Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Remedy Entertainment (REMEDY)

@pdx hva er sjansen for å få riktig kurs her? :see_no_evil:

Remedy kan fort bli en oppkjøpskandidat. Selv om jeg tviler på at de vil selge så vil vel et bud uansett skape litt action. Nå som Microsoft har sikret seg Zenimax med hele Bethesda så blir det stadig færre av de gode, uavhengige utviklerne der ute å velge mellom.

Remedy Entertainment

Founded: 1995
Games: Max Payne, Alan Wake, Quantum Break, Control

Remedy Entertainment has a lot going on as a studio which makes it a potential great purchase. Thanks to Control and Alan Wake being the two main contributors to the studio’s revenue last year, Remedy has been working on three new games, one of which will be a Destiny-style live service game. We don’t know much about these upcoming releases, but one is reported to be using Remedy’s “own brands” which could mean a follow-up to something like Alan Wake.

The studio has currently signed a deal with Epic Games Publishing, with Epic explaining that Remedy would “retain 100% of all intellectual property and full creative control over their work”. There may possibly be talks of Epic progressing this deal into a full acquisition, but there have been no public announcements.

Tror ikke det skjer. Er vel en grunn til at bethesda ble valgt foran andre større publishere. De var ikke børsnotert.

Håper ikke det skjer, ihvertfall ikke med det første :sweat_smile:

1 Like

Ubisoft du liksom, @colzjek

2 Likes

Du treffer greit! :smiley: Fikk faen med deg euro styrkelse også!

Reduserte 1/3 for 1 mnd siden, måtte ha litt ESG.

Vet ikke helt hva jeg syns om at spill blir slippet så “tidlig” på slike plattformer, men det er nok framtiden vs enkelt kjøp av spill. + Problemet til Remedy da de ikke kjører så hardt med marketing, er at de ikke når nok folk. Via Luna får det veldig mye eksponering.

1 Like

Noe news idag eller bare @Onns pump?

I tilfelle bare dump fra min side :sweat_smile: Solgte en liten skvett både idag og igår.

1 Like

Denne ? :thinking: sh :man_shrugging:

1 Like

Sluttet på 33,90! Solgte en del i sluttauksjonen ved en tilfeldighet, hadde flere salgsordre liggende ute til en lavere pris, men alle gikk for 33,90. Er det sånt som skjer hvis noen legger en kjøpsordre i auksjonen som er høyere enn det som ligger til salgs eller? Altså, om noen vil kjøpe fler aksjer enn de som ligger ute så går alle til høyeste pris automatisk?

2 Likes

Jepp, det var kamp om aksjene, da går de til den som byr høyest. Til den høyeste prisen.

2 Likes

Ah, kjekt å vite! Skal ikke klage, men forventa ikke at alle skulle bli solgt. Takk for info! :smiley:

Bare gi beskjed til meg neste gang du er redd for at aksjene blir solgt for dyrt så kan jeg kjøpe de av deg til en lavere kurs :stuck_out_tongue:

5 Likes

Hehehe, hadde tre små ordre og trodde bare den laveste ville gå gjennom :sweat_smile:

EG7 og Remedy er nå likt verdsatt… Blows my mind :exploding_head:
kursene er da dagens high i EG7 og dagens low i Remedy :stuck_out_tongue:

image

4 Likes

Ok, det setter virkelig ting i perspektiv. Jeg fatter ikke hva EG7 har fått til. Det er fortsatt heller ingen som kan fortelle meg hvilke titler de tjener penger på, eller hvilke kommende titler som ser ut til å imponere. Helt fjernt.

1 Like

Bittelitt DA i EG7?

Ja, nå må jo de amortisere verdiene av M&A aktiviteten sin all den tid de ikke har gått over til IFRS, så den posten vil jo se verre ut for hvert oppkjøp, med mindre de går over til IFRS.
En overgang vil jo alikevel ikke fjerne D&A helt, all den tid selskap de kjøper har balanseførte verdier som skal amortiseres ihht IFRS f.eks spillutvikling.

1 Like