Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Remedy Entertainment (REMEDY)

At det er en del av seasonpass er jo enda bedre. De som vil spille singleplayer kjøper den uansett, men samtidig får du alle andre som kjøper battlepass fordi det er battlepass. Så spørs det jo hvordan remedy blir godtgjort. Regner med royalty biten er knyttet opp mot grafikkmotor bruken, så om de får ennhvis % av alle battlepass er det jo gull og grønne skoger (om spillet slår an). Har jo allerede fått betalt med grei margin i forhold til utviklingskostnader. Dette er jo bare bonus.

2 Likes

35,4 virka som en bra deal, ok? :sweat_smile: Har kjøpt tilbake litt billigere igjen. Ikke alt, men er 60% inne nå.

1 Like

TIpper vi skal opp på mandag :stuck_out_tongue:

Er spent på denne Smilegate avtalen altså.

• Remedy har bekreftet to episoder, og teaset fler med seasonpass.
  • Crossfire HD/2 og Crossfire X er to forskjellige spill. Remedy har ferdigstilt enspillerdelen til begge. Spent på om operation frost (cfhd) noen gang ser dagens lys. Traileren kom jo allerede i januar 19.
  • Remedy har jo bekreftet at de fortsetter samarbeidet med Smilegate, vil det si at de skal pumpe ut episoder på rekke og rad til spillet, som en evig royalty maskin?
  • Remedy har jobbet for smilegate siden 2016, og fortsatt er ingenting gitt ut. Tipper at mye av skylden for det ligger hos starbreeze faktisk😅
1 Like

Kjip kursutvikling foreløpig denne uka. Vet ikke helt om jeg skal kjøpe litt eller vente og se om den kryper enda lenger ned mot/under 30 igjen. :thinking:

So far so good, men som tidligere har jeg sannsynligvis kjøpt tilbake aaaltfor tidlig igjen. Stengte på dagens laveste kurs, 31,70. Der nede rakk ikke jeg å kjøpe noen. :sweat_smile:

1 Like
4 Likes

To timer var lenge. Er det så mye å presentere da? De har jo hatt mange sånne presentasjoner når Redeye og andre har hatt sånne “gaming days”. Eller er Capital Markets Day noe annet?

De må jo ha tid til en runde i saunaen :wink:

2 timer går fort når man kjører Q&A etter hver presentasjon.

1 Like

Har lagt ut noen kjøp nedover under 30, ser ut som ENS dumper ut hver dag. Kan fort få kjøpt på høyt 20-tall snart hvis de fortsetter sånn. :sweat_smile:

Har de noen gang børsmeldt slike ting før? Tror dette er første gang jeg ser det.

Ah. Skjønner nå.
Dette er altså selskapet selv som holder. Ikke via tredjepart/aksjehus. Spennende. Dette er nytt fra deres hold.

Edit: De har kommet seg på IR fronten siden jeg begynte å følge de rundt IPO’en. Da etterspurte jeg engelsk IR side, men det kom ikke på tale :sweat_smile:

Edit2: Gjelder mest sannsynlig en oppdatering av selskapets strategi, eller endring av strategi… M&A strategy 2021 incoming!

2 Likes

Ser ut som man snart kan kjøpe på 29. Bare å hive ut fiskesnøret for de som ikke har kjøpt alt :sweat_smile:

Edit: 29,8 der ja

2 Likes

Bøyer meg i støvet, Du klarte det igjen! :smiley: Burde være grei støtte på 30 euro, gått en del volum i området de siste 3 mnd.

Dessverre fullastet på min Zero og IPS konto nå. (Funfact, pensjonskontoen min har gått 300% iår men pengene er låst i 32 år :sweat_smile: )

Så da venter vi på neste trigger 10 november ?

2 Likes

Enig med god trading!.

Har 1k remedy. Så da slipper jeg å se på den før 10 november.

1 Like

Er fullastet selv, var mer som et tips til de som har mulighet. Lett å være etterpåklok, men jeg er vant til å kjøpe tilbake i tidligste laget :sweat_smile:

Litt skeptisk til om 10.november blir noe trigger, skjer vel ikke så mye der. Tenker du at Crossfire X blir en kurstrigger?

1 Like

Litt usikker selv, får jo se om det blir en suksess eller ikke på lanseringsdagen.

Men mener crossfire X er ikke priset inn i kursen nå, en suksess med crossfire X vil jo Remedy lage flere Single player campaigns i noen år framover. En episode per sesong? = stabile inntekter.

Triggere fra Redeye i sommer. (kursen har jo gått 40% siden den gang da, men det har nesten hele sektoren).
image

3 Likes

Totalkollaps incoming? Minus 7% bare idag. Begynner å se stygt ut nå.

Edit : Dumpa litt Stillfront og fikk mer Remedy på 29.20. Hadde jeg aldri trodd. Den traden går ut neste gang vi er på 35+

2 Likes

Control på plass i Xbox Walkthrough videoen. Håper de er klare med den oppgraderte versjonen til lansering.

Mens dagens opptur nok skyldes at Inderes er ute å skifter fra hold til accumulate grunnet siste tidens kursfall, samt at peers har vokst med 10% siden de lanserte forrige analyse. TP fremdeles 33EUR.

1 Like

Noen som har idéer om hvor langt ned vi skal i denne omgangen? Det rykker i kjøpsfingeren. Fiskesnøret er ute :sweat_smile:

Remedy har gått mye opp i år, men den siste nedgangen virker litt i overkant voldsom.

Edit: Altså spreaden er så stor i handelen nå at det er nødt til å gjøre et hopp i en eller annen retning snart. 29.10 vs 29.60 er det verste jeg har sett på lenge.