Bare for å være 100% klar:
Dette er en løgn som burde fått AOC bannlyst fra twitter. Det er under trumpnivå på sannhetsnivået her. Men det spiller ingen rolle, for hun angriper en republikaner.
Mange som syntes hun er så “tøff” osv som lyver blankt om virkeligheten. Eller unnskylder henne fordi hun nok “føler” det sånn. I stedet for å se at det helt åpenbart er løgnaktig, feilaktig, propaganda om en politisk motstander.
Men virkeligheten er som den er, ingen kan tolke noe Ted Cruz har gjort som å “prøve å få henne myrdet” og det er så forkastelig propaganda at hvis Twitter hadde noen som helst standarder så ville hun kastes ut.
I stedet hylles ut. Hun er jo kvinne. Minoritet. Og demokrat. Så lystløgner og spre løgner om politiske motstandere er irrelevant.
Jeg er for ytringsfrihet jeg, men det er 100% fullstendig åpenbart at dette maset om sensur ikke handler om rettferdighet, eller å slutte å spre desinformasjon og løgner. Dette handler 100% om å bruke politisk makt til å sensurere meningsmotstandere, og få mer politisk makt.
Det er greit at Twitter er ett ytringsorgan som favoriserer venstresiden. Men, vi ser jo at de store selskapene løper i flokk. Twitter, Amazon, Facebook, Google, osv tar samme beslutning samtidig om de samme politikerne, influensere, selskaper, informasjon, osv. Så vi vil absolutt se ett sterkere og sterkere krav om at alt som ikke er propaganda fra venstresiden skal sensureres, og alle løgner fra venstresiden skal godtas.
Det er ikke mye troverdig det som kommer fra Fox News.
Men det er faen ikke mye troverdig det som kommer fra CNN heller.
Jeg er nå tilbake på det nivået at jeg bare leser bloomberg (som jeg mener har høy kvalitet generelt), og ellers syntes jeg The Hill og noen andre medier har enkelte gode poenger her og der, men det holder ikke like høy standard generelt. Og det meste fra både høyresiden og venstresiden er søppel.