Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Reach Subsea (REACH)

Steady as she goes!

Må være en fryd å sitte i dette styret med en slik operasjonell kvalitet og gjennomføringsevne. Tenk alle de kommersielle mulighetene som dukker opp fremover, beundrer hvor godt de har posisjonert seg for markedets behov.

Alle operatører på norsk sokkel skriker etter alternative og mer effektive løsninger som kutter kostnader og gjør utvinningsprosjekter lønnsomme. Med «proof of concept» på Remote og nødvendige tillatelser / reguleringer, så dobles ordreboken på dagen.

Gullegget i portisen💛

2 Likes

REACH: REACH REMOTE KLAR TIL 2025-SESONGEN FORELØPIG TIMEPLAN - ALENDAL

REACH

10:35

Oslo (Infront TDN Direkt): Reach Subseas foreløpige timeplan for Reach Remote 1 og 2 er å få fartøyene klare til 2025-sesongen. Det sier konsernsjef Jostein Alendal i Reach Subsea under selskapets kvartalspresentasjon tirsdag. -Fartøyene utfører nå sjøtesting og er forhåpentligvis ferdig om noen uker. Deretter forbereder vi pilotprosjektet som er planlagt å starte om rundt en måned for første fartøy, sier Alendal. -Så inn mot første kvartal 2025 er timeplanen å bli klar for sesongen i 2025. Og så snart vi har besluttet hvor vi skal plassere de første to fartøyene planlegger vi å oppskalere i tiden fremover. Det er timeplanen vi har for øyeblikket, sier han. TDN Direkt finans@tdn.no Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70

4 Likes

3 og 4 er også bestilt og er etter planen klare på slutten av 2025; kan sikkert bli noen forsinkelser, men det er mer copy paste fra 1 og 2, så burde være grei skuring. Ellers tipper jeg på flere bestillinger før 3 og 4 er på plass… (Dette forutsetter at det ikke blir noen store hickups med 1 og 2)

1 Like

Q : How much revenue potential do you see with the available resources? A : We can increase revenue with the existing vessel fleet by enhancing the scope and complexity of projects. We aim for revenue between NOK3 billion and NOK4 billion in the next 2-3 years.

4 Likes

Bra omsetning siste to dagene, flere som ser behovet for autonome skip og havbunnsteknologi som kontrollerer rør/kommunikasjonslinjer på havbunnen?

Reach var jo blant selskapene som ble hyret inn ved bruddet på gassrøret…

2 Likes

Det høres jo ikke teit ut med ubemannet rimelig inspeksjon av rør/kabler på havbunnen om dagen

1 Like

Jeg tenker det er Reach Subsea sin 8. største investor som skal ha mer enn 5 millioner aksjer. Hittil i Q4 har de nettokjøpt 900k+ aksjer.

https://app.investordata.no/stocks/reach-subsea-REACH?date_period=weekly

1 Like

Financial calendar

Reach Subsea ASA - Mandatory notification of trade and exercise of warrants

At jeg ikke så den komme er jo imponerende, for det var jo garantert at opsjonen ble brukt.

Btw, jeg var helt sikker på at prisen på opsjonene var 4kr, men det er altså feil.

Reach Subsea ASA - Mandatory notification of trade and exercise of warrants

4 kroner skal fratrekkes utbytter.

1 Like

Det er forresten en typisk utvikling i Reach Subsea nå. Det er plutselig blitt flere selgere, markedet klarer ikke selge unna volumet. Kursen faller ned mot 8,25 som var prisen det ble solgt til. Etter en stund blir likevekten i markedet gjenopprettet og kursen stiger tilbake til der den var før, ettersom ingenting fundamentalt har blitt endret.

1 Like

Men litt irriterende at Willhelmsen skal holde på sånn. De har 44,7 m warrants igjen, som de jo skal cashe ut fremover. Nå er det tre mnds pause, men det vil nok fortsette om kursen holder seg/går opp. Vi andre vet jo at det kommer, men det er antagelig ikke så lett å få avhendet uten rabatt, og dermed krasjer kursen. Akk! Det hadde vært bedre for oss om de heller fant en større interessent og solgte alt på en gang.

1 Like

Husker ikke nøyaktig pris (tror også det var 4.00), men i prisen ble utbytte trukket fra slik at prisen ble 3.28. Står i Q3 rapporten en plass.

edit: innlegget måtte vente på godkjenning, ser Semule kom med et svar før innlegget ble godkjent.

2 Likes

Men det er vel ikke gitt at de selger tilsvarende antall aksjer i markedet? Det blir ca 20 % utvanning innen mars 2025 da hvis jeg leste riktig. Kan se på det som en emisjon på 4 kr i praksis.

2 Likes

Jeg antar de ikke vil være i denne posisjonen:

Den som gjennom erverv blir eier av aksjer som representerer mer enn 1/3 av stemmene i et norsk selskap hvis aksjer er notert på norsk regulert marked (notert selskap), plikter å gi tilbud om kjøp av de øvrige aksjene i selskapet

2 Likes

Okei, ja de er vel allerede en storeier… utvannet eps i regnskapene gjenspeiler ikke denne utvanningen, men det er kanskje noe regnskapsteknisk jeg ikke henger med på.

Kursen når disse opsjonene ble gitt var forresten på 3 kr og Reach Subsea slet med å få finansiert USV-prosjektet sitt. Det har i hvert fall det siste året vært klart at disse opsjonene kom til å bli brukt ettersom de som i dag har vist å være verdt nesten 3x det de må gi for aksjene.

Hva Wilhelmsen New Energy AS(WNE) gjør på videre vei skal ikke jeg spekulerer for mye i utover at det er åpenbart at de tiltrer restererende warrants(44,707,373) og at det skjer innen 15. mars 2025(se utsnitt fra note i Q3 rapporten).

Jeg er ikke kjent med at det er ulike stemmerettigheter i Reach, men forutsatt at alle aksjer har en stemme kan jeg ikke skjønne at WNE kan komme i en situasjon med budplikt(1/3 av stemmene). Korriger meg gjerne hvis jeg tenker feil.

Talløvelse med avrundinger⬇️

Totalt antall aksjer inkl utestående warrants i Reach: 271,7 mill + 54,6 mill = 326,3 mill

WNE hadde før nylig salg aksjer og warrants på tilsammen 106,7 mill. Dette er nå redusert med 9,8 mill til 96,9 mill

96,9 mill sin andel av 326,3 mill utgjør drøye 29,7 % og under 1/3 av stemmene(forutsatt 1:1)

4 Likes