Vil det si at du bestrider at Sverige er et av de farligste landene i europa?
Sverige er konsekvent blant verdens absolutt beste land å bo i.
Konsekvent. Hva med Sverige mener du selv er farligst i Europa?
Fare for ran av ambulanser, drap, bomber, molotov cocktails, gjenger, voldtekt, og den slags. Tror du jeg tenkte på Corona?
Personlig holder jeg meg unna Kiev, Malmø, Marseilles og Napoli. Ellers kunne jeg nok reist til andre byer i Europa. Og Sverige.
300 milliarder årlig på innvandring. De får gratis alt. Utdanning bolig pensjoner osv osv… Tilbake får vi en pill råttent religion som forpester alt det kommer i nærheten og kriminalitet. De som tillot det greiene her burde bura inne for livstid for å ødelegge landet. Det handler ikke om rasisme men å se på konsekvenser av innvandring. Hva får man igjen for “godheten”. Blir kvalm av å se sånne nyhets saker. Han fikk sikkert bank fordi han var hvit i feil område.
En av de største hendelsene politisk på lang tid er vel at Jensen gir seg. Ingen andre kommentarer?
Smart tror jeg, føler hun har gjort noen strategiske feilvalg de siste årene (mest knyttet til å ikke tvinge gjennom klare seire og klare tap i regjeringen). Og så var hun uheldig med å ikke klare å få noe som helst politisk gevinst knyttet til å forlate regjeringen pga covid-19.
Det FRP mangler er i mine øyne å være ett klarere alternativ til resten av politikerne, som framstår som rørende enige om det meste. Covid-19 kunne vært en slik sak, men her har FRP vært “en i mølja” som har slåss for at man skal bruke mer penger på alt, men ikke vært flinke til å få gjennom noen fornuftig politikk i utgangspunktet.
Vi går inn i en merkelig verden nå hvor tydeligvis alle rike vestlige stater har ubegrenset penger ved å trykke mer, og det er merkelig lite motstand mot dette, så hvordan FRP skal finne sin plass i denne nye virkeligheten er vel ett stort spørsmål.
Jeg har ment i mange år at FRP og SP har mye til felles og burde kunne samarbeide, men i praksis har vel SP tatt veldig mange velgere som ellers ville naturlig ha funnet sin plass hos FRP.
Det beste FRP kan håpe på tror jeg er at færre politiske partier kommer over sperregrensen etter stortingsvalget slik at de partiene som er igjen får mer oppmerksomhet og fokus på sine saker. Jeg antar at det kommer ett regjeringsskifte, og at både denne sommeren og neste sommer vil gi stort innvandringspress. Jeg tror ikke dette hjelper FRP i år - men det kan skje, hvis det blir enda verre enn jeg forventer.
Etter en pandemi, med stor arbeidsledighet, så forventer jeg faktisk at nyhetsmedier vil tapetseres med triste flyktningehistorier og klimahysteri, fordi nå er alle journalistene som elsker sånne saker drittsure fordi de har måttet skrive om covid-19 i evigheter. Så nå er det på tide at “de viktige” sakene - innvandring, klima, sosial urettferdighet - får fokus. Det kan kanskje gi mer fokus på ting der FRP normalt står sterkt, men jeg har mine tvil. Jeg tror de blir rævkjørt pga svak profil siste 1-2 årene, og at SP er det partiet som vinner velgere her.
Det er mange i Norge som ikke er uenige i at det faktisk er stor urettferdighet i verden, at klimaet endrer seg, at flyktninger fortjener bedre liv enn de har. Men, som også er alt for egoistiske og “realistiske” til å ønske å ha disse temaene som hovedfokus for lille Norge sin pengebruk. Jeg tror mange av dem nå har funnet fram til SP - men vi får se om ting endrer seg når lockdowns og epidemihysteriet er over. Jeg tror som sagt ikke det endrer seg før stortingsvalget, men jeg har tatt feil mange ganger før.
Uansett blir det interessant å se hvordan den nye ledelsen i FRP kler rollen.
Jeg er blant de som ikke kommer til å savne Siv Jensen, da jeg mener hun har vært flink, men også ikke tatt de riktige strategiske valgene. Samtidig har jeg aldri stemt FRP eller tenkt å stemme FRP, så dette er vel opp til partiets velgere å vurdere og ikke meg.
Bra at hun gir seg. Jeg mener hun burde gjort det for en god stund siden. Partiet har fremstått tannløse i lang tid. Sylvi kan bli bra!
Jeg tror hun i praksis tok beslutningen for lenge siden, men ikke ønsket at Sylvi skulle få ansvaret for slitasjen partiet har hatt under pandemien. Den tok hun, og nå som det nærmer seg slutten så gir hun seg så Sylvi får kjørt sin profil før valget.
Ja, sånn sett er nok timingen god. Burde gitt seg etter forrige valg tenker jeg da.
Frihedskæmperen Jan Høegh er død.
En stor nordmand har forladt os. Efter kort tids sygdom sov Jan Høeg stille ind den 10. februar 2021, kort før sin 98 års fødselsdag. Jan Høeg var veteran fra frihedskampen 1940-45, og da en ny besættelse truede, var han atter parat til at gå ind i frihedskampen.{…] Siden 1988 var han hvert år fast foredragsholder ved Den Danske Forenings arrangementer, senest ved de årlige folkefester. Jan Høeg var en stor sportsmand, og var bl.a. skilærer for de tre danske prinsesser tilbage i 1950’erne. I 2018 vandt han europamesterskab i svømning i klassen 90-100 årige. Æret være hans minde. HV
Professor Arnstberg: Hur demokratier dör « Snaphanen.dk
Ingen vetorett i Norge???
Hva mener du med vetorett?
Makan til overskrift. Er jeg kynisk, eller har denne diskusjonen gått over styr? Jeg er superstolt over å ha vært med på 2 fødsler, men hadde det vært pandemi den gangen, hadde jeg uten å mukke holdt meg borte fra fødeavdelingen.
(jeg tror ingen føder “alene” i Norge, er vel tilgang på både jordmor og fødselsleger for de fleste - i motsetning til fattigere land hvor flere er overlatt til seg selv. “Dyr”???)
Hysteriske. Mor mi tok rutebuss 1 time til Haugesund med rier og gikk 1 km til sykehuset. Fødselen tok 17 timer. Far min var på jobb.
Regner med du fikk gå hjem selv mens mora di sov ut.
Politikeres våpen i å gjøre om noe de mener ikke er rett…FRP kunne steppet inn her synes jeg,-da hadde de fått stemmeratene rett opp ogjen fra der de er nå…
Ser vi et comback tro?
EDIT:
Der Ja …!
Har ikke sett det før, men velkommen etter liksom. Dette har man jo sett komme lenge.
Er klart at demokrater mener at de skal kunne lyve om alt uten problemer, mens alt som sies av republikanere skal sensureres og fjernes fra verden.
Absolutt.
De som heier på sensur fordi meningsinnholdet byr dem imot, forstår ikke at de vil bli utsatt for det samme ved neste korsvei.