Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Reach Subsea (REACH)

Solide tall, mye vil ha mer selvsagt. MEN, med den ordreboken så kan de replisere dette i Q3 og Q4, tenk at de kan satse og samtidig levere relativt gode utbytter!! Godt drevet.

Liker at de i presentasjonen synliggjør litt tydeligere hvor god balanse de har,. Er ikke så mange som setter seg inn i IFRS16 / leasing, og den tekniske avsetningen.

Litt synsing på siden: Virker å være et selskap der folk trives og ekstrem høy profesjonalitet. Rett og slett bra kultur, med lav turnover og sykdom.

Ønsker / håper på en skikkelig status lønnsomhet/drift av Remote Q3. Om ikke over hele periode hvert fall for en driftsperiode. Er avgjørende for caset…

1 Like

Satser på at de forbedrer
image
image

4 Likes

Så tre ekstra skip i Q3? Tror nok det blir et bedre kvartal ja :sweat_smile:

3 Likes

Ikke tre ekstra skip men et ekstra skip og 2 skip som får tilleggstjenester slik jeg leser det?

1 Like

Enig, var på mobilen, så skrev det ikke helt ut, sorry :smiley:

Hva skjedde her? Såvidt jeg fikk med meg, de har ny tech som de med en gang fikk ta i bruk i Norge. Kort vei til markedet. Såååå, vil de kunne bruke dette i resten av regionene også, men det tar litt lengre tid? :thinking:

2023Q2: 590/636 = 92,7% eller litt under ett kvartal i ordrebok
2024Q2: 623/1600 = 256% eller litt mer enn to og et halvt kvartal i ordrebok

Reach Remote i technology qualification i Q4:

June brought a landmark moment with our first client agreement for Reach Remote 1, marking the beginning of a crucial technology qualification program with Equinor. This project symbolizes a pivotal transition for Reach Remote, evolving from a promising concept to a robust, fullscale operation, allowing us to validate its true potential. Meanwhile, Reach Remote 2, having also been sea-launched, is steadily catching up, demonstrating impressive progress.

Kortere oppsummert:

Entered into an agreement with Equinor to conduct technology qualification program for the Reach Remote USVs. To be executed directly after delivery, estimated autumn 2024.

Vet ikke når i Q2 dette skjedde, men antar det ikke var 1. april, så antar de får brukt Orca 2 mer i Q3 og utover.

In Q2 Reach Subsea took delivery of our second DRIX unit named Orca 2 and immediately mobilised the vehicle for the hydrographic mapping project ongoing in Saudi Arabia

1 Like

Reach Subsea’s share capital amounts to NOK 271,769,245 divided into
271,769,245 shares, each with a nominal value of NOK 1.
On 17 February 2022, Wilhelmsen New Energy AS, a wholly owned subsidiary of Wilh.
Wilhelmsen Holding ASA, agreed to subscribe for, and be allocated, 46,126,567 new shares
in Reach Subsea ASA at a subscription price of NOK 3.25 per share. The agreement also
included the issuance of warrants, whereby Wilhelmsen New Energy AS received the right to
subscribe for and be allocated an additional 44,766,864 new shares in Reach Subsea ASA at
a subscription price of NOK 4.00 per share. The warrants have a duration of three years and
can be exercised at any time. The private placement and the issuance of the warrants was
approved on an extraordinary general meeting in Reach Subsea ASA, held on 15 March 2022.
Wilhelmsen New Energy AS have a combined holding of shares and warrants of 96,903,500.

Så, før 15. mars 2025, så kommer Wilhelmsen Holding ASA til å kjøpe 44,766,864 nye aksjer av Reach til 4 kr stk

2 Likes

Siden ingen andre har kommentert det:
CACEIS BANK - KONTO #1B har siden juni 2024 kjøpt seg opp fra 450k til 2800k aksjer i Reach Subsea og har egentlig kjøpt jevnt med aksjer hele veien.

CACEIS BANK - KONTO #1Y har siden juli 2024 kjøpt seg opp fra 250k til 750k.

