Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Remedy Entertainment (REMEDY)

Har tenkt tanken jeg også, at med slike økte ambisjoner trengs det penger, men så er de så erkefinsk at de lurer inn denne:

While achieving all the above, Remedy runs a profitable and growing business, with well-managed risks.

3 Likes

Tror dere vi får se noe skikkelig nytt idag? Eller noe mer konkret info om hva de jobber med?

Hvis ikke så blir det vel bare en litt mer utdypende versjon av teksta som allerede er ute.

Viktig å være kritisk, lukter fort voksesmerter av dette!

Men syns de faktisk burde kjøre emisjon, sikkert noen større fond som allerede vil inn ?

En CMD er ikke en plass for annonsering av spill tenker jeg. Første mulighet blir imorgen under game awards.
Blir nok som du sier, mer utdyping av dette. Men hvordan de skal dra dette utover 2 timer vet ikke jeg :sweat_smile:. Om det kommer noe spillrelatert tenker jeg det er nextgen klipp av Control.

Ja det har jeg også tenkt på. Det er jo det store aberet med Remedy nå. Det er for litt float til at et fond kan kjøpe seg inn. Det må bli enten via salg fra stor eier som i fjor eller via rettet emi. Vil tro det er mange fond som kunne tenkt seg inn her.

1 Like

Listebytte til den svenske børsen hadde gjort seg for å få fart i aksjen rundt events slik som bare svenskene kan. Spillaksjer prises og trades helt annerledes der.

Veldig store planer, så får vi se hvor mye de får til da.

1 Like

Skjønner egentlig ikke hvorfor vi er ned 1% i det hele tatt, men gikk jo en del i forkant. Tipset et par gode venner om å kjøpe, nekter å tro at alle hadde frontrunnet vekst ambisjonene. Så får vi se om vi fortsatt er venner etter nyttår :sweat_smile:

1 Like

Er jo verken nyheter positivt eller negativt i den meldingen. Om noe så er det kanskje litt negativt siden de skal slippe en megahit før 2025, og det er da sikkert epic prosjektet. Med økte ambisjoner strekker også utviklingen og kanskje ser vi ikke spillet ferdigstilt før 2024, mens jeg personlig så for meg 2021/22. Men vi får se. Håper de fortsetter å guide et spillslipp pr år idag. Var litt vagt i den meldingen.

1 Like

Mjo, men det spørs jo helt hva de definerer som “major hit game”. Er Control et major hit game, eller regnes det som “successful”?

Successful
Major hit game er Epic prosjektet. Tipper utviklingen blir lang og dyr, og markedsføringsbudsjettet likeså. Noe helt annet enn en publisher på 505 games nivå vil kunne håndtere.

1 Like

Remedy teaser litt :sweat_smile:

1 Like

Veldig bra CMD sålangt. Informativt og relativt høy produksjonsverdi.

1 Like

45% er andelen de får med Control via 505 Games. Interessant at de går såpass i dybden, er veldig uvant.

Ja ekstremt bra så langt. Alle som investerer i gaming aksjer burde egentlig se presentasjonen. Presenterer hvordan bransjen fungerer meget bra.

3 Likes

syns det er bra de fokuserer på de ansatte også, viktig med godt arbeidsmiljø / klima / non crunsh. Tror vi får bedre kvalitet og bedre ansatte over tid, som vil lønne seg :slight_smile:

34 Euro! Ville bare nevne det.

nå prater vi!

Der smalt det! Noen tar store jafs idag.

Over 2 millioner solgte kopier av Control :partying_face:

Control 2 mill solgte.
Salgsrekort i antall i November 2020

Imponerende

10MEUR marketing budget fra epic til prosjktene

1 Like

Alan Wake tv-serien making progress, og de har fått veldig high profile-interesse til å ta Control videre på samme måte. Spennende!

2 Likes

For de som vil ha en innføring i nordens mest spennende gaming selskap kan man begynne her. Fantastisk kvalitet på denne CMD’en.
3 Likes