Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 2 1

Ja, den var ganske fin den analysen der, ja. Blir vel fort en oppvask internt, ja.

Men den store corona-fortellingen ser ut til å være dette: Det ble fremstilt et virus på en lab i Kina. Dette viruset er så seiglivet og muterende at menneskeheten nå tar vaksiner mot det ca. hver sjette måned. Litt av et kapittel i menneskets historie får en si.

Men hva er de medisinske konsekvensene av å sette en vaksine hver sjette måned? Det ble jo f. eks. tidligere advart mot overdreven influensavaksinering.

Her f.eks fra 2013:

«Overdreven vaksinering kan i verste fall gjøre at unge friske takler en ny pandemi vesentlig dårligere. – I verste fall kan det være sånn at hvis helsepersonell, som et eksempel, vaksineres hvert år, så kan de ende opp med å ha dårligere immunitet for å møte et nytt virus, ved en ny pandemi, sier Mamelund.»

Svenn Erik Mamelund er pandemiforsker på Oslo Met.

2 Likes

Dette er en uansvarlig påstand å komme med når det ikke stemmer.

Hvis du kan vise til noe annet, så kom med det.

1 Like

Hvor mye koster en fact check?

Her er gjennomgangen av det som jeg så selv. Godt forklart her syns jeg.

Han har linket til kilder under.

1 Like

Jeg gir meg her. Det blir for dumt.

En av de mest brukte som finnes. Bare ikke mot Covid mener du sikkert.

Fra Forbes.com

The medicine has a good safety profile and is used widely around the world to treat parasitic infections like river blindness.

KEY BACKGROUND

Ivermectin is an inexpensive and readily available drug that has been used to treat parasitic infections in people and livestock for decades. Despite a lack of proof that it is safe or effective against Covid-19, the oft-touted wonder drug—for which its discoverers were awarded the 2015 Nobel Prize for medicine or physiology—quickly gained status as a “miracle cure” for Covid-19 and was embraced around the world, particularly in Latin America, South Africa, the Philippines and India.

1 Like

Dette høres ikke ut som covid-medisin.

Det kan selvfølgelig forandre seg, men inntil da kan vi jo avstå fra å si at ivermectin hjelper mot covid.

Edit: N=1, men jeg tok markkur for fire uker siden, har ikke hatt covid.

1 Like

Det kan du, om du vil lukke øynene og grave deg ned i skyttergraven. Linken jeg postet forklarer dette veldig godt. Pedagogisk forklart så du burde skjønne det. Selv uten doktorgrad.

Medisinene gjør det samme. Ihht Pfizer selv. Begge får inhibitors til å slutte å kutte proteiner i to, noe som får viruset til å slutte å formere seg. Enkelt forklart.

1 Like

“This Article Is Brought To You By…PFIZER!” :sweat_smile:

3 Likes

For å bruke din kilde:

“Much like hydroxychloroquine before, there has been a considerable amount of off-label use of this drug,” primarily based on studies of the virus in laboratory settings, not people, and using safety data from its widespread use as an antiparasitic, where much lower doses are normally used. Griffin added: “The danger with such off-label use is that… the drug becomes driven by specific interest groups or proponents of non-conventional treatments and becomes politicized.” The Principle study should help “resolve ongoing controversy,” Griffin said.

Er vi enige i at utbredt off-label medisinering med høyere doser enn vanlig basert på labresultater er uheldig?

Off label fordi patentet utløp da eller?

Det finnes flere typer antibiotika. De har forskjellig virkningsgrad på forskjellige typer bakterier.

Sånn tenker jeg det er med ivermetin også, det funker delvis. Funker det bra nok? Nei, det tror jeg ikke. Ingen av studiene som blir kjørt viser det enda heller.

Men kjør på med ivermetin hvis du får korona. Så sparer du masse penger.

1 Like

Ingen grunn til å studere noe som koster 90% mindre og som alle kan produsere fritt. Best å bruke Pfizer’s studier, siden vi har de, og betale mange ganger for mye.

1 Like

Men det blir jo studert om ivermectin fungerer helt uavhengig av Pfizer.

Vitenskapelige sannheter har en tendens til å vinne fram. Hvis det stemmer at ivermectin er effektivt med covid er det flott. Spesielt ville det vært veldig positivt for børsen og alle som investerer (long). Selv Pfizer har ikke dype nok lommer til å forhindre en slik oppdagelse.

2 Likes

Den er ikke patent beskyttet lengre. Så ingen vinner noe særlig på det nei. Bare befolkningen og skattebetalerne.

2 Likes

Her er en gjennomgang av fact chech’ers som jobber med Covid. Viser seg at de er professorer i kommunikasjon, journalist, reporter osv. Veldig lite medisinsk kunnskap blant mange av disse såkalte “fact check’ers”.

Jobber ikke professorer i kommunikasjon ofte som PR rådgivere? De liker i alle fall å styre narrativet.

3 Likes

“Pfizer’s drug has protease inhibitor activity like ivermectin, but they are a very different kettle of fish on a variety of levels,” said Dr Cheryl Walter, a virologist at the University of Hull.

I am currently involved in point of care testing device development for SARS-CoV-2 and Hepatitis C virus as well as investigating progeny virion egress pathways in Bunyaviruses and Flaviviruses.

Stoler mer på henne enn en lege som ikke er virulog.

1 Like

Hvis det viser seg at ivermectin er effektivt vil jeg og resten av verden juble.

Edit: Det betyr ikke at man kan genierklære de som medisinerte seg selv med Ivermectin basert på noe man leste på TekInvestor/Facebook.

1 Like

Utrolig hvordan pengestrømmene i stadig større grad styrer både helsesektoren og media.

BIG Pharma har øst penger inn i helsesektoren i flere årtier. Også i Norge har leger, sykepleiere og helsesekretærer blitt sendt på helgeopphold på høyfjellshotell helt siden 80-tallet, mot at de overvar et par seminarer og mottok noen vesker og andre perks.

Siden har markedsføringen blitt trappet ytterligere opp, med Amerikanske medier som hovedfokus. Og amerikanske medier forer som kjent resten av de vestlige mediene med sine sannheter.

Så får vi en tilstand hvor et billig legemiddel som er effektivt, men som ingen tjener penger på, bannlyses fra media, mens nyere, ekstremt kostbare legemidler, som ofte er mindre effektive, promoteres skamløst.

Ivermectin har i kliniske studier vist seg å være kanskje det mest virkningsfulle medikamentet mot Covid19.

Likevel insisteres det på å kalle dette for “hestemedisin” eller lignende av leger og forskere som ikke bare BURDE vite bedre, men som faktisk VET bedre.

For det er velkjent at Ivermectin har blitt brukt på millioner av mennesker mot ulike tilstander, med utmerket effekt.

Det mest tragiske er at våre norske medier har en så nesegrus tro på de store amerikanske mediene at de fuøøstendig ukritisk viderebringer hvert eneste komma de produserer.

En pinlig og skammelig tilstand.

5 Likes

Du trenger ikke stole på noen av dem. Bare å se gjennomgangen jeg linket.

Hun sier ikke noe annet enn han. De er forskjellige. Derfor fikk de også patent. Men gjør det samme likevel.

Men det må du nesten være professor i kommunikasjon for å forstå. Med all forvirringen som forsøkes skapt rundt dette. I profitten navn selvfølgelig.

1 Like
I Tyskland har personalmangel gjort at ikke bare medisinstudenter, men realfagstudenter blir bedt om å bidra i sykehusene. https://www.nrk.no/ytring/oppskrift-for-a-hindre-katastrofe-1.15740350