Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 2 1

Tydelig at det er noen hjernevaskede russerklovner her. (Eller nordmenn som ikke er de skarpeste knivene i skuffen)

4 Likes

Du derimot fremstår som et lysende intellekt.

Min hjernevask består for eksempel i 7 års høyere utdanning med to grader innen internasjonale relasjoner og forskningsarbeid for Forsvaret og en anerkjent fagjournal på området.

4 Likes

Takk. Ingen vits i å prate vrøvl. Russland startet hele greia. Det er ingen unnskyldninger. Ingen vits å prøve å prate det bort.

4 Likes

Nå kaller Russland de ukrainske regjeringsstyrkene, som er på egen jord, for «en mulig invasjonsstyrke».

Absurd !

Det nytter ikke å prate dritt på det nivået. Det må sanksjoneres.

4 Likes

USA hevder etterretning tyder på at Russland planlegger arrestasjoner og drap av politiske motstandere etter en invasjon:

Før 2014 ville 12% ukrainere søke medlemsskap i NATO.
I dag er tallet 62%.
Mon tro hva tallet blir når Putin har drept noen titusener.

4 Likes

Officials released a statement on Friday, writing, “on February 19, under the supervision of the supreme commander-in-chief of the Russian Armed Forces Vladimir Vladimirovich Putin, a planned exercise of the forces of strategic deterrence will take place, during which ballistic and cruise missiles will be launched.”

1 Like

et spørsmål til deg…

mener du at fjerningen av den russisk vennlige regjeringen i ukraina i 2014 var legitim eller ikke… ja eller nei…

Irrelevant !
Russland har ingenting med hvem som styrer i andre land.

A December 2016 survey by the Kyiv International Institute of Sociology found that 34 percent of respondents in the government-controlled Ukraine regarded the change in power as an “illegal armed coup”, while 56 percent regarded it as a “popular revolution”.[326]

(Wikipedia)

Ja.

en undersøkelse burde ha vært i 2014… i 2016 er en indoktrinert i den nye politikken allerede…

Saken med autokratiske ledere som Putin, er at de etter hvert omgir seg med ja-mennesker som aldri presenterer motforestillinger. I et sånt klima kan det tenkes at en gjør en grov vurderingsfeil.

Tidligere har jeg ment at Putin trass alt er intelligent og en god strateg. Nå er jeg ikke så sikker mer. Legg merke til de to fotos av ham, de er sikker nøye utvalgt av hans rådgivere for å vise ham fra sin beste side som en vital og sterk leder - men hvis det virkelig er de beste fotos… Putin ser rett og slett gammel og sliten ut.

1 Like

According to preliminary reports, the blast in Lugansk has affected a gas pipeline

1 Like
1 Like

Og her er noen raske med å oppdatere wikipedia:

…Norge ligger i alle fall an til å bli massive krigsprofitører :smirk:

Sånn de neste dagene så kan det være mer interessant å samle og dele info om hvor denne konflikten tar veien, heller enn personlige meninger og evig krangling om hvem som har skyld i den.

3 Likes

Biden sier klart og tydlig at han tror Russland vil gå til angrep innen få dager. Han tror også at Putin har bestemt seg.
Sier også at det er uaktuelt å gå inn med Amerikanske styrker i Ukraina. Men det vel komme voldsomme sanksjoner fra hele verden mot Russland.

“there is simply no evidence of these assertions, and it defies basic logic to believe that the Ukranians would choose this moment, with well over 150.000 soldiers on its borders to escalate a year long conflict”

“We are calling out Russias plans loudly and repeatedly not because we want a conflict, but because we’re doing everything in our power to remove any reason that Russia may give to invading Ukraine”

3 Likes

Vi er vitne til noe av det mest absurde narrespillet jeg har vært vitne til siden jeg fikk åndsliv en gang på tidlig 2000-tallet.

Russland har sagt at det ikke blir noen invasjon. De har sagt det hele veien. Dette blir for dumt.

Når dét er sagt så kan det bli hårete i Øst-Ukraina. Vi kan IKKE stole på noen av kildene for hva som eventuelt skjer og/eller når.

At det sitter observatører på TekInvestor og tror man får et korrekt bilde av den ekstremt sammensatte situasjonen er like fascinerende som det er fullstendig absurd.

Jeg er bekymret. Fordi narrativet er tilsynelatende planlagt, bestemt og skapt for å kulminere i varm konflikt.

5 Likes

Vel, jeg har bare lenket til en statlig russisk nyhetskanal og en wikipediartikkel, samt transkribert ordrett hva Biden sa for noen minutter siden. Du pøser på med åpenbart følelsesmotiverte greier. Jeg tror min innfallsvinkel er mer egnet for å gi et mer korrekt bilde av situasjonen.

8 Likes

Hele strategien til Russland er jo å få situasjonen til å fremstå kompleks når den i virkeligheten er veldig enkel: det finnes ingen måte å rettferdiggjøre en invasjon og det gjelder stort sett alle kriger.

5 Likes