Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 2 1

Sukker er ikke avhengighetsskapende?

2 Likes

Sukker er stort sett ikke så avhengighetsskapende at du raner gamle damer for å få tak i det.

Ok, der datt jeg av :sweat_smile: Gir meg her

Sikkert ikke dumt. For jeg har ikke tenkt å gi meg.

Min forståelse av forskning på det emnet ser ut til å ha kommet fram til at fedme osv til en stor grad avhenger av sukkerinntaket, ikke fettet. Nøtter feks er sunt med svært høyt fettinnhold.

Nøtter er sunt ja, men du spiser sjelden 300g av det i ett jafs :sweat_smile: kalorimengden per g fett er 3x høyere enn karbohydrater og protein, så ved overdrevet inntak fører det jo til kalorioverskudd. Dette har forøvrig ingen relevans :sweat_smile:

Men stemmer som du sier ang sukker, det er verstingen.

1 Like

Vel, litt “food for thought” for folk her:

POLLY PEANØTTER 880G

image

Næringsinnhold
Energi (kj) 2634.00
Energi (kcal) 628.00
Fett totalt (g/ml) 52.00

  • Herav mettede fettsyrer (g/ml) 11.00
  • Enumettede fettsyrer (g/ml) 0.00
  • Herav flerumettede fettsyrer (g/ml) 0.00
    Karbohydrater (g/ml) 14.00
  • Herav sukkerarter (g/ml) 5.00
  • Herav polyoler (g/ml) 0.00
  • Herav stivelse (g/ml) 0.00
    Kostfiber (g/ml) 8.00
    Proteiner (g/ml) 24.00
    Salt (g/ml) 1.30

De nøttene der legger du på deg godt av! Jeg elsker de!Jeg har forresten tatt av 16 kilo nå. På det værste var jeg oppe i 102 kilo. Nå er jeg 86 :cowboy_hat_face: Så lenge siden sist nå hehe

4 Likes

Da kan jeg glede deg med å viderebringe forskning som viser at de som spiser en liten håndfull nøtter om dagen veier mindre enn de som ikke gjør det.

Selv om fett og salt med noe karb å drikke til er en dårlig kombo. Er jo som dop for kroppen!

Grattis med vektnedgangen! Det er vanskelig å få til og er vel også et tegn på at man har det litt bedre.

1 Like

9 kcal vs 4 kcal, så 2,25x. Greia er vel at hvis man kutter kjappe karbs, så er det rimelig lett å gå ned i vekt. Den maten som er igjen metter rimelig bra. Og det er jo kanskje først og fremst det som teller. Kutter man ut fett og beholder kjappe karbs, så har man et problem.

For meg fungerte ihvertfall å bare spise litt mindre hver gang. Gikk fra 85 til 92 før jeg merket at jeg la på meg, så ned til 85 igjen. Liker å være rundt 85, så blir her. For meg handlet det bare om å droppe en ekstra skive til lunsj, og ikke ta det lille ekstra til måltider her og der. Viktig å være bevisst når man spiser. Auto-spising er veien til fedme føles det som. :slight_smile:

3 Likes

Du må gjerne forklare meg sammenhengen annet enn at den er observerbar som en sosial effekt fordi dealeren på hjørnet seller mer enn ett stoff.

First level thinking🤦‍♂️

Vi får være enige om å være uenige:)

Nei for de fleste starter det med morsmelk, nå må vi forby dette svineriet snarest !

Og du fikk tydeligvis ikke morsmelk. Og det har gått ut over vurderingsevnen.

93% av strømmen dette døgnet går TIL Storbritannia…

Så hjelper lite at strømmen er billig kl 0300…

4 Likes

Dette er jo den store fordelen vi har med vannkraften med at produksjonen kan styres. Gir oss jo mulighet til å begrense egen produksjon og kjøpe billig overskuddskraft når det er tilgjengelig på motsatt side av kabelen.
Så kan vi heller eksportere strøm når de andre sliter med sin egen fornybare energi. Norge kan i det minste bidra litt for maksimal utnytting av grønn energi slik.
Hovedproblemet er slik jeg ser det manglende regulering av hvor mye strømselskapene skal ha lov til å tappe ned vannmagasinene for eksport. Det må fås på plass noen regler for dette.

3 Likes

Er vel ikke så mye vits i å diskutere gateway påstanden all den tid det bare blir ord mot ord? Må jo ha vært forsket på? Er gjort noe her i hvert fall: Is marijuana a gateway drug? | National Institute on Drug Abuse (NIDA)

…du må også kalkulere inn kult-filmer og gjerne musikk som trance og Rap,hos musikken så har det vært en stor forandring på valg av musikk i klubbene i byen der de idag har valgt en mer “myk” musikk-still enn for ca nå 20 år siden :sweat_smile: :pill: :pill: :dizzy_face:

Kjøres hardt på Louise og Youngs, vet ikke hvor du drar :stuck_out_tongue: