Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 2 1

Eller bare at alt some foreslås blir avlyst for og motbevise… Dess mer som blir presentert som planer og som derfor forandres og kanseleres, jo bedre

1 Like

Må innrømme at jeg bryr meg ca null om Taliban nå. Ser ikke hvorfor Norge absolutt skal involvere oss, men hvis man mener dialog osv er fint så er dette en dråpe i havet i forhold til alle andre pengene som er brent opp pga det landet. Så whatever.

3 Likes

Av og til fremstår våre myndigheter ganske snille.

7 Likes

Europa 2022.

2 Likes

Ganske oppsiktsvekkende tall.

Data har blitt gitt fra Office For National Statistics, etter en “freedom of information request” i England.

127 000 Overdødlighet i forhold til 5 års snitt.
152 000 har dødd innen 28 dager etter en positiv test.
174 000 dødsattester hvor covid er nevnt i sertifikat.

Men så kommer det spesielle. Hvor covid, og covid alene har vært årsaken til dødsfall.
17 000 stk. I tillegg hadde dem en snittalder på 82,5 år, som er høyere en forventet levealder i UK…

På toppen av dette, estimerer Professor Karol Sikora, (Leder innen kreftbehandling) en overdødlighet blant kreftpasienter på rundt 50 000 personer rundt samme periode.

13 Likes

Hva er det VG holder på med nå? Samme CNN sprøytet. Papegøyer. Utrolig falsk fremstilling av saken.

Wow ha kjørte over kommunegrensa! Tenk deg det! Og alle andre rundt han var på picknick mens galningen kom kjørende over bydelsgrensa.

11 Likes

Det er jo løgn. Det kom fram i rettssaken at han beholdt våpenet i den delstaten, nettopp fordi han ikke ville bryte loven ved å frakte det fram og tilbake og var under 18 år.

Ellers var artikkelen veldig partisk, og skinner gjennom at journalisten ikke har satt seg inn i sakens fakta og baserer seg på “noen sier noe” først og fremst.

11 Likes

Jeg har nedlagt et personlig moratorium mot all bruk av VG, ihvertfall noen mnd frem i tid.

En ting er at totalkonsumet av nyheter har blitt for høyt, men i tillegg er det ekstremt nedbrytende å få servert amerikanske mainstreamsynspunkter på stadig flere områder uten noen som helst kritisk behandling.

Det som er viktig i USA er tydeligvis stadig mer viktig også i Norge. Ukjent amerikansk artist har gått bort, en skyteepisode et sted, dårlig vær, brann, relativt ukjent politiker uttaler seg om noe relativt ubetydelig, osv, osv i det absurde.

Aller verst er det på utenriks / Russland, Kina, EU, NATO, men stadig mer wokekultur og ukritisk støtte til det gjennomkorrupte og krigshissende Demokratiske partiet.

Republikanerene er ikke bedre, men begge kan og må kritiseres når all politikk er kjøpt og betalt av pengesterke lobbyer, mens folket alltid sitter igjen med null.

Amerikanske eierinteresser kjøper seg opp i norske medier, også VG. En kan nesten begynne å lure på om det legges føringer slik utviklingen har vært de siste årene…

15 Likes
5 Likes

Jammen bra at USA ble kvitt han krigshisseren Trump som var en slik trussel mot verdensfreden!

11 Likes

Jeg sa det da. Nå skal krigsapparatet i gang igjen. Jeg ser på en svak Biden som årsak for Russia sabelrasling og Biden som farlig nå som han knapt ikke har andre politiske muligheter igjen.

8 Likes

Jepp. Når alt går til helvete på hjemmebane så er det på tide å starte en krig.

Fantastisk artig å se de korrupte mediene der borte som nå omtaler Ukraina som om det skulle vært den mest trofaste og nære allierte USA noensinne har hatt.

12 Likes

Jeg syntes normalt folk er alt for glad i konspirasjonsteorier.

Men la meg lansere en egen: selvsagt må Biden beskytte Ukraina, det er jo de som sitter på bevisene for at Joe Biden er korrupt :slight_smile:

8 Likes

Denne type informasjon bør dysses ned, siden den er i strid med den gjengse oppfatning. Får håpe NRK osv ikke fanger det opp!

Alle fact-checkers som førte til at facebook flagget og fjernet en annen av hans videoer var forresten journalister, mens han selv tross alt er utdannet lege.

5 Likes

Skulle bare mangle at Assange, som burde være en folkehelt for å ha avslørt en rekke grove brudd på menneskerettigheter, får lov til å anke til høyesterett for å slippe å bli utlevert til 175 år i fengsel der.

Det blir feil å tro at dette er en rettssak. Det er en politisk sak som hvitvaskes gjennom rettssystemet, sier juristen.

Det er nettopp det det er.

Assange har utført sin jobb som gravejournalist på ypperste vis; det er nettopp det vi har journalister til. Til å legge fakta på bordet, så feks maktsyke mennesker og organisasjoner ikke kan ture på som de vil uten å bli oppdaget.

11 Likes

Skjønner selv ikke poenget med all testingen her hjemme lenger.

Hvis alle kan smitte alle, uavhengig av vaksinasjonsgrad. Og mesteparten i denne omgang får milde symptomer. Hvorfor drive omfattende testing og karantene?

Og med nye retningslinjer som vurderes, virker jo det bare som at dem som ikke har godkjent “vaksinepass” skal testes med PCR. Dvs. alle som ikke har fått booster eller 2 vaksiner + sjukdom.

Kjenner jo selv til flere tilfeller hvor personer har testet positivt, men har ingen eller svært svake symptomer. Som må gå hjemme å tråkke pga. karantene. Er jo ikke viruset som er problemet nå lenger. Er jo alle tiltakene.

9 Likes

Nå har man tiltak fordi ikke for mange skal bli borte fra jobb samtidig, men det er jo karantene
tiltakene som står for det meste av fraværet, og ikke sykdommen i seg selv. Flere burde ha sett til SA. De har nå mest erfaring med Omikron.

Test regimet det nå legges opp til er bare tull. Milliarder kastes bort til ingen nytte.

5 Likes

Det har stort sett vært situasjonen siden før omicron også. Men omicron har gjort det mye klarere.

Tiltakene hadde i mine øyne stor betydning og var viktige før vi hadde fått vaksinert befolkningen. Men etterpå? Meh.

4 Likes