Sånn går det når man ikke faktisk regner på det! Du har helt rett. Ser at de hadde kommet rett under en tredjedel uten å selge også?
Fint du er enig👍🏻 Begynte å lure på om det var noe jeg misforstod. Også enig med deg hva gjelder eventuelt fravær av gårsdagens salg. Da hadde de sittet på 32-33 %, og altså under 1/3 av stemmene.
Jeg har kjøpt meg litt inn igjen her. Tenker at dette er en overreaksjon. Muligens er det noe som tenkte å gjøre en kjapp profitt her, men tviler på at de kjører kursen særlig under 8,25.
Samme her. Kjøpt inn under 8,25 i dag.
Ble visst kjøp i noen omganger her, også rundt 8.
Også litt spennende hvem som kjøpte, da. Ble jo plutselig en ny, større eier (hvis det var én).
Kjøpt til 2,28, men ikke solgt? Ikke engang for å dekke skatten?
Det mangler vel bare at RR1 og RR2 aktiveres.
Hvorfor ikke få billigere eksponering mot Reach gjennom North Energy?
Hvordan ser regnestykket ut? Den er ikke akkurat uten volatilitet. Har hatt aksjer der tidligere og mener å huske at den ikke fulgte underliggende pga liten omsetning. Det kan være positivt om man er veldig langsiktig, men man får et ekstra lag med usikkerhet.
Hva gjør egentlig folkene i North for lønnen? Syns de får særs godt betalt for det jeg tror er begrenset mengde jobb
North Energy investerer i mye annet; da må man enten stole på dem som investorer eller sette seg inn i alt annet de investerer i også. Jeg har ikke regnet på det, så vet ikke om de er veldig mye mer investert i Reach enn andre selskaper:
The REACH REMOTE 1 USV will now be prepared and outfitted with subsea equipment for the earlier announced pilot project with Equinor, TotalEnergies and other major energy companies and includes a variety of relevant survey, ROV intervention, IMR and monitoring related work scope which will demonstrate the full capacity of the REACH REMOTE spread. The scope of work is part of a full-scale operation and will be executed offshore in the North Sea and Norwegian Sea on production fields such as Troll, Gullfaks, Snorre and Åsgard.
Det er interessant å se på North vs Reach. På en eller annen markedsverdi så blir det mer verdi å kjøpe den ene i forhold til den andre. På hvilken markedsverdi vet jeg ikke, da jeg ikke er smart nok til å gjøre 100% riktige kalkulasjoner.
Portefølje: Fra Q3 rapporten så er porteføljen til North 67% Reach.
Lønn: Lønn (og relaterte kostnader) i 2023 var 14m og bikker nok 15m dette året. Synes det er vanskelig å rettferdiggjøre disse kostnadene og det er nok dette som gjør at North er mye billigere i pris enn markedsverdien.