Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Remedy Entertainment (REMEDY)

Begynner å se stygt ut på sosiale medier.

Kan ikke skjønne at det der skal dra kursen såpass. Markedet for PS5 og Series X er jo knøttlite. Tar flere år før mange nok har konsollene til at det gir skikkelig utslag. Tror neppe Control blir en stor lanseringstittel folk gidder å kjøpe om igjen.

Solgte halve potten på 31,5.
Avventer en eventuell rapport dipp og kjøper tilbake da.

2 Likes

Du var tøff nå som utelot «en eventuell» dipp! :see_no_evil:

2 Likes

Tror jeg bare sitter over denne gangen og heller øker på dippen. Ser man et par uker fram i tid blir det veldig interessant å se hvordan Control klarer seg på steam og vi kan jo håpe på tilsvarende boost som Satisfactory har fått :slight_smile:

1 Like

Er nesten helt ute nå, sitter igjen med 10% av det jeg hadde på det meste. Tjent godt uansett, så får rapporten gå som den går.

2 Likes

Får bare sitte igjen hær forelsket i Remedy, men blir å legge ann på henne hardere om hun går ned.(investere mer) :grin:

@pdx Tickern har hengt seg. Takk

2 Likes

Da er rapporten ute. Ser bra ut! :grin:

2 Likes

Fin rapport, redeye traff bra, jeg var som vanlig for optimistisk.

Materials and services expenses increased by 79.4% mainly due to the strategic increase in the share of outsourced work related to a new unannounced project.

Må være AW remastered.

Den var bra, men vet ikke om den var bra nok til å kjøre kursen enda mer opp for øyeblikket. Remedy har gått mye.

1 Like

Blir nok en liten pause i utviklingen ja før steam salg 27 august /Crossfire drar kursen videre. :thinking:

Så får dere ha lykke til med å kjøpe/time dippen :smiley:

1 Like

Takk, det trengs! Dippkjøp er det verste!

Edit: Fikk solgt noen av restene på 33,80 :sweat_smile:

1 Like

Nice gratulerer med bra gevinst siste mnd :smiley:
Jeg sitter rolig , re allokerer kapital fra olje/IT om muligheten byr seg :slight_smile:

2 Likes

Takk! Hemmeligheten er at jeg ikke aner når toppene eller bunnene er forbi :sweat_smile:

Hadde jeg visst det jeg vet idag så kunne jeg bare sittet i ro med alt sammen.

2 Likes

Trading:
Tenker man mere trigger-basert trading så gjetter jeg på at steam release er kanskje enda bedre salgsøyeblikk. Og er det noen som vil inn for å gjøre en trade på denne eventen, så begynner det å haste… Kommer ikke dippen, så må de løpe litt etter.

Fundamentalt:
Fin rapport fra remedy og
“Remedy upprepar sin prognos om ökade intäkter och stigande rörelseresultat 2020 där huvuddelen av förbättringen väntas under det andra halvåret.”
Nyhetsbyrån Direkt

1 Like

Ser ingen spor av store pump&dump tradere. Kanskje noen i NRD, eller når jeg tenker meg om vet dafaen hva jeg skal se etter haha :sweat_smile:
image

Ja det er en av grunnene til at jeg valgte å ikke selge noe før rapporten. Ny expansion + steam release kan bli bra.

1 Like

Vel da bommet redeye på 3 av 4 rapporter ser det ut som. Synes hele vinklingen var litt merkelig og slå sammen de 4 helt forskjellige selskapene i en analyse. På tide å styrke analyseavdelingen?

1 Like

Bommet? Var ikke tallene 16,97 (16,2) revenue, og 3,16 (2,7) Ebit? (Redeye i parantes). Synes det er helt innafor, og ganske mye bedre enn feks inderes og SEB.

Edit : Har ikke fulgt med så nøye, hvilket selskap hadde de kontroll på? :wink:

1 Like

Jeg tenkte mer på denne analysen/artikkel

https://www.redeye.se/research/790853/nordic-gaming-high-expectations?utm_source=avanza&utm_medium=RSS#
Innledningen:
This week our covered four major Nordic gaming companies will report its earnings, Embracer, Stillfront, Remedy, and G5. Social gaming has been the major trend during Q2. Activision, Take-Two, and Nintendo all have shown triple-digit growth during the quarter. We expect that our Nordic companies will show more moderate growth due to the absence of strong social gaming brands.

1 Like