Dette blir et elendig eksempel av ekstremt mange grunner. Du kan sikkert tenke deg litt om så ser du at det ikke er noen sammenheng, eller vil du virkelig jeg skal forklare deg hvorfor?
Ja jeg vil virkelig det. Hva gir Russland rett til å gå inn i en suveren stat og true til seg at Russiskvennlige provinser skal få “autonomi?”.
Donetsk og Lugansk er nå i praksis del av Russland. Russisk rubel, Russiske pass, representanter i Moskva, Russiske grensevakter - hvilket land hadde godtatt dette?
Skulle likt å se Putin gjøre det om sidene var byttet om.
Nei, at han som et særdeles travelt statsoverhode med jevne mellomrom bruker timevis på å fortelle om hvordan Ukraina egentlig er Russisk territorium, forteller deg alt du trenger å vite om denne situasjonen.
Kan også nevne at Russland heller ikke overholder Minsk II da de nekter å trekke ut styrkene sine.
Sovjet som befridde Finnmark. Og de ble for øvrig ikke værende der etter krigen var over.
Alltids tenkt at det var interessant da en dessverre ikke så det samme andre steder. I halve Europa ble de værende i femti år og begikk krigsforbrytelser uten sidestykke som fortsatt ikke nevnes i deres historiebøker.
Noe annet interessant er at det tok Stalin ti år å beseire den Ukrainske geriljahæren som kjempet for uavhengighet under andre verdenskrig. De kriget mot både Sovjet, Tyskland og folkehærene til Polen og Tsjekkoslovakia. Dødeligheten for Sovjet soldater som kriget med dem på slutten av 40-tallet var høyere enn for Sovjetere i Afghanistan.
Kiev har kuttet av strøm-tilgangen, vann-tilgangen, bombet infrastruktur i Lughansk og Donbass + implementert anti-russiske lover i deres parlament. Hvis dette, i dine øyne, ikke kan klassifiseres som undertrykkelse… da vet ikke jeg.
"cut off after Ukrainian shellfire damaged pipes.”
Det er flere Russisktalende i Ukraina enn de som bor i utbryterregionene, deres statsoverhode er et godt eksempel, og det bor (eller bodde … ) heller ikke bare russere der.
Hva tror du skjer i en krig? Innbyggerne her blir ikke “undertrykket” fordi de er russere, de blir rammet av at Russland har gjort provinsene deres om til en krigssone.