Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 2 1

image

8 Likes

Søknaden fra Stoltenberg gir regjeringen noe å tygge på. Tror nok Støre helst hadde sett at han ikke hadde søkt.
Vanskelig å komme utenom nå.
Men Stoltenberg sitter som en edderkopp i det norske nettet - med så mange bindinger at det alltid kan og vil bli reist tvil om hans uavhengighet. Det er ikke bra.

Kanskje kan Støre redde seg inn i og med at Stoltenberg sitter med helt utdaterte kjønnskromosomer.

1 Like

Hvis ikke det er Støre som vil ha inn Stoltenberg, hvem er det da?

Kampanjen i forkant av søknaden til Stoltenberg var tuftet på usedvanlig svake argumenter. Noen mente Stoltenberg burde få jobben foran Ida Wolden Bache fordi trodde ikke at hun kunne holde Nicolai Tangen i ‘‘ørene’’… :joy: :joy: :joy:

Noen gå hvis Stoltenberg ikke får jobben.

(honk honk)

Mest sannsynlig ja.

Sterke krefter står bak når de får tre av Oslo-avisene til å kjøre kampanjen simultant.

1 Like

Mange husker vel fortsatt denne kommentaren. Og over 20 år etter har det fortsatt ikke endret seg

1 Like

Tror ikke det er helt enkelt for Støre. Det vil for mange bli galt uansett hvem som blir foretrukket.
Begge er kvalifiserte
Bare en har riktig kjønn
Men bare en heter Stoltenberg

På den annen side, Stoltenberg kan ikke tiltre før til neste høst. Da er han 63 år med normalt fire-fem år igjen i en sånn stilling. Dermed blir han uansett et relativt kortvarig mellomspill, mens Ida Wolden Bache (48) kan få sin sjanse noe senere. Gitt at hun da er interessert.

De sitter seks år av gangen mener jeg.

Hva mener du? Hvorfor ikke gi henne sjansen med en gang hvis hun er best kvalifisert?

1 Like

Ramser bare opp noen mulige momenter i en vurdering.

Det er jo ikke sånn at vi bare MÅ ha inn Stoltenberg før eller siden i den stillingen.

Kan jo ikke skyve bedre kvalifiserte søkere til siden bare fordi dette er Stoltenberg sin siste mulighet til å søker på stillingen.

Den åpenbare kandidaten var jo Slyngstad. Men nå er jo han tatt.

Utvilsomt en flink fyr, men dette er vel noe litt annet enn det han er best på? Han har jo også en helt annen markedsverdi som kanskje gjør det vanskelig å holde seg i det offentlige🤑.

Den ene søkeren har doktorgrad i faget og flere års erfaring som visesentralbanksjef. Åpenbart en av landets mest kvalifiserte. At hun får jobben på grunn av kjønn er vås.

6 Likes

Er det riktig at jeg kan få mer penger fra staten hvis jeg bruker mer strøm når jeg har fastavtale under 48 øre og bruker lite strøm? Spotprisen er 263,97 i Sør og snittet for desember kan bli 160 øre-180 øre. Jeg er ikke påvirket av høyere strømpriser, de kunne ha betalt mer til de som trengte mest? ca. 4% har fastavtale og det blir mye penger.
Fra strømleverandøren:

Ordningen medfører at staten betaler halvparten av det som overstiger en spotpris på 70 øre eks mva. Beløpet vil automatisk blir trukket fra den månedlige regningen for nettleie. Blir beløpet høyere enn nettleien, og du får strøm og nettleie på samme faktura, vil det trekkes fra den delen du betaler for strømmen. Har du ikke det, vil det utbetales til bankkontoen din.

Støtten tar ikke hensyn til hva du faktisk betaler eller hva slags strømavtale du har, men regnes ut fra gjennomsnittlig spotpris i prisområdet der boligen er.

2 Likes

Har VG begynt å ta etter Dagbladet eller?

Men leser man artikkelen, står det:

Eksplosiv smitte

Siden begynnelsen av desember har det vært en eksplosiv utvikling i smitten på skolen hennes. Men så godt som alle tilfellene blant elevene.

– Bare to lærere har vært smittet, men ingen av dem på skolen, forteller Grøvdal.

Hvorfor har lærerne da så stort sykefravær?

– Det er utrolig mange som er hjemme med syke barn. Noen har familie som er smittet. Mange skal være hjemme på grunn av luftveissymptomer, pluss vanlig sykefravær.

Eg gir snart opp heile pressekorpset i Norge…

15 Likes
5 Likes

Hilde Øvrebekk må man ta med en klype salt.

Hun har rolle som kommentator i Aftenbladet så de slipper å gå ut og intervjue ekte eksperter - det er jo tidsbesparende og mye enklere slik. Mange ganger finner Aftenbladet på at de skal intervjue egne journalister - et triks de muligens har lært fra NRK som stadig intervjuer sine egne for å lage innhold. Journalistikken i Norge er i forfall og hun her er fremste representant for akkurat det.

Edit linker til relevant sak:
NRK-eksperter som ikke er eksperter - itromso.no

2 Likes

Godt poeng det, men innholdet i det hun skriver her har høy kvalitet.

1 Like

Hæ? Hun er en journalist som skriver en kommentar. Du vet, slik journalister ofte gjør.

Tvilsom kvalitet med de ordvalgene hun tar.

Her er kilden alle andre enn Hilde Øvrebekk har lest før de startet å skrive. Tror bare hun leser det hun selv skriver skal jeg være helt ærlig:

risikovurdering-2021-12-13.pdf (fhi.no)

1 Like

Hva er det du snakker om egentlig? Er det noe du konkret er uenig i av det hun skriver? I så fall hva?

2 Likes