Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Reach Subsea (REACH)

Ser ut som gode nyheter for Reach Subsea

4 Likes

Tall i morgen, blir interessant. Er vel ikke det helt store som er priset inn i dagens kurs, så mulig det er noe oppside?

1 Like

Jeg syntes at hver eneste rapport de siste par år har blitt etterfulgt av nedgang. Nå er den kanskje ganske gruset allerede, men avventer litt og vektet meg litt ned.

1 Like

Tipper tallene blir så som så og at dette langt på vei er hensyntatt i kurs. Mao. vil guiding/utsikter veie tyngst. Men, det blir ren spekulasjon.

Nyheten om at oljeinvesteringene mest sannsynlig går mindre ned til neste år en ventet kan potensielt ha slått ut allerede.

På den andre siden, oljeprisen vaker på et rimelig lavt nivå nå. Laveste på flere år.

EDIT:
Hvis man ser på det tekniske for oljen, så ser man at den har vært i en relativt klar nedtrend i over et år, men i det store bildet, så er oljen fortsatt sånn midt på treet.

Jeg vil påstå at Reach Subsea er veldig utsatt for svingninger i aktivitet blant oljeselskapene som igjen avhenger av oljeprisen. Det er endel faktorer her som er rimelig vanskelig å spå videre.

• Hva gjør Opec videre?
  • Hvor mye russisk oljeinfrastruktur kan Ukraina ta ut?
  • Blir det resesjon eller myk landing?

Rundt det første punktet:
https://www.reuters.com/business/energy/opec-set-agree-another-modest-oil-output-increase-sources-say-2025-11-02/

Angående det andre punktet, så har Ukraina hatt to rimelig vellykkede angrep på oljeterminaler i Svartehavet. Jeg vil påstå markedet ikke har noen tro på at Ukraina klarer å opprettholde disse.

Angående det tredje punktet, så er vi i hvert fall forbi rentetoppen.

For å si det sånn, uten Remote-gjennombruddet hadde ikke jeg blitt sittende med en betydelig posisjon her. Den gjør den relative lavkonjunkturen i sektoren noe mer akseptabel, herunder at jeg anser det som en plausibel oppkjøpskandidat.

2 Likes

Reach Subsea ASA – 3Q 2025: Weaker Results, Solid Performance on Remote Milestones

Reach Subsea ASA – 3Q 2025: Weaker Results, Solid Performance on Remote Milestones

Reach Subsea ASA – 3. kvartal 2025: Svakere resultater, solid fremgang innen fjernstyringsteknologi

Reach Subsea ASA – 3. kvartal 2025: Svakere resultater, solid fremgang innen fjernstyringsteknologi

Som forventet, det er og blir Remote som fortsatt gjør caset attraktivt på medium-lang sikt.

Reach Subsea remains firmly committed to transforming the subsea industry through robotisation. With Reach Remote 1 and 2 now operational across multiple time zones and orders placed for Reach Remote 3 and 4, the scale-up is well underway.

-The business case is sound even on a single-unit basis, and further fleet expansion will strengthen the economics considerably, Alendal added. The Reach Remote concept is more than vessels and robotics – combined with our in-house software, Reach Horizon, we deliver a compelling value proposition for customers across the ocean space.

Og så lurer jeg litt på hva utfallet kan være av en slik prosess:

Initiated a process to explore options to further accelerate the scale –up of Reach Remote

Tanker?

Noen små hint i rapporten:

bilde

bilde
bilde

bilde

2 Likes

Først og fremst er det et lite krydder de kan legge inn i rapporten:

• Kundebehov: Er det aktører som er villige til å tegne LoI eller sikre fartøyskapasitet frem i tid?
  • Byggekapasitet: Har Kongsberg (eller andre) mulighet til å produsere raskere – og til hvilken kostnad?
  • Regnestykke: Hva skal til for at en ny runde faktisk kan regnes hjem?

Synes kvartalet var helt greit, vi vet at sektoren ikke er brennhet. Men aksjekursen har i noen grad regnet det inn allerede, og finansene til selskapet er temmelig solide for de neste par årene.

Ellers greit å se de gjøre seg litt mindre avhening av olje/gass:

bilde

3 Likes

Nesten 20% økning Y0Y på renewables

Backlog faller fra 1,15 til 1,05, ikke uventet (og ikke mye heller) men noterer meg at Reach som jo en av de få som rapporterer det de kaller “tendervolume” som sier noe om jobber ute i markedet øker denne fra 8mrd til 9mrd.

1 Like

Inntektene i Norge kollapser jo fra Q3-24

gfgfggfg

4 Likes

Mandatory Notification of Trade by Primary Insider

2 Likes

Begynner å bli mange innsidekjøp, det er om ikke annet positivt og et signal om at fremtidsutsiktene ikke er så helt verst.

Edit:

Kursen reagerte ned :sweat_smile:

Innsidekjøpene gjør at det føles emosjonelt greit å sitte i ro ihvertfall. Hvis man skal ha litt offshore som en del av porteføljen er ikke Reach det sykeste hvis man synes DOF blir for traust.

Men det er jo ikke noen automatikk at kursnedgang skal stoppe i dag bare fordi insidere kjøper noen aksjer, det kan jo bli tolket som både desperasjon og støttekjøp. :wink:

2 Likes