Avanza og Nordnet er relativt små aksjonærer i Reach Subsea og har solgt, mens det jeg ser på som mer proffe investorer har kjøpt.

Avanza 0,91% og Nordnet 0,51% 1.mai
Avanza 0,74% og Nordnet 0,43% 29. aug

Topp 50 har økt, hovedsakelig pga den/de som står bak CACEIS BANK kontoene.
226 540 942 83,36% 1. mai
227 444 735 83,69% 29. aug

Reach Subsea er såvidt jeg kan se ikke eid av noe fond, men med en MCAP på noe over 2,2 mrd, så hadde det ikke overrasket meg hvis fond begynte å sige inn i aksjen. Reach Subsea er også større en endel av aksjene i OSEBX-indeksen, så hadde ikke overrasket meg hvis de etterhvert kom med der.

4 Likes

Reach Subsea ASA: Award of share options

2 Likes

Reach Remote 1 Named ‘Ship of the Year 2024’

6 Likes

Fungerer tydeligvis opp til et nivå siden de skal demonstrere at det kjører fjernstyrt.

Det jeg er mest spent på er om de har AI som holder kontroll på båten om de mister kontakten, evt om de plotter inn en destinasjon. Regner med at Kongsberg er på nett her. Der vil gi store bemanningsfordeler, samt ekstra sikkerhet.

1 Like

Jeg vil tro at hvis de mister kontakten, så blir skipet liggende i ro. Det er tross alt en fjernstyrt, ikke selvkjørende skip.

Ja, men tror Kongsberggruppen har noe software for å la båter (gjerne større) flytte seg fra A til B, med sensorer slik at de ikke krasjer. Tenker at på åpent hav så er ikke det så komplekst heller. Så kan de ha alarmer som sier ifra når de nærmer seg destinasjonen.

Reach har også noe AI kompetanse fra Australia.

Om de skal ha en armé med Reach Remote over tid vil det ha en del å si…

Gamle artikler:

https://www.sintef.no/siste-nytt/2023/gjennombrudd-for-autonome-skip/
https://www.dn.no/teknologi/kongsberg-gruppen/wilh-wilhelmsen/torbjorn-roe-isaksen/kongsberggruppen-og-wilhelmsen-sammen-om-forerlose-skip/2-1-306507

2 Likes

Bare å søke :

“I am looking for skilled and self-driven captains and navigators” :crazy_face:

2 Likes

autonomy/remote control tests

Bør være temmelig enkelt for kongsbergruppen å ordne det. Tror jeg nesten kunne laget det selv om jeg fikk litt tid på meg, sensorene var på plass og data fra dem tilgjengelig.

REACH SUBSEA: Fearnley øker kursmål til NOK 10 (9,5), gjentar kjøp.

3 Likes

Gappet fra juni er nå lukket. Usikkerhet rundt oljeprisen (og uro pga valget i USA) tenker jeg vil prege aksjekursen fram til starten av november når valget i USA er ferdig.

1 Like

De feirer og vinner priser osv, Skal de få båtene i produksjon snart eller? :grinning: Litt som Obama som fikk fredsprisen før han hadde gjort noen ting som helst…

2 Likes

Mens vi venter:

Reach Remote 1 will be able to perform all kinds of traditional survey tasks like seabed mapping, pipeline inspection, geophysical surveys, and unexploded ordnance (UXO) surveys. The USV will also boast a number of advantages over traditional vessels and survey spreads. There will be a number of automated functions such as mission planning and execution, automatic feature recognition, onboard processing, and data storage.

2 Likes

Er jo ikke ned 50% ytd, men var ned 34% ned fra topp til nylig bunn, samtidig som aksjen er opp 69% hittil i år. Teller dette? :smiley:

Jeg synes det er drita vanskelig å trade aksjer som denne, som jeg tenkte at godt kunne fortsette oppover (fra 10,5 som var årets topp). :stuck_out_tongue:

1 Like