Oi for en deal ja. Lønner seg med GOTY rykte
For en syk deal
Så, er dette normen framover? Gamingmarkedet har vel skikkelig boom i disse korona-tider.
Får vel vite hvem publisheren straks, nå som US våkner.
Mitt guess:
Take Two eller et av deres label.
Grunner:
1: Major publisher
2: De sa det kom mer info senere idag, aka når US våkner.
3. Sam Lake og CCO i Remedy var på turne i us i slutten av jan. New York og Sanfran. Take Two/rockstar/Private div har HQ i NY og 2K har HQ i san fran.
Epic games!
Interessant move fra epic her. Dennye gullstandarden for publisering. Dette vil koste for epic. Forsinkelser halvt år er omtrent regelen i denne bransjen. Betingelser som ligner starbreeze sine for dbd.
Det virker som om epic prøver å hjelpe kvalitetsutviklere som normalt ikke får penger kasta etter prosjektene sine. Og samtidig tjene penger.
EPIC tjener nok penger som gress for tiden og tenker at dette er nok et prosjekt som de kanskje ikke tjener fett på, men burde gå i null på. Gratis markedsandel? Fett.
Ingen tro på Remedy?
Aaah selvfølgelig var det Epic som delte ut så gode vilkår. Litt dumt med Epic exclusive da, men siden de deler på profit kan de nok lansere på steam etter 1 år?
Joda, men epic går først i null når spillet har dratt inn 2x det som det kostet å lage
Neida. 50/50 spliten slår inn når alle kostnader er hentet inn.
Ahh
Redeye varsler høyere basecase (17eur pr idag).
Spørsmålet er om gapet skal tettes etter denne massive oppgangen, eller om vi bare fortsetter rakettferden oppover.
Edit: Litt skeptisk til videre utvikling her nå, har redusert litt midlertidig. Synes at nesten 30% opp er litt mye på kort tid, men følger nøye med.
Sier litt om hvor insane den dealen er.
Hei Mixx, hva haru i kursmål på dette deilige papiret?
Mvh.
Vil vise kontinuerlig vekst, men her får du mulighet for å trade, samt muligheter for å tanke lavere.
Jeg ville ikke kjøpt idag (om den ikke finner på å dukke et godt stykke ned). Vi har dessuten et pent gap som kanskje skal fylles.
Kursmålet mitt er 20-25 ved utgangen av året (om ikke makro rævkjører verden totalt før den tid)
Com director skrev denne tweeten idag:
Så mulig det blir lite info flyt fremover. Heller ingen trigger med Q1 rapport, da de kun rapporterer pr halvår, men Q1 rapporten til digi bros vil gi en pekepinn på hvordan Control gjør det.
Men det sagt. Selskapet er så bunnsolid så du får det. Denne avtalen fjerner jo nesten all risiko, de har 30MEUR+ på bok, og er kvalitetsmessig blant de beste studioene du finner.
Det eneste jeg ønsker fra Remedy er at de virkelig treffer en innertier blant publikum og ikke kun media. Jeg mener Control kunne vært det, men der feilet 505.
Med Epic på laget, som også sitter med all risiko ved lansering, tør jeg ikke tenke på markedsføringen spillet blir å få. Alan Wake skin og lommelykt som våpen i fortnite incoming.
Pipen er nå:
Grønn er confirmed
Gul litt usikkert, men confirmed for 2020
Rødt er mine tanker.
AW2 og AWR er også mine antakelser. Det er ikke annonsert hva de spillene er enda.
CCO kjører et lite innsidesalg. sikker for å kjøpe antibac.
REMEDY ENTERTAINMENT OYJ: MANAGERS TRANSACTIONS - JOHANNES PALOHEIMO
13:00 Remedy Entertainment Plc - Managers Transactions 2:00 pm (EET) 27 March 2020
Person subject to the notification requirement
Name: Paloheimo, Johannes
Position: Other senior manager
Issuer: Remedy Entertainment Plc
LEI: 7437003VZ3JPF7DBTG92
Notification type: INITIAL NOTIFICATION
Reference number: 7437003VZ3JPF7DBTG92_20200327122828_7
Transaction date: 2020-03-26
Venue: FIRST NORTH FINLAND (FNFI)
Instrument type: SHARE
ISIN: FI4000251897
Nature of the transaction: DISPOSAL
Transaction details
(1): Volume: 2,000 Unit price: 13.95 EUR
Aggregated transactions
(1): Volume: 2,000 Volume weighted average price: 13.95 EUR
Innsiderne har tidligere vist oss at dette er en kurs de kan tenke å gevinstsikre litt på. Det er vel egentlig ikke noe rart, fordi spill-aksjer i Finland er lite populær dessverre bortsett fra kortsiktig trading.
Er problem også velkjent i Norge med Funcom.
Men denne avtalen er helt fantastisk for Remedy, ingen tvil om det. Tok en lyttepost i dag som jeg regner med å snitte ned etter hvert. Valutakurs er katastrofale 11.6 nok for en euro.