Det største faresignalet er, i mine øyne, hvis det er unaturlig små avskrivninger i forhold til eiendeler i selskapet. Noe jeg alltid sjekker hvis jeg har ett selskap som ser bra ut (etter KOA lærte jeg meg dette).
I dette tilfellet ser ikke det ut til å være tilfellet. De hadde relativt høye avskrivninger i fjor, og i år i dette kvartalet. Merkelig store faktisk, men jeg ser at de også baker inn flere ting i dette punktet pga regnskapsregler. Når jeg ser på årsrapporten står det en god del om depreciation. Jeg gidder ikke copypaste alt, men vil anbefale å søke gjennom dokumentet hvis man er interessert. For min del ble jeg noe beroliget av det, men jeg er ikke profesjonell på regnskap. Ser ingen umiddelbare feller.
Veldig ustabil historisk, men det betyr ikke noe før selskapet faktisk leverer dårlig. Leverer de dårlig kan man få en overreaksjon ned, bare greit å huske på.
Teknisk ser det ut som forsøk på breakout for reprising høyere. Alle som har kjøpt aksjer siden februar 2015 (6 år med andre ord) sitter nå med gevinst. Det var stort volum 16. april, og aksjen prises nå over den dagen uten at det har utlyst salgsvilje. Men, ingen garanti selvsagt. Ser dog bra ut med mine øyne.