Jeg vet godt at mange ukrainere er har nazi-sympatier, og jeg har forklart i det vide og brede hvorfor tidligere i tråden.
Men, det later til at du tror at presset om wokeisme kun gjelder Russland.
Det er totalt feil, og det kan tidligere Warzawa-pakt-land som Polen og Ungarn skrive under på.
Og hadde ikke Russland lagt Ukraina under så hardt press, så ville det i aller høyeste grad gjeldt Ukraina også.
Var kommunismen i Sovjetunionen bærekraftig?
Svaret er nei, og det er de tidligere kommunistlederene som tok opp tøylene etter Jeltsin absolutt klare over, og har dermed adoptert de delene av et vestlig styresett de er tjent med, nemlig kapitalismen, mens demokrati blir holdt på en armlengdes avstand.
Jeg skjønner at hjertet ditt banker for Mor Russland, men mitt banker for Norge, og selv om jeg absolutt ikke liker hva USA har blitt, så er jeg ikke mer naiv enn at jeg skjønner at uten USA på vår side, så er det slutt på å leve i den relativt trygge boblen vi har levd i, og ingen ting hindrer andre nasjoner i å ta seg til rette hos mindre nasjoner som Norge.
Og Nei, “nyheter” på NRK og CNN nedverdiger jeg meg ikke til å se. Og absolutt ikke TV2-“nyhetene” heller.
Men, Putin fortsetter med å spille “sjakk”, fordi Russland er bekymret for at Ukraina skal kommee inn i NATO. Men fordi land som er innblandet i en konflikt ikke slipper inn i NATO, så sørger Putin for å holde konflikten relevant, uten at han tenker over at det kan komme til å medføre en hel del sympati og hjelp til Ukraina, fra nettopp NATO-land.
“Sjakken” til Putin har virket rimelig bra ganske lenge, men nå begynner han å få vann over hodet…
Ikke kan han forsøke å roe ned situasjonen, for da kommer han sannsynligvis til å miste makten.
Ikke kan han eskalere mer, for da risikerer man krig, og det er en krig som Russland kun kan vinne under trusler om atomkrig, som igjen vil kunne medføre slutten på Russland, USA og store deler av Europa.
Så Putins eneste håp er å balansere situasjonen slik den er nå, eller at NATO gir seg.
Noe som vil kunne medføre oppløsningen av NATO. Som igjen vil medføre en kraftig opprustning av deler av Europa.
Så, Putin har kommet til veis ende, og det har NATO også. Om ingen klarer å finne en løsning der ingen av partene mister ansikt, så har vi Cuba-krisen på nytt.
Men, som jeg har sagt tidligere, en mulig løsning på krisen er å gi Ukraina atomvåpen igjen, siden Russland har brutt Budapestavtalen så det holder.
Får Ukraina atomvåpen igjen, så trenger de ikke NATO-støtte, og de er ansvarlig for sin egen skjebne.