Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 2 1

Det ble dysset ned. Litt rart egentlig. Strengt tatt er vel han som sparker, også et offer, om ikke faktisk det egentlig offeret her.

Ikke ulikt Sverige, hvor en 9 åring blir ranet av «eldre barn» (aka ungdom), og politiet går ut å sier at: (min utheving)

«Det är makabert eftersom det är unga personer som rånar en yngre person. Så på något sätt är de ju alla offer i detta, men naturligtvis är det ju mest synd om målsägaren som får råka ut för detta»

En helt absurd utvikling.

5 Likes

Er dette en hendelse som er omtalt noe sted? Har det ikke fått konsekvenser? Om det får konsekvenser er det vel naturlig at de ikke blir kjent for offentligheten uansett? Forkastelig uansett.

Men vet ikke helt om jeg skjønner poenget ditt.

«Om en voksen kvinne sparket ned en ung gutt, da ville noen reagert.» ? Vi får da virkelig håpe det.

Stemmer dette,kan vi pensjonere oss i løpet av de neste 10 år :sweat_smile:

1 Like

Danmark stopper utenlandske “interesser”.

https://www.ft.dk/samling/20201/lovforslag/l81/index.htm

Nei, dette er en hendelse som knapt er omtalt noe sted, fordi media beskytter kjæledeggene sine.

2 Likes

AP får alldrig min stemme,men en liten takk kan de få.

https://www.washingtonpost.com/politics/trump-call-georgia

Interessant, nå har Washington Post trukket tilbake deler av påstandene sine om Trumps angivelige utsagn:

Correction: Two months after publication of this story, the Georgia secretary of state released an audio recording of President Donald Trump’s December phone call with the state’s top elections investigator. The recording revealed that The Post misquoted Trump’s comments on the call, based on information provided by a source. Trump did not tell the investigator to “find the fraud” or say she would be “a national hero” if she did so. Instead, Trump urged the investigator to scrutinize ballots in Fulton County, Ga., asserting she would find “dishonesty” there. He also told her that she had “the most important job in the country right now.”

1 Like

-Covid-19 var et biologisk våpen som lekket ut – Document

Noe jeg har hatt en mistanke om en stund nå. Kina er villig til å bruke alle midler for å dominere verden.

Når du leser denne, så tenk bredt.
Det står at 2000 ble tatten dag.
Det står ikke hvor mange som ikke ble tatt på den samme dagen.
Man kan rett og slett bare tenke på et tall.

1 Like

skal ikke være lett…

:policeman: :zipper_mouth_face: :policeman:

2 Likes

Verden (eller rettere sagt Vesten) har blitt gal.

2 Likes

Ser vi mindre av slike artikkler med fritt kjøp av Hasj i gatene?

Kjøperene stemmer “for” :man_facepalming:

image

Hvis du får kjøpt hasj på polet istedenfor av kriminelle, så blir du neppe banket opp i prosessen.

3 Likes

tenker det sånn at hvis vi legaliserer hasj,med allt det andre…så utelukker dette en barriære for nybegynnere og vi får et kriminellt nettverk som kommer til å utnytte dette og får drive sin virksomhet i fred…

Ikke bra!

1 Like

Mens det kriminelle nettverket vi har nå er OK?

Det er nettopp dagens barrierer som gjør at brukere kommer i kontakt med kriminelle nettverk og tyngre stoffer.

Selges 90% av dop gjennom lovlige kanaler(som med alkohol) vil det økonomiske grunnlaget for gjengvirksomhet nesten elimineres.

Sammenliknet med alkohol er jo hasj som å drikke et glass med kald coca cola.

4 Likes

Jeg er helt enig, men så tenkte jeg over følgende her om dagen: Hvis vi fjerner en vesentlig del av inntektsgrunnlaget til denne gruppen som lever å omsette narkotika, tror vi da de bare forsvinner? De selger fordi de må ha pengene, og jeg at de som sitter lengre opp i hiarkistigen vil finne nye inntektskilder, som da kanskje vil føre til mer tyveri etc? Hvem vet, kanskje det beste da bare er å legalisere, men holde salg “forbudt”

Da er det beste alternativet å fjerne de som lever av og for kriminalitet, fra samfunnet.

Den eneste “legaliseringen” av narkotika jeg kan være med på, er at REGISTRERTE misbrukere får dosen sin satt i et sprøyterom, gratis, og uten noe mer om og men, men med frivillig tilbud om rehabilitering.

Narkotika skal ikke forekomme utenfor helseomsorg, og besittelse bør straffes enda hardere enn nå.

Langing, smugling, og spesielt “nyrekruttering” av narkomane bør føre til permanent fjerning fra samfunnet.

Dette vil ha følgende konsekvenser:

-Minimal nyrekruttering.

-Minimalt med narkotiske stoffer i omløp i samfunnet.

-Vinningskriminalitet og voldskriminalitet pga narkogjeld vil opphøre.

-De som er “syke” vil få behandling, og kunne fungere noenlunde normalt i samfunnet, med noen få restriksjoner.

-Den svarte økonomien vil i stor grad forsvinne.

-Norge blir mindre ettertraktet som land å innvandre til for kriminelle.

1 Like

Finnes det et land i verden hvor dette er gjort vellykket?

Krig mot narkotika, altså?

Filippinene kanskje…

Søken etter virkelighetsendrende rus ligger i menneskets natur. Vanskelig å eliminere/kjempe mot. Det er den tragiske virkeligheten vi lever i.

1 Like

De har gjort det på feil måte, ved å angripe forbrukerene, i stedet for å ramme importører, selgere og promotører.

Deler man det ut gratis, så er det ingen som tjener på å selge eller pushe det på folk. Med en gang de merker at de er avhengige, så kan de gå til legen sin og registrere seg og bli dosert gratis, uten å måtte gå rundt og subbe i rennesteinen, eller bekymre seg for kvaliteten og styrken på det de trykker i seg.

Om det er så forbannet viktig for folk med narkotika, så får de heller aktivt oppsøke det i utlandet, heller enn at det blir presset på ungene våre.

Og, ja, det kan gjerne dreie seg om alkohol også. Er man blitt alkoholiker, så får man heller få dosen sin hos helsevesenet, heller enn å rasere både sitt eget og andres liv.