Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 2 1

Her i huset ble i allefall alle smittet, først sønnen på 22, 2 doser, så jeg, 2 doser, kona 3 doser, sist dattera på 16, 2 doser. Bare jeg som ble skikkelig syk, fikk Omicron oppå en 3 ukers forkjølelse. Ikke å anbefale :sweat_smile: Vi hadde ikke isolasjon, håpet att alle fikk det.

7 Likes
5 Likes

Nå som Omikron er dominerende faller hele diskusjonen rundt vaksinepass bort. På tide de ansvarlige nå skjønner dette. Har vært innlysende siden tidlig desember.

12 Likes

Dessverre har tiltakene aldri vært bygget på sunn fornuft.

7 Likes

Tragisk. Det som er enda mer tragisk, er at folk blindt følger myndighetenes råd og setter seg ikke inn i bivirkningene og potensielle langtids-effekter på vaksinen.

3 Likes
1 Like

I denne sammenheng så bygger jo myndighetenes råd på helsefaglige råd. Jeg har ingen kompetanse til å overprøve helsemyndighetenes ekspertise, så da velger jeg å stole på dem.

Hvor mange dødsfall og hvor mye alvorlig sykdom har vel ikke vaksineringen spart oss for?
Vært interessant å sett en beregning på hvordan deltabølen hadde sett ut dersom den vaksinerte andelen andelen av befolkningen hadde vært uvaksinert. Hadde nok blitt ganske så høye tall for dødsfall og sykehusinnleggelser.
Alle tilfeller av alvorlige bivirkninger og spesielt de få med tragisk utfall er forferdelig men det vaksineringen har spart oss for hadde vært mange ganger verre.

13 Likes

Enig. Og så må de som har blitt skadet av enten dette eller andre møter med helsevesenet får skikkelig erstatning, det sier seg selv. Jeg synes ikke 1 million var kompensasjon i det hele tatt.

3 Likes

Om budsjettet til utvikling av koronapasset heller brukes til sykehusplasser, er kanskje passet unødig?

… Og det vil være noe alle får glede av. I det store og det hele. Det er brukt masse penger på alt mulig under korona. Alt utenom flere sykehusplasser.

Kjenner en sykepleier, hun har selvfølgelig blitt så overarbeidet at hun nå er sykemeldt. :see_no_evil:

… så er det også et tankekors at Guldvog vil beskytte mennesker fra seg selv. Om man skal følge argumentasjonsrekken, bør ikke passet gjelde for uvaksinerte unge med lav sannsynlighet for innleggelse, og adgang bør nektes for vaksinerte med diabetes, hjertesykdom, høy BMI og de som røyker etc.

3 Likes

Jeg tok vaksinedose to mens jeg var forkjølet. Ikke å anbefale. Jeg fikk delta tre måneder etter dose to og fikk litt feber et par dager og litt sliten, men ikke veldig syk.

Vaksinen har spart mange liv, det er det ingen tvil om.

Likevel er det vanskelig å se begrunnelsen for at unge og friske skoleelever skal vaksineres an mass.

Disse blir omtrent ikke syke, men er særlig sårbare for eventuelle bivirkninger som vi hittil vet lite om.

Det er ikke kun ny vaksine men også ny teknologi. Langtidsvirkninger på voksne og barn, på ufødte barn osv vil det ta årevis å kartlegge.

Det er et litt vel radikalt eksperiment å utsette hele den unge befolkning i et land for, så lenge vi vet de ikke blir særlig syke.

Så det er suverent med vaksine for eldre, syke og folk i risikogruppene, men det burde ha stoppet der, så kunne man skjermet disse så godt som mulig med fornuftige tiltak også ute i samfunnet.

Det er greit å stole på helsemyndighetene, men hva når myndighetene ikke vet og ikke KAN vite de langsiktige konsekvensene av massevaksinering?

Da har hver enkelt et spinkelt grunnlag å basere sin tillit på.

9 Likes

Gibraltar, som har vaksinert mer eller mindre 100% av sin befolkning, hadde for 1/2 uker siden en ny ATH rekord i antall covid-cases.

Island, som har mer enn 90% av sin befolkning vaksinert, er nå i unntaktstilstand, med sykehus fulle og corona-cases som bare blir flere.

Det har også vært beviser, bl.a., fra Project Veritas, om hvordan amerikanske sykehus og administrative medlemmer fra BP har skjult og ignorert bivirkninger som covid vaksine-pasienter har opplevd. Skjer dette også på norske sykehus? Sannsynligvis.

Uansett, er man plassert i en risikogruppe, forstår jeg til en viss grad hvorfor man kan tenke seg å ta covid vaksinen. Selv om det er også betydelig risiko at vaksinen kan forverre situasjonen, spesielt da hvis man har f. eks. underliggende sykdommer.

Tar man vaksinen, er det mindre sjanse i å dø og få alvorlige effekter fra covid. Det skjønner jeg. Men… man har også da en betydlig sjanse i å få covid, også? Det er sikkert en del vaksinerte nå som modig går rundt i byen og som har en persepsjon på at de er 100% friske. Men i virkeligheten, så er de ute og smitter folk med viruset.

Angående vaksinen… 1 dose… 2 doser… 3 doser…4 doser… booster dose 1… booster dose 2… Hvor går grensen? Er vel åpenlyst at å injicere flere doser med en vaksine, som både du og jeg ikke vet hva er inneholder, IKKE er sunt for helsen. Hva vet man om langtidseffekter? Nada.

Jeg er ikke i mot vaksiner. Vaksiner som er obligatorisk å ta på skolen osv., er jeg helt OK med. Vaksiner som derimot bare har vært utprøvd og testet på mindre enn 3 måneder… Ehh…

I tillegg så vet vi nok alle at dette er en del av spillet til Big Pharma. Og deres intensjoner er nok ikke alltid så fine…

8 Likes

Enig med deg. Nå får norske myndigheter innse at denne kvakksinen ikke funker som det har blitt sagt. Masse bivirkninger og kort varighet er noen av de. AS Norge burde støtte Softox som har et svært spennende inhalasjonsprosjekt hvor man kan inhalere en kombinasjon av hypoklorsyre og eddiksyre som vil hjelpe folk som har fått Covid. Med tanke på at Omikron legger seg i halsen, så vil SIS (Softox Inhalation Solution) være en gamechanger.

4 Likes

Jeg må dessverre bort på sjekk igjen i morgen tidlig. Blodprøver og lungesjekk. Skikkelig tungpustet og mye slim i ettermiddag/ kveld.

Når man snakker om bivirkninger. Svigers som nettopp har tatt boosterdosen sin begynte plutselig å “menstruere”. Dama er er 60+ og pensjonert…

Info jeg egentlig ikke var tiltenkt å høre :flushed::joy:

1 Like

I denne sammenhengen bygger jo helsefaglige råd på det de blir fortalt av sine samarbeidspartnere og forskere, som stort sett er betalt av… :drum: :drum: :drum:De store farmasibedriftene.

2 Likes

Menstruasjonsendringer er ikke uvanlig - hva er langtidskonsekvensene?

Det later til at tallene er langt høyere enn det vi blir fortalt.

2 Likes