Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 2 1

Jeg tror han ville gitt seg hvis Biden og Boris ga beskjed om at Ukraina har bedt om hjelp og at Russland vil møte amerikanske og britiske styrker i Ukraina.

Så fint at Biden sa fra klart og tydelig før invasjonen at dette var helt uaktuelt da. Så det var aldri noe alternativ.

2 Likes

Nettopp derfor er Ukraina tapt. Etterpå blir det kanskje Bosnia. Det kommer til å holde på i årevis.

Da har jeg definitivt misforstått.

Jeg trodde du ville kvitte deg med Putin med makt.

Nei, det må de ordne selv, unntatt hvis det blir direkte krig.
Jeg tror det er mange høyt oppe i Ru som kunne tenkt seg å fjerne gærningen, og jeg tror han er paranoid over at info har lekket fra muldvarper til USA

Lurer om Putin vil klare seg med disse sanksjonene.

Han har i utgangspunktet skaffet seg et jerngrep over eliten og fjerner enhver illojal aktør, men dette vil bli satt på prøve om oligarkene blir sanksjonert i senk, kombinert med et militær som antagligvis ikke er fornøyd med å krige mot Ukraina.

Bra. Det beroliger de baltiske landene. Men det bekymrer ikke Putin. Han har flere ikke-Nato land å ta, og nå har jo NATO forsikret at han kan gjøre det uhindret.
De F35`ene burde fløyet til Ukraina.

Er det ikke litt surrealistisk at verdens største militærmakt sitter og ser på en gærning som kriger og ler av dem ?

Russerene aksepterte talen til Biden…

Det hadde ikke noe med sanksjoner å gjøre, men internt vanstyre.

Lite som gjør statsledere så populære som en ekstern fiende. Det er det Joe Biden satser på skal redde ham.

1 Like

Du mener USA skal ha monopol på slike ting?

2 Likes

Synes du det er lurt av vesten å forsikre Putin at han kan ta hvilket som helst ikke-NATO land uhindret ?

1 Like

Tviler sterkt på at Putin har interesse av å ta hvilket som helst ikke-NATO land.

Men siden USA kan, hvorfor ikke Russland? Hva er forskjellen?

3 Likes

Hvordan skal verden bli hvis ethvert land kan ta et annet fordi et annet land har gjort det før?

Barnehageprat!

1 Like

Så du kommer til å bli like forbanna på USA neste gang de invaderer et land?

Du er jo helt rabiat i ditt hat mot Russland.

3 Likes

Hvilket fredelig land som ikke drev terror tok USA sist ?
Er du rabiat i ditt Ukraina og USA hat?

1 Like

Irak, for eksempel?

Pluss at de bombet Libya i fillebiter.

5 Likes

Så da fortjener ukrainere å dø?

1 Like

Jeg bare lurer på hva som ligger bak denne voldsomme dobbeltmoralen din.

Men du har et poeng. Det at USA er mye verre enn Russland når det gjelder å angripe andre land, gir ikke Russland rett til å gjøre det samme.

Men det er viktig å huske at Ukraina var en del av Russland/Sovjet i flere hundre år. Ikke helt unaturlig at det er disputter om hvor grensen skal gå. Jeg ser ikke helt hva USA og resten av vesten skal blande seg så voldsomt inn i det for.

5 Likes

Nå har vel Russland signert Budapest Memorandum i 1994

2 Likes