Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Remedy Entertainment (REMEDY)

Da er Remedy på 34, og jeg har færre aksjer igjen enn det kursen viser. Takk for turen! Går nok inn igjen, men det får bli på en rød dag. De grønne dagene er salgsdager.

3 Likes

Nærmer seg MCAP på 4mrd. Spenstig prissetting. Vurderer nesten å selge meg helt ut, men har brent meg på det i denne aksjen før.

2 Likes

Sånn teknisk gir det vel mening å ta gevinst, ganske lang avstand EMA. Men dette kan nok andre bedre enn meg, @Savepig?

Fordelen med Remedy, er at det er neppe Tekinvestorer som driver aksjen opp/ned. Så vi kan være ærlige / bear / bull osv :wink: Sikkert derfor det er så god stemning selv om folk selger seg ut / er bear.

2 Likes

Jeg brenner meg jo omtrent hver gang selv også. Men jeg tenker jeg får være glad for den oppgangen jeg får. Har vært mindre frustrasjon som Remedy-eier enn som Funcom-eier, for å si det sånn. :sweat_smile:

2 Likes

Siden Nordnet er inkompetente: Er det noen som vet hva Remedy-kursen er idag? Går vi opp eller ned? Helvetes Nordnet viser verken kursinfo eller ordrebok.

Står i 31.6, men er 15 min forsinket på tradingview :confused: Ser ut som den gikk ned på veldig lavt volum da alle er vel mest handel via nordnet.

image

2 Likes

Begynt ekstremt forsiktig med å kjøpe litt her igjen. Men har god tid! :grin:

2 Likes

Lurer på om vi skal ned på 20-tallet et sted, kun basert på det jeg ser på som helt vanvittig rask og ubegrunnet oppgang derfra.

Edit: Uansett…jeg kjøper litt hver eneste røde dag, men fortsatt veldig forsiktig :sweat_smile: Kommer til å få sykt mye dårligere snittkurs denne gangen.

1 Like

Husker du så mye av 20 årene? de flyr fort forbi, betyr ikke at vi noen gang kommer dit igjen, dessverre :stuck_out_tongue:

1 Like

Forklarer kanskje litt idag.

Tvilsomt. Har ingen betydning for remedy. Er vel naturlig tilbakegang etter myyyye oppgang. Tror forøvrig Apple maler seg inn i et hjørne her.

1 Like

Dessuten bruker vel også Remedy sin egen Northlight Engine.

https://www.remedygames.com/northlight/

Utenom til Vanguard prosjektet, der kjører de UE. Men uansett, mobil er ikke markedet til Remedy så får lite innvirkning.

@pdx kursen her har fortsatt hengt seg opp?

Anywayz:

• Remedy 25 års jubileum denne måneden, hvor Com manager skrev dette på bloggen tidligere i år:

Oh, and it’s our 25th anniversary later this year. Stay tuned…

• Gamescom åpner 27 aug og skal ha 20 titler klar til reveal.
  • Remedy guider fremdeles et spill eller paid DLC pr år. De har bekreftet at Controls sist DLC er AWE, Crossfire lanseres i 2020. Ikke et kvekk om 2021 enda. Burde være Vanguard eller det mindre prosjektet med Epic tenker jeg.
  • Control ble presentert på E3 året før det skulle lanseres.

Er det mulighet for å føle på litt hype, eller er det for tidlig?

Aldri feil med litt hype!

Jeg er alltid litt hyped uansett når det gjelder Remedy. Det er alltid kvalitet i sluttresultatet. Ok, så er det kanskje ikke like mye action og drama som i andre børsnoterte utviklere, men dæven for et bunnsolid selskap. :grin:

1 Like

Redeye kommer å baiser på remedy toget. Basecase 28.

1 Like

Forrige basecase var 22 /24 noe?

2 Likes