Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Remedy Entertainment (REMEDY)

Har du tatt juleferie @Konamixx? Eller er du bare lei av å poste alle GOTY-utmerkelsene? :wink:

5 Likes

Blir for mange å holde styr på dessverre :sweat_smile: er opptatt med å estimere det heftige resultat de får i år og neste år.

2 Likes

https://steamspy.com/app/1145360

Hades er vel det første EGS eksklusive som er lansert på steam. Mindre spill, men allikevel har det solgt bra de første 3 ukene på steam. Metro blir interessant å følge når det slippes på Steam i mars.
Ser ikke ut som EGS eksklusivitet er en stor demper på steamsalget så langt iværtfall.

3 Likes

Metro har jo allerede solgt 200k+ på steam pga preorders men er enig i at det blir interessant å se hvordan spillene som kun har vært på EGS selger når de kommer på steam.

Mine 2019 Estimater.

image

Mine estimater 2020:

4 Likes

Sleeper hit.

1 Like

Tjah… https://trends.google.com/trends/explore?q=control%20game

Ok, har kanskje noe for seg :slight_smile:

Ser veldig sterk ut teknisk. Motstand på 13-ish

Ja Control Game hadde tydeligvis en heftig spike der.
Reaksjonen på slutten av året er jo GOTY + rabatterte priser + økt salg. Så ikke så rart at man ser denne reaksjonen også.
Så tipper jeg Gamepass hickupen til Phil er det som får akkurat Control Xbox til å øke noe.

Ja, ser OK ut teknisk, men problemet er vel at det er så lavt volum. Blir ikke noe fest uten volum. Og da tror jeg dessverre man må vente til kvartalsrapporten 14 februar.
Remedy var jo flink å helle kaldt vann over investorne og påpeke at man ikke kunne regne royalty direkte fra digital bros sine tall.
Dette var riktignok etter Redeye og the otterman klarte å regne seg frem til at Control ville nette Remedy 18MEUR i år. Er vel ca 400k salg short å nå det målet.

Det fikk dog Inderes til å oppdatere sin analyse med noe av de dummeste tallene jeg har sett.
De kuttet EBIT target fra 10,8 til 7,8MEUR.
Til tross for at analytikeren spurte Remedy om hans forutsetninger var OK (på 10,8tallet) tidligere samme dag, og fikk en OK.
Remedy vil slå estimatet til Inderes med 50%.

Trenden ser forøvrig ut til å være lik på flere metrics jeg følger.
Reddit følgere:

Gamstat:

Og det faktum at det har ligget høyt på Top sellers og Game on sale på EGS hele desember.

1 Like

@pdx Remedy handles i Euro, portis funksjonen tror det er NOK.

fikser du?

1 Like

Større streamer plukker opp Control. virker som Word of Mouth skaper god effekt her.

1 Like

Bra bra @Evilfreud. Trenger litt haussehjelp på denne. Mange trangsynte her på TI som ikke ser lyset :stuck_out_tongue: @h3nk1

1 Like

Jeg regner med det er REMEDY.HE som er riktig ticker her, kanskje det er problemet? Var REMEDY.OL, både i tråden og i traden din :slight_smile:

Nei det virker feil. Du hadde rett ticker.

er 12,4 Euro som er kursen nå.

PRoblemet er at den behandles som NOK og ikke Euro.

Mens de svenske aksjene står som SEK ( som Ebrac B).

Aha, så de er notert i norge også? Merkelig…

Nei ikke notert i Norge.

Notert på NasdaqNordic

1 Like

Har lagt inn fiks for det nå, pusher ut i kveld/natt :slight_smile:

1 Like

Bare 4 plass på top sellers gjennom julen, bak BL3, red dead 2 og star wars, men whatever.

1 Like

Hvordan ser du det?

https://www.epicgames.com/store/en-US/collection/top-sellers-top-20

Hele top 20 er ikke oppdatert (igjen), men på fremsiden ser du top 5. Top 20 du linker til der er den fra oppdateringen 20.12.

09.01 : 4 plass
20.12 : 5 plass
06.12 : 10 plass
22.11 : 12 plass
08.11 : 12 plass
01.11 : 5 plass

Har blitt oppdatert regelmessig hver 14 dag siden listen først kom (starten av november) utenom 3. Jan. Den oppdateringen kom heller idag. Så vet ikke helt hva de kløner med borte hos Epic.

1 Like