsatt utfra sist Q-rapport…

Blir vel verdsatt hver kvartal mener jeg. Men det må du nesten lese rapporten på. Jeg holder meg vanligvis unna investeringsselskaper. Men hadde en stint i North grunnet en relativt heftig feilprising tidligere. Så startet TXP å falle og da var jeg ute. (North fortsatte dog med god steam oppover)

3 Likes

De fleste investesteringsselskaper handles med en hvis rabatt. I NORTH har den vært helt hinsides feil spør du meg.

Som @Sjakk er inne på så trynet TXP svært voldsomt og noe overdrevet spør du meg. TXP kan fort bli en gull gruve, men er også mye spred betting i utlandet. Jeg misstenker at det store fallet også var preget av det. Samtid som man kanksje hadde litt vel høye forventninger i brønn. TXP har gjort det svært godt i alle borrekampanjene sine så at de før eller senere måtte få en halvbom burde jo ikke være ett stort sjokk

1 Like