Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 2 1

De som styrer risikerer muligens hydrostatisk sjokk etterhvert…

Bør sees!

3 Likes

Bindte stømprisen på litt over 31 øre på fredag, Ishavskraft, 3 år binding.
Betaler heller mer enn spotpris på sommeren, for å slippe å betale 10 ganger mer på vinteren, når man faktisk bruker mesteparten av strømmen ila året.

Var inne å kikket. Ikke mulig å binde noe annet en nord-norge :unamused:

Vaksinene vil nok aldri bli så gode at de utrydder viruset nei men de demper jo effekten viruset har og er jo årsaken til at vi faktisk kan leve tilnærmet normalt akkurat nå.
Vaksine er jo det desidert viktigste tiltaket, spesielt for de 60+, men også for grupper under der.

Virker som man allerede ser god effekt av 3. dose for de eldste.

1 Like

Ok, jeg bor i Finnmark da.

1 Like

Skjønner ikke hva koronapasset skal være godt for.

Alle smittede på julebordet i Oslo var fullvaksinert. Så selv med bruk av coronapass hadde man hatt akkurat det samme utfallet.

12 Likes

All private sector employers in New York City will now be required to implement a Covid-19 vaccine mandate by December 27, the city’s mayor Bill de Blasio announced Monday during a press conference.

(politikk? bjørn? makro? relevant over alt? Tja… )

Det er en straff for uvaksinerte og gir dem ett incentiv til å vaksinere seg. Ellers har det ingen vesentlig betydning.

2 Likes

Kjipt for de som av medisinske grunner ikke blir anbefalt å ta vaksinen da?

1 Like

Svarer her jeg :stuck_out_tongue:

Ja, jeg stemte på et parti som ønsker bedre vilkår for sykepleiere. Men det stopper meg ikke for å mene at det glatt hadde gått an å få tilbake de rundt 700 intensivsykepleierene i andre yrker hvis man bare hadde pushet nok penger inn i den delen av helsevesenet. Og å mene at både den forrige og denne regjeringen ser ut til å bry seg nada om den muligheten. Hadde de f.eks. puttet de økte inntektene fra gass fra f.eks. oktober inn i helsevesenet, så hadde det vært finansiert de neste 20 årene. :stuck_out_tongue:

Ja, jeg vet at mange slutter pga arbeidsvilkår, ikke bare betalingen. Hvis de hadde økt lønnen, så hadde det vært lettere å rekruttere og man kunne fått en bemanning som gjorde at arbeidsvilkårene ble bedre.

6 Likes

Fortsettelse fra bjørnetråden siden postene ble flagget der…

"Symptomatisk i dag med sosiale medier og forumer der folk slenger ut sterke meninger fra sofakroken. Skyldig i det selv jeg altså, så er ikke det.

Det er en litt annen virkelighet å stå i det som helsearbeider, forsker eller ansvarlig politiker for å si det mildt… Da er en føre var og tar de forbehold og forhåndsregler som en kan.

Men som typisk for anti-vaxxerne, mange stoler mer på egen magefølelse enn resultater av kliniske studier og tiår med medisinsk erfaring feks. Forstå det den som kan…

Og når det gjelder vaksinepass så fremstår det for meg som mye styr for liten nytte. Men fra det til å skrike opp om overvåkingssamfunn og trekke paralleller til det ene autoritære styre mer grusomt enn det neste, fremstår bare helt, hva skal en kalle det? Hysterisk og historieløst… Ta dere en bolle."

5 Likes
2 Likes

Idiotisk argumentasjon, Hvorfor tror du det var færre innlagte i 2020…?

Det er det å kimse av coronapass som er historieløst, ikke lur deg selv til å tro noe annet.

I flere land får du ikke lengre jobbe engang uten vaksiner, snart mister du dine opptjente trygde-rettigheter, og får knapt handle mat.

Vanvittig, det er det, det er.

5 Likes

Ja, det er helt VANVITTIG. Myndighetene er RETT RUNDT HJØRNET med å opprette konsentrasjonsleirer for de uten vaksine Og det er INGENTING vi kan gjøre for å stoppe dem!!!
:scream:

2 Likes

@ChrisRock @Christian

Likte innleggene deres!
Jeg kommer ikke til å delta i denne tråden. Det er bare å se på de to andre blant de siste innleggene. Jeg prøvd engang å fore én av dem med fakta. Han var immun mot det.

2 Likes

Australia er allerede der.

Nærkontakt av en som testet positiv?

Synd for deg, da blir du slept til en Covid camp, tvangsisolert for 14 dager, eller 50000 kr i bot…

Ingen trille forskjell om du tester negativt på den første testen din heller.

9 Likes

Ja, dette er HELT ekvivalent med nazistenes konsentrasjonsleirer. Historieløse IDIOT!

14 dager minimum, om jeg må be. De kan holde deg så lenge de føler at du utgjør en “smitterisiko”. Veldig vitenskapelig vet du.

Mange tror at situasjonen i Norge er slik det er andre steder i verden. Det er det overhodet ikke. Norge er et av landene som har reagert mildest på dette.

Har truffet folk som kommer fra andre deler av verden i forbindelse med jobb, og de sier at det er som å komme til en annen verden å reise hit.

3 Likes