Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 2 1

En fullstendig idiot-sak mao :stuck_out_tongue:

1 Like

Jeg syntes også det er greit å nevne dette:

Rosenbaum battled bipolar disorder and was homeless, according to The Washington Post, which reported he had been discharged from a hospital earlier in the day after a suicide attempt. He had spent more than a decade in prison in Arizona after being convicted of sexual conduct with a minor.

Før Rosenbaum ble skutt var han også fysisk aggressiv og ropte “Kill me nigger, kill me nigger” osv.

Dette er første mannen som ble skutt. Man kan jo ane at det ikke nødvendigvis var verdens mest avbalanserte og rolige type som var ett helt uskyldig og tilfeldig offer her. Men, det er jo det rettssaken skal vise. Og om han oppførte seg som en tulling, eller som en tulling som rettmessig ble skutt i selvforsvar fordi han angrep noen andre, det er jo det rettssaken skal vise.

2 Likes

Hvis en åpenbart ustabil fyr løp etter meg hadde jeg også fryktet for livet, samme om han hadde våpen eller ikke :stuck_out_tongue:

1 Like

Ta dette med 13 klyper salt, da dette er historien fra skyteren som selvfølgelig ønsker å framstå så snill som mulig uten å bli tatt i direkte løgner:

Rittenhouse said that earlier that night, Rosenbaum was holding a chain and twice threatened his life. Apologizing to the court for his language, Rittenhouse quoted Rosenbaum as saying: “I’m going to cut your (expletive) hearts out!”

Later that night, Rittenhouse said, he was walking toward a car dealer’s lot with a fire extinguisher to put out a blaze when he heard somebody scream, “Burn in hell!” He said he responded by saying, “Friendly, friendly, friendly!”

He said Rosenbaum was running at him from one side and another protester with a gun was in front of him, and he was cornered. He said he began to run, and he heard a protester tell Rosenbaum, “Get him and kill him!”

Rittenhouse said he heard a gunshot directly behind him, and as he turned around, Rosenbaum was coming at him with his arms out in front. “I remember his hand on the barrel of my gun,” Rittenhouse said.

Er nok av vitner som sier Rosenbaum ikke oppførte seg bra. Men, om det forsvarer konsekvensene? Derfor man har en rettssak sånn jeg ser det. Og jeg har ikke orket å se for mye da jeg syntes rettssaker fort er kjedelige, så jeg vet at jeg ikke har ett totalbilde hvor jeg har vurdert alle bevisene og vitnemålene opp mot hverandre.

Mitt subjektive inntrykk er at det ser ut som selvforsvar, men - jeg tror rettssaken kommer til å komme til en riktig konklusjon, uansett hva konklusjonen er. Det virker på meg som om den foregår på en ganske bra måte.

Faktisk et yrke det vil være etterspørsel etter selv etter at økonomien har kollapset. Ser ikke problemet.

Hehe morsomt at universitetet svarer at de gjør dette for å normalisere sex salg og gi studentene informasjonen så de kan opptre trygt. Men er dette lovlig i Storbritannia? Altså kjøp? Eller er det snakk om typ Onlyfans, salg av bilder/video/streaming etc. Ganske stor forskjell på hvordan man selger sex nå og før, selv om den gamle modellen alltid består. Det er massivt utbredt blant unge jenter i Norge også fra det jeg har hørt, uten at jeg har mer enn fortellinger å gå på om det her.

Er det Onlyfans du sikter til?

Ja, og derfor har jeg ikke noe problem med at de tilbyr kurs i hvordan man trygt gjør lovlige ting.

Alt egentlig, og “massivt” kommer jo an på perspektiv. Jeg var naiv nok til å tro at det ikke var vanlig, men er visst mer utbredt enn jeg hadde trodd. Kan dessverre ikke si noe om omfanget i det store bildet, da jeg ikke har data på det. Bare historier.

Ser det siste tallet vi har er fra 2008, som da var 1254 prostituerte i Oslo.
Ser også politiet hadde indentifisert 254 ofre for menneskehandel i 2020 i Norge. Selv om mange av de prostituerte gjør det på eget initiativ.

Var også 509 anmeldelser for sex kjøp i 2020.

Vanskelig å få oversikt over, men ville gjettet på Ca. 2000 prostituerte i Oslo nå utifra 2008-tallet.

Urfolkene her i Norge er de av oss som er etniske nordmenn og ikke samer.
Samene kom fra øst som et nomadisk folk, lenge etter at Norge var befolket.

3 Likes

De er en urbefolkning, selv om var nomader.

1 Like

Nei, urbefolkning betyr " de som kom først "
En del samer, bl.a Sametinget, ønsker jo denne betegnelsen, da de kan ha mer krav på land, rettigheter osv.
Men hvorfor skal naboen min som er same, ha flere rettigheter enn meg?
Oppskrift på rasisme, skapt av uvitende politikere

3 Likes

Nei det betyr ikke det.

Eeh, ja det betyr det.
Det står allerede i de første setningene du linker til:

Urfolk er et folk med tilhold i en region fra før denne ble kolonisert av eller innlemmet i en stat dominert av andre folkegrupper.

Et lite google søk viser flere eksempler:

Urbefolkning er den opprinnelige befolkningen i et område som er blitt erobret og kolonisert av andre folk.

De amerikanske indianerne er jo et perfekt eksempel på det.
Samene i Norge, not so much.
Eller mener du at samene bodde i Norge, og så ble erobret og kolonisert av de som nå er etniske nordmenn?

3 Likes

CNN er 100 % fake news og propaganda. Det er en underholdningskanal. Dessverre tar folk dem seriøst, ikke minst i Norge.

image

2 Likes

Jeg linket store norske leksikon. Bedre kilde finner du ikke på Google :grinning:

Og det står noe helt annet der

Han siterte jo fra SNL som du linket til.

2 Likes

«folk i selvstendige stater som er ansett som opprinnelige fordi de nedstammer fra de folk som bebodde landet eller en geografisk region som landet hører til da erobring eller kolonisering fant sted eller da de nåværende statsgrenser ble fastlagt, og som uansett deres rettslige stilling har beholdt alle eller noen av sine egne sosiale, økonomiske, kulturelle og politiske institusjoner

Min utheving. Stemmer bra at samene bodde i Norge før Norge ble en stat under vikingtiden.

1 Like

Virker som om du bare linket til store norske uten engang å lese hva som stod der.

Fail.

2 Likes

Virker som du skriver fail før du har lest noen mer enn innledningen.

1 Like