EGS også oppdatert. Control på 9 plass top sellers.
Enda en pris.
EGS også oppdatert. Control på 9 plass top sellers.
Enda en pris.
Forøvrig et kult band
Har du spilt ashtray maze? Isåfall blir de enda litt kulere!
Ikke spilt Control enda faktisk, men det er på lista
Vært litt inn og ut av Remedy de siste årene, håper de avslører noe nytt snart.
Jeg var så dum og sendte noen litt for personlige bilder til @Konamixx på chatten, så da fikk jeg valget ; kjøp deg inn i Remedy eller så går disse bildene public.
Så da får jeg virkelig håpe Control selger som hakka møkk, og Alan Wake hypen blir svær.
Control akkurat gått på 40% salg i PS-stores. Største salget til nå, ser ut til å bli godt tatt imot sålangt. Personlig så tror jeg dette spillet vil få en veldig fin salgshale, kvalitet tvers igjennom. Februar-søylen viser bare starten av salget nå, og er således ikke representativt for hele måneden. Sources : PSN og gamstat.
Mens vi nå venter på gamepass annonseringen av Control.
Et annet AAA spill fikk sin gamepass debut i august i fjor. Takket være kvartalsrapporten kan man ha fått et hint om hva en slik avtale er verd.
Spillet var Devil May Cry 5.
Så et «større» spill enn Control. Men regner med det blir litt tort og svie kompensasjon etter at phil spencer dreit seg ut før julesalget.
Og verdien av gamepass avtalen?
19MUSD
Er det noen som gidder å følge med på disse prisene lenger?
Mulighet for ny GOTY, og en del andre priser den 24.02.
Rolig nå. Må først gjøre unna dice awards på onsdag.
Men hvorfor bry seg om et veldrevet finsk gaming selskap med goty potensiale, når det finnes halvshabbye svenske gaming bolag som akkumulerer gjeld
Da var det snart rapporttid.
Fra mitt tidligere estimat har jeg moderert meg noe.
Dette skyldes hovedsaklig EGS sin 2019 roundup hvor omsetningen for EGS som helhet var lavere enn jeg trodde. Jeg velger derfor å være litt negativ og ser ikke bort fra en fin oppside på mine estimater.
Føler jeg har tatt litt vel i på lønnskostnadene for H2, da jeg tror H1 var preget av overtidsbetaling for crunch ifbm lansering av Control.
Har også tatt med en veldig moderat vekst i cap dev, da jeg kun har brukt Redeye sine estimater. Tror også denne fort kan være høyere.
Litt multipler basert på estimatet.
Forøvrig liker jeg innstillingen til inderes. Målkurs 11 anbefaling: Kjøp
Ser ut som Remedy skal til pareto Gaming seminar i stockholm 3 Mars.
Remedy EntertainmentCEO, Tero Virtala
Blir kult å høre på.
Ble bare 4 av 8 mulige priser og ikke gane of the year. Jaja, you win some you loose some
Fy pokker DET var skuffende rapport.
Må få lest gjennom hele saken, men de får utrolig dårlig betalt i forhold til inntektene 505 games tar inn for spillet.
HIGHLIGHTS FROM JANUARY-DECEMBER 2019
Revenue 31.6 (20.1) million euros, change +57%.
Operating profit 6.5 (0.6) million euros, 21% of revenue.
Skivebom av dimensjoner iforhold til mine estimater!
“Highlights”
Compared to many big-budget games released in 2019, Control hasn’t had as large marketing budget, which may have impacted early launch-period game sales
Control’s high quality, uniqueness and technical innovation provide opportunities to bring the game to new platforms
Our third, as yet unannounced game project is proceeding well. The team working on our fourth project, Vanguard, has reached the stage of having the first internally playable development version of the game
A special focus has been on extending our capabilities of distributed development, including wider external development projects, co-developments with partners and outsourcing specific parts of the project.
Remedy expects its revenue and operating profit to increase during 2020. Majority of the revenue and operating profit growth is expected to materialize during the second half-year period.
Even though the launch of our next new game brand will go
beyond 2020, we expect 2020 to be a financially good year.
The revenue share for Remedy is calculated from net sales, which takes into account deductions from gross sales, such as retail and marketing costs of the game. These deductions are upfront-loaded and affect revenue share calculation negatively especially in the first months of game sales
Synes denne er litt interessant : “Majority of revenue and EBIT growth is
estimated to materialize during H2-2020.”
Med et godt februarsalg på konsoll nå, og sikkert bra salg frem mot sommeren. DLC på mars, og tilhørende season pass, så synes jeg de er tøffe som er så skråsikre på at det er H2 som skal bringe “majorityen” av inntektene? Har de noe på lur? (Sett bortifra Steam).
Er det singleplayerdelen til Crossfire de tenker på da ?
EDIT: glemte dlc’er til control
Ser Redeye lister opp royalties fra det i H2 ja. Nå hadde jeg også glemt at det er en mulighet for at det kommer en gamepass-deal inn i H1, så da kjennes H2 enda sterkere ut egentlig. AWE kommer vel sannsynligvis også i H2 som du skriver ja, men det burde bli utlignet av The Foundation og et boost i season pass salg i den anledning nå i H1?
Sånn for å spekulere litt, så håper jeg på noe Alan Wake relatert. Nå er det jo sannsynlig at de begynner å dra inn dette i DLC nummer 2, og det hadde vært passende å bygge enda mer opp under dette med en feks remaster av orginalspillet.
Eller så vil jo selvfølgelig en publishingdeal for det “hemmelige” prosjektet dra opp revenue, men dette er vel pågående samtaler, og ikke noe de kan fastslå tidspunkt på?
Det kan muligens også være så enkelt at det er en forsinkelse i royalties?
Det kan være en mulighet. Nå har jeg ikke fått satt meg godt nok inn i dagens rapport til å si noe om det er nevnt. Vi er vel mer på det regnskapstekniske nå, dette er @Konamixx mat!
Regner med dette kan være grunnen til at de har mottatt mindre enn du hadde forventet :