Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Remedy Entertainment (REMEDY)

I Starbreeze kunne jeg helt sikkert tjent over 100% mer enn jeg gjorde dersom jeg hadde klart å selge akkurat på den ene peaken på 27 ellernoe. Veldig vanskelig å time sånt, men det gikk jo utrolig bra likevel.

Kunne sikkert tjent mer på Remedy også, hvis jeg hadde sittet helt stille fra den gangen jeg hadde mitt høyeste antall aksjer. På grunn av Funcom og Remedy (og noen andre småtrades) er konto opp 110% i år, så jeg er kjempefornøyd selv om jeg helt sikkert kunne vært +300% dersom jeg bare hadde sittet i ro :sweat_smile: Jeg tror jeg har blitt litt mer forsiktig etter alt surret med Starbreeze. Det er aldri feil å selge med god gevinst.

2 Likes

Du har i ihvert fall vett nok til å kjøpe tilbake på mye høyere kurs enn forrige gang du kjøpte. :slight_smile:

Heh, det er en vurdering som tas fortløpende. Sikter alltid etter å kjøpe tilbake billigere enn jeg solgte, så langt det lar seg gjøre. Men sjansen for at jeg kjøper like mye som jeg hadde blir mindre og mindre. Orker ikke risikoen. :see_no_evil:

1 Like
3 Likes

Den aksjen her altså! Snuser på 30 nå…

Blir spennende å se om også remedy vil plages med pump og dump ifbm release som vi har sett i funcom og svenske spillaksjer. Tradere elsker release-tidspunkter de kan selge på.

1 Like

Rapport 14. august, får nok se en eller annen reaksjon da. Mulig det er pumpet opp litt høyt før rapporten.

90% av de som kjøper på Nordnet er Finske :smiley: Håper de er mer loyale da Remedy rett å slett er et fantastisk sterk varemerke! :crossed_fingers:

Redeye tror sosiale spill vil gjør det best under corona og har litt lavere utsikter til de nordiske + USA spill aksjer vil jo få en boost når dollarn svekker seg!

" Remedy: According to Gamstat 1.06 million players have installed the game Control since the end of last year. However, we estimate around 80% of these players have downloaded the game for free with Playstations subscription service, meaning around 0.2 million new units sold on Playstation. At the end of last year, 0.34 million had installed and bought Control according to the same source. We reiterate our estimates for the first half of 2020. We expect royalty costs of EUR 3.5-4 million from the game Control boosted by DLC-sales, compared to EUR 6.3 million in the second half of 2019"

2 Likes

Hmm, så dette er en advarsel om at spill-aksjene de har dekning på etter deres syn er nesten for høyt priset? Uvanlig trekk fra redeye.

De har truffet brukbart tidligere så blir interessant å se om de klarer å fortsette med det etter at Kristoffer L sluttet.

Ja og pga av at de omtaler disse 4 selskapene i samme analyse og sf har rapport i morgen, kan sf sitt resultat påvirke de andre 3 mer enn vanlig.

Har redeye rett kan det fort bli kjøpsanledning i nordiske spillaksjer.

Ja men man vet jo allerede hva SF hadde i april/mai så er vel begrenset hvor mye de kan overraske ?

1 Like

Salgsmessig H1 kan nok Remedy skuffe, personlig ser /tenker jeg mer på veien videre med Crossfire/ Crossworld IP + GaaS prosjektet

Jeg tror ikke nødvendigvis det blir en elendig.
Nå er jo jeg evig optimist her, men:

• epic pengene(for control),som mest sannsynlig er periodisert i regnskapet ( ville isåfall forklare den store økningen i acruals på gjeldssiden i regnskapet pr 31.12.19.) må resultaføres. Må kanskje stryke denne. Ser det påpekes i rapporten at økningen i accruals er knyttet til bonuser.
  • Inntekt fra control har falt, men samtidig burde de fleste kostnader 505 har hatt være tilbakebetalt og splitten være nærmere 50/50. Control dro inn 6meur i q1 ( med en salgsdag av dlc) så kanskje 10meur totalt i h1.
  • kapitalisering av utvikling burde øke enda mer i h1 og således bedre resultatet. Alternativt kostnadsfører de alt og fakturerer epic, men resultatet blir det samme.

Så ja, jeg er positiv til at de slår redeye sitt estimat.

3 Likes

Kursmessig og resultatmessig traff redeye blink på sf. treffer de også blink på embrac, g5ent og remedy? spennende.

Der er vi på ATH! 29,80 Euro… Holy diver!

Edit: Og der tok vi 30

2 Likes

Dette som kjører kursen. Forøvrig ser det ut som kun ultimate edition får next gen upgrade på xbx og ps5. Litt usselt om det stemmer.

505 som står bak? Det dær er ikke greit imo.

Ordet meg fridag til fredagen nå :crossed_fingers::grin:

Regner med det er noe sånt. Egentlig ganske råttent gjort. Om du kjøpte digital deluxe edition ved lansering, som egentlig er akkurat samme pakke, så må du betale for next gen upgrade. Dette kommer de til å få pes for.

Edit 15 plass på wishlist atm. Ikke så verst, men håper på et par hakk opp før lansering.

1 Like