Bare incel byråkrater som kan tro at å skrive og signere en kontrakt før man hopper til køys er en god ide.
Folk burde få gjøre hva de vil med sin egen kropp. Essensen med ruspolitikk burde være å stoppe organisert kriminalitet.
Legaliser driten, og selg det via statlige utsalg. Øremerk skattepengene til politi og mental helse.
Da ville kanskje 80-85% av rusbruk blitt kjøpt via lovlige og skattepliktige virksomheter.
Tenk for en absurd samfunnsøkonomisk gevinst det ville blitt. Tryggere for ungdom og brukere, tar livsgeunnlaget fra kriminelle gjengen, og styrker ressursforvaltningen i politiet.
ja,kutt barriærene som beskytter våre barn som så lett blir påvirket under sosiale sammenheng i ung alder
vi har da allerede problemer med høy strykprosent på skolen,-blandet annet…
Å implementere narkotika inn i et samfunn har ingen grobunn til det Norske samfunn,-se ellers hvor narkomiljøene florerer og se hvordan det tilsier…tror nok de som er for legalisering ikke har sett effekten av avhengigheten på nært hold,eller de bare synes det er “kult” å sitere fra kjente rappere som “Smoke Weed everyday”
…dette fenomenet skjer allerede i sverige
Rus er allerede implementert i alle våre liv.
Cannabis er mye mer skånsomt for mennesker enn alkohol, så om noen bytter over til det så er det helt topp.
Hva er det som tilsier at forbud og straff gjør dop vanskelig å få tak i egentlig?
At du fabler om rappere får stå på din egen regning.
Tja, avkriminalisering av bruk et jeg helt med på. Salg? Nja, her burde tilgang til metadon osv nok gjøres lettere.
Avkriminalisering er bare tull uten å ta kampen mot gjengene.
Det vil i praksis være å ta bort risiko for brukere, og gi en kjempeboost for organisert kriminalitet.
Tar man kontroll over utsalg er det tryggere for samfunnet, og man får kontroll over omsetningen. Dop brukes uansett. Å kjempe mot det er så håpløst naivt at det har skapt et ENORMT svart marked for voldelige gjenger.
Av og til er norsk helsepolitikk helt håpløs.
Oaoo! Interessant å få innblikk i flere ting der.
Forbud, tvang og splittelse.
Heeerlig politikk.
…er det noe Spetalen IKKE får til eller?
Jeg håper «wokeness» i fremtiden klassifiseres som en sykdom, hvor tvungen behandling er et tiltak.
Type behandling får man heller komme tilbake til.
Wokeness er iferd med å ødelegge vesten as we know it…
Det går nok mot en smell…
Drapsmann innvandret fra England… noen som vet noe mer om drapsmannen enn dette. Jeg tviler litt på om det var en James eller John. Men kan ta feil…
“Noen” har fått nok av protester den siste tiden…
Hadde man snudd om på rollene i denne videoen hadde det bitt et hylekor uten like
Jeg forstår ikke hva du mener?