Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 2 1

Jeg har et par kroniske usunne slektninger, som pga. egne dårlige valg til stadighet er innom helsevesenet for diverse selvforskyldte tilstander.

Gud vet hvor mye ressurser de har kostet samfunnet, men det er ihvertfall langt mer enn de har puttet inn.

Men det har aldri noengang vært snakk om å sperre dem ute av samfunnet av den grunn.

4 Likes

Nei. Vaksinerte er smittebærere med og/uten symptomer (noe som er hele poenget med at vaksinene ikke beskytter mot omikronsmitte). Ref. forskningen.

4 Likes

Off det er trist å lese. Vaksine pass kan di tørke seg med etter at di har badet i pengene våre…

Men, har ikkje verdens befolkning steget med sånn nesten en kvart mrd siden pandemien ble erklært?
Var ikkje problemet overbefolkning for bare et par år siden?

Idk. Synes folk må få lov til å være redd for å ta vaksinen eg :pray: , det lyser ikkje akkurat tillit av den :roll_eyes:

1 Like

Muligens det ikke var klart nok i postene mine.

Jeg er IKKE tilhenger av ideen om egenandel til uvaksinerte. På samme måte som jeg ser det som en selvfølge at man får hjelp i dette landet, selv om man har gjort dumme grep om helsa tidligere.

Jeg er også helt imot vaksinepass, og totalt imot hysteriet mot de uvaksinerte. Da man retter skytsen feil vei.

Samtidig er jeg dobbelvaksinert, men vil heller ha omicron en 3. Dose, da det vil gi meg bedre og lengre beskyttelse en enda en vaksine.

5 Likes
5 Likes

(Digresjon)

Apropos overbefolkning I boka En flyktning krysser sitt spor skriver Aksel Sandemose:

“Da jeg var barn dukket det bestandig opp i pressen noen triste betraktninger i anledning av overbefolkningen. Om bare hundre år ville det neppe være plass til oss her…Situasjonen ble en annen… Det er bare et par år siden pressen fløt over… om hvor det skulle ende nu da ingen ville ha barn…”

(utgitt 1933)

Det minner litt om tema vi med jevne mellomrom kan lese om i dagens samfunn, nesten 90 år etter?

1 Like

De som styrer vet at korona bare er en kraftig influensa:

4 Likes

De viste at viruset egentlig var et influensavirus og dette viste de altså helt i starten av pandemien?
Er det flere statsledere som satt med denne informasjonen mens oss gutta på gølvet tok på oss maske og kjøpte bitcoin og antibac?

Erna var jo ikke redd for å samles til litt sushi…

Frequent Boosters Spur Warning on Immune Response

https://www.bloomberg.com/news/articles/2022-01-11/repeat-booster-shots-risk-overloading-immune-system-ema-says

1 Like

Repeat booster doses every four months could eventually weaken the immune response and tire out people, according to the European Medicines Agency. Instead, countries should leave more time between booster programs and tie them to the onset of the cold season in each hemisphere, following the blueprint set out by influenza vaccination strategies, the agency said.

Gir mening for min del.

4 Likes

Ja, men det som gir mening for deg gir Pfizer mindre profitt…

8 Likes

Fem milliarder på å kjøpe engangstester. I stedet for å utvide sykehusene med noen sengeplasser.

1 Like

Studiene du brakte fram så på videreføring i alpha og delta. Vaksinen beskytter svært godt mot disse. At den ikke beskytter mot omikron er nå så.

4 Likes

Hakk i plata. Min erfaring fra folk i nærheten er at omikron ikke smitter alle i familien, særlig ikke de vaksinerte. Tre familier jeg kjenner har forsøkt å få smitten til å spre seg internt i familien fort for å komme fortere ut av karantene. De voksne fikk det ikke påvist så det ble lang karantene.

1 Like

Ganske mye juicy i disse lekkede dokumentene.

Ellers er jo dette spesielt:

9 Likes

Har sett det der bli posted. Synes det blir litt rart når dokumentene blir lest opp og dramatisert alà History Channel. Jeg har ingen forutsetninger til å vurdere dokumentene så hvis noen her på forumet som har det kunnet skrevet noen ord så hadde jeg satt pris på det.

1 Like

foreslår at uvaksinerte skal betale skatt… :face_with_hand_over_mouth:

1 Like

The cure has become worse than the disease.

I have spoken with senior advisors to provincial governments in Canada. There is no end game in sight. The idea that Canadian policy is or should be governed “by the science” is not only not true, it’s also not possible, as there is no simple pathway from the facts of science to the complexities of policy. We are deciding, by opinion poll, to live in fear, and to become increasingly authoritarian in response to that fear. That’s a danger, too, and it’s increasingly real. How long are we going to flail about, hiding behind our masks, afraid to send our children (who are in no danger more serious than risk of the flu) to school, charging university students full tuition for tenth-rate online “education,” pitting family member against family member over vaccine policy and, most seriously, compromising the great economic engine upon which our health also depends?

Until we decide not to.

There are no risk-free paths forward. There is only one risk, or another. Pick your poison: that’s the choice life often offers. I am weary of living under the increasingly authoritarian dictates of a polity hyper-concerned with one risk, and oblivious to all others. And things are shaking around us.

Enough, Canadians. Enough, Canadian politicos. Enough masks. Enough social gathering limitations. Enough restaurant closures. Enough undermining of social trust. Make the bloody vaccines available to those who want them. Quit using force to ensure compliance on the part of those who don’t. Some of the latter might be crazy but, by and large, they are no crazier than the rest of us.

Set a date. Open the damn country back up, before we wreck something we can’t fix.

3 Likes