Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 2 1

Passer vel godt til Putin denne.

1 Like

The ruble fell toward 81 versus the US dollar on Tuesday, close to a record low, before making a recovery.

The wild moves prompted Russia’s central bank to announce measures to support banks, including a provision that will allow them to use last Friday’s prices for stocks and bonds when reporting their financial positions. :stuck_out_tongue_winking_eye:

More pain could be on the way.

“We expect further declines near-term in the Russian stock market,” analysts at JPMorgan Chase wrote in a note to clients on Tuesday. The Wall Street bank downgraded Russian equities to “neutral” from “overweight.”

In a worst case scenario, oil prices could surge as high as $140 per barrel, according to Capital Economics. That would add upward pressure to inflation in major economies around the world and make interest rate hikes more likely :expressionless:

1 Like

Vesten har vist styrke i dag, men den forrige presidenten genierklærer Putins trekk i Ukraina. Da er det bare for Putin å roe ned og vente på at republikanerne tar over igjen i 2025.

1 Like

– Jeg gikk forbi TV-en i går og sa: “Dette er genialt!”. Putin erklærer en stor del av Ukraina for uavhengig. Åh, det er fantastisk, sier Trump i intervjuet.

“honesty is the best policy” :sweat_smile:

2 Likes

Jeg vedder på at den artikkelen om Trump er sterkt farget av TV2 (setning tatt ut av sammenheng).
Jeg vedder på at Trump sa at Putin aldri hadde turt å gjøre dette med Trump som President.

P.S
jeg støtter ikke Trump, men dette var bare tull. TV2 er blant de aller verste. Faktisk like fulle av løgner som russisk media

Edit:
Det var akkurat som jeg tenkte. Hør selv her (etter 2 minutter)
Trump sier akkurat det jeg skrev i går. Putin tar Ukraina fordi Bidens respons = 0.
Vesten garanterer at Putin kan ta ikke-Nato land uhindret.

4 Likes

Dere må virkelig høre dette intervjuet.
Trump sier at Biden er så svak at også Kina vil se en mulighet med Taiwan. N.Korea er heller ikke redde lenger. Putin ville aldri ha turt å gå inn i Ukraina mot Trump.

TV2 og Dagbladet er BEVISSTE LØGNERE !
Nå skriver VG og NRK de samme løgnene.
Jeg vedder på at ingen av dem har hørt intervjuet. Dette er virkelig sjokkerende.

4 Likes

Vi har vært nesten 100% enige hele veien, men hvis du ikke ser at Trump, hans følge og praterne på Fox er pro-Putin har du en blindsone.

Det republikanske (Trump-fløyen) partiet er kanskje den største trusselen mot NATO og dermed Norges sikkerhet, fordi det innebærer at USA kan være ute mer eller mindre over natta. Med det mener jeg at dette før var helt utenkelig, men nå kan tillegges en viss sannsynlighet.

Donald Trump har konsekvent føyd seg for Putin. Trump-administrasjonen har gjennomført et helt vanlig amerikansk sanksjonsregime (det er vel omtrent det eneste de har vært tverrpolitisk enige om i kongressen).

Amerikanernes entusiasme for NATO har vel vært sterkt dalende gjennom flere presidentperioder, men Trump satte virkelig fart på det.

5 Likes

Du har tydeligvis ikke hørt intervjuet. Gjør det!

1 Like

Han sier akkurat det som står, og jeg synes det er helt vanvittig upassende. Etter fire år med Trump der han har svekket USAs posisjon i NATO og føyet seg for Putin faller disse påstandene på sin egen urimelighet.

Han synser om at han ville kommet bedre fra Afghanistan og Russland-krisen, og det ville jo vært supert, men det er ingenting som
tilsier at det er sannsynlig.

Om den neste presidenten heter Trump eller ikke er uvesentlig: amerikanerne er lei av å betale for NATO.

5 Likes

Sorry, da må du visst høre igjen.

Jeg er ikke fan av Trump og aner ikke hva Fox mener.
Men her sier Trump vitterlig at Biden er altfor svak mot Putin og at Putin aldri ville våget mot Trump.

Trump krevde faktisk at NATO skulle øke sine budsjetter.
I Syria sendte Trump 100 cruise missilier rett over hodene på russiske styrker. Han tok ingen hensyn til Putins protester.

Jeg er overbevist om at Putin kommer til å fortsette i Ukraina.
I hvert eneste intervju med Stoltenberg sier han at NATO garanterer at de ikke vil kjempe for Ukraina. Det er vannvidd !
Puten hadde aldri turt å møte vestlige styrker.
Han hadde trukket seg med halen mellom beina.
Nå er Ukraina tapt.

1 Like

Jeg hadde knust Warholm på 400m hekk hvis jeg hadde fått sjansen.

2 Likes

Du trenger bare å lytte til de første 10 minuttene, så slipper du å prate tull.

Interessant innrømmelse :sweat_smile:

2 Likes

Rett skal være rett.

1 Like

Du mener Trump som mer enn noen annen tidligere president presset på for at medlemsland skulle oppfylle sine forpliktelser overfor NATO, og som NATO sin generalsekretær Jens Stoltenberg har roset utallige ganger for sitt engasjement overfor NATO?

Mener du han Trump eller en annen Trump fra et alternativt univers?

TV2 sin framstilling av det Trump sa er så komisk misledende at man må nesten bare måpe. Men representativt for et av de aller verste løgnmediene i Norge ved siden av Dagbladet.

9 Likes

Jeeeezez Kitron, vi er faktisk enige om noe :slight_smile:

En herlig forening - dere kan bli et radarpar! :smiley:

At Trump-administrasjonen førte en pro-russisk politikk er en fiksjon. Det er historieforfalskning. Om noe var de to foregående administrasjonene betydelig mer «pro-russiske» om man skal falle ned på det nivået av retorikk.

3 Likes