Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 2 1

Har han tippet over?:thinking:

Det er bare å håpe at ordren må bekreftes av andre når han trykker på den røde knappen.

2 Likes

Putin kan backe ut. Det er det som er hele poenget.

Samt at man sender et kraftig signal til f.esk Kina, om at Taiwan og Sør-Øst-Asia vil bli ekstremt kostbart å ta.

3 Likes

Putin er en god skuespiller.

Hele planen hans står og faller med at verden tror at han har blitt psykotisk, slik at de ikke tør å konfrontere Russland, fordi de frykter konsekvensene.

1 Like

Har sett fire militære kjøretøy i dag i Tromsø. Har en ansatt som kom med et brev fra heimevernet med forvarsle om øvelse i Porsanger. Så det rører seg på “berget” her.

2 Likes

Du er ikke alene!:sweat_smile:

Var jagerfly og helikopter i luften over jobben min tidligere i dag.

Bare å ruste opp fremover så vi kan bite fra oss hvis der blir behov for det

2 Likes

Dette er ikke bra for noen parter, og det ligger sikkert mye historikk bak. Samt at RU ikke ønsker Nato så nær. Men vi skal huske at NATO er i stor del USA.

Du kan si hva du vil om USA men noe demokrati er de IKKE, ref siste valg og all oppstyret etterpå. Man kan jo sette spørsmålstegn rundt begge disse landene…

(Og vil jo ikke si at Kina er noe bedre.)

min konklusjon er: Jo større de er jo mer bestemmer de, det er som børsen. Har du penger/Makt så kan du manipulere slik du vil, til slutt så er det KUN din egen interesse som viktig.

Måtte mannen fra oven (eller han med horn og ild) ta tak i disse “rare” lederne og føre dem inn i ett eller annet lys…

5 Likes

Aeroflot får ikke lenger lande i Storbritania. Andre land i Europa bør gjøre det samme og europeiske flyselskaper bør stoppe flyvninger til Russland. Russerne kan heller reise til Kina og spise hundekjøtt og så får vi se hvordan de liker det.

13 Likes

Anbefaler å høre på debatten på NRK i kveld, spesielt hva Larissa Martinsen sier.

2 Likes

Sier det igjen, Ukraina i dag, Taiwan i morgen og …… oss selv neste gang? Feighet har en pris det også

Adolf Hitler sa i en radiosendt tale at Tsjekkoslovakia var en sikkerhetstrussel og et oppkonstruert land som ikke fortjente selvråderett. Høres dette kjent ut?

14 Likes

Cold response rundt Porsanger har vært planlagt lenge.

3 Likes

Av og til lurer jeg på hvorfor ikke der finnes flere attentat mot slike ledere. USA etc må da ha etterretning på hvor de oppholder seg. Putin, han i Hviterussland, Kim il sung, lederen i Iran osv… hadde de tatt Putin hadde der slukna ganske kjappt tror jeg.

3 Likes

Pleier kupp, tvungne regimeendringer osv å være vellykkede handlinger i din erfaring?

Jeg har i hvertfall mange eksempler på det motsatte. Saddam, Ghaddafi, shit showet i Afghanistan.

Selv med diktatorer som ledere, er det ikke så enkelt som at å kvitte seg med dem er positivt.

Nå har vel Russland et potensiale med riktig lederskap til å bli et demokratisk velfungerende land. Men det er kompliserte greiee.

10 Likes

Stemmer det! burde jeg ha husket :+1:

12 Likes

Har hørt at det er en uskreven regel å la være å gå etter ulike lands ledere, uten i helt spesielle situasjoner. Det blir fort en boomerang.
Terrorledere er her unntatt.
Attentater mot statsledere har jo forekommet, som med Palme, Sadat, Rabin, Bhutto, libanesiske ledere, etc,. Men ansvaret har da stort sett vært lagt på opposisjonelle grupper, og ikke stater.
Gaddafi var et av de mer kjente unntakene.

2 Likes

Terrorledere. . hva har Puting gjort de siste 20 åra. Terrorisert stort sett alle. Gift mord fengslinger krig osv osv. Wtf.

4 Likes

Da får noen skrive om den uskrevne regelen…

Vet dere hva… Det her passet sleepy joe og diverse andre regjeringer så utrolig godt at det er helt ekkelt… Tar på foliehatten og avventer.

Mulig eg er trøtt sulten og ikkje særlig oppegående, men hva om?

Om dette stemmer, må det være et tilbakeslag for Putin. Det er også interessant å høre analysene som kommer om at Russland er avhengig av en rask suksess. I motsatt fall kan dette blir langvarig og svært kostbart for Putin. I tillegg hevdes det at selv om de klarer å innsette en russisk vennlig regjering, vil denne bli avsatt i det øyeblikk Russland trekker seg ut av Ukraina. Det virker for øvrig som om Putin ikke har stor støtte i sitt folk for krigen. Kanskje det store regnestykket hans fort viser seg å være langt mindre gunstig enn det han hadde planlagt.

1 Like