Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Remedy Entertainment (REMEDY)

Gi meg en rød dag eller to, så skal jeg kjøpe :sunglasses:

EG7 med sin portis med dritt IPer er verdt like mye som Remedy nå.

Er EG7 dyrt eller Remedy billig?

Remedy er på en annen, mer konservativ børs. Kan dessuten ikke handles med ASK så tror aldri du får se svenske valueringer her, om ikke selskapet blir så stort at det får mer internasjonal interesse.

1 Like

Enig, kan jo legge til at EG7 har en CEO som virkelig kan selge seg inn hos investorer. Finnene er litt mer forsiktige av seg ift han.

Ja, du ser det på andre finske spillselskap også, Rovio, Next games. Next og Remedy orker ikke engang rapportere hvert kvartal. Jeg skjønner poenget deres, men ikke spesielt innbydende for aksjonærer som vil trade på news.

2 Likes

Syns det er bra, fokusere på kvalitet i spillene og langsiktig verdiskapning da de eier mesteparten selv. Nå trader jeg ikke så mye heller :slight_smile: (Remedy)

Svenskene henter vel oftere penger, da må ting pumpes?

1 Like

Noe som investorer liker er at selskapet vokser, gjerne med økte inntekter egne spill, publishing for andre og oppkjøp av andre selskaper. Særlig å vokse pga. oppkjøp har embrac, sf vært svært dyktige på. EG7 vil også vokse på denne måten og gjør oppkjøp av og til. Det liker investorer (så lenge man kjøper noe bra da).

Her kunne kanskje remedy være dyktigere, men det er et spm om strategi.

Greit å notere seg at både EG 7 og Zordix har betalt RIMELIG mye for rådgivere som hjelper dem med å hente penger og finne selskap sm skal kjøpes.

Ja han er omtrent på nivå med CEO i Nitro.

1 Like

Alle investorer vil at aksjekursen skal til himmels og skal den det er oppkjøp av selskaper en mulig strategi. Hva hadde kursen for embrac og sf vært i dag uten et eneste oppkjøp? En god del lavere er mitt gjett.

1 Like

Jo helt enig. Det er to forskjellige tilnærminger. Embracer har jo hatt helt sinnsyk suksess og Wingfors + teamet hans er jo helt rå på å identifisere gode targets.

Remedy vil absolutt ikke gå den veien. Jeg mener Tero spesifikt har sagt at de kun ønsker organisk vekst , og jeg er egentlig enig.

• De kjører egen motor og har en spesifikk nisje. Vanskelig å finne selskap som matcher/synergier.
  • De satser på AAA spill, og studioer kapable til det er det ikke mulig å kjøpe for klistermerker og glansbilder.

Jeg kan se for meg en mulighet til at Remedy kjøper et selskap, og det er for outsourcing av artassets til et lavkostland, isteden for å kjøpe de tjenestene slik de gjør idag.

1 Like

Kongen av fjasprat!
Kommer aldri til å glemme heroes of warland reality serien.
Funfact, Nitro har jobbet med Alan Wake.

1 Like

Starbreeze gjorde jo dette, men jeg klarer ikke helt se poenget.

Dhruva var kanskje det beste kjøpet til SB :slight_smile: Det å kjøpe opp noen man kjenner og har brukt som underleverandør i flere år høres ut som en grei strategi. Lurer på om vi kjenner et annet selskap som har gjort dette en del ganger :wink:

1 Like
  • billige art assets blir enda billigere
  • man prioriterer hva studioet jobber med.

@nofun
Enda en funfact. Dhruva jobbet med Control :slight_smile: Både under SB eierskap og Rockstar eierskap

1 Like

Ser ut som det er flere enn meg som synes det gikk litt fort opp. Brått masse aksjer til salgs :sweat_smile:

Ikke nok!.

Trålen min er foreløpig tom!.

Er vel opp 1% Idag?

ATH 35.50 istad.

OMG peeps…

Sjekk øverst venstre hjørne på skjermen!! H Y P E! :stuck_out_tongue:

Når man ser skjulte meldinger i alt :sweat_smile:

Omg, du er så nørd du! Men det verste er at du hadde rett, dette er vel “confirmed”? Ex.prodcuer Juha er med på den.

2 Likes