Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 2 1

Mener nå at vesten må kjelpe Ukraina og i det minste opprette flyforbud sone. Både Boriss og Macron har sagt at de ville forsvare Ukraina. Det er en skam at vesten ikke står opp mot en gal rov morder som har atomvåpen.

4 Likes

Britene sender inn mer våpenhjelp til ukraina.

7 Likes

Hadde det vært en gæærn araber som hadde holdt på sånn mot sitt naboland, så hadde vesten/NATO reagert med militær makt.

Eller?

Flaks at Kuwait/Afganistan/Syria var medlem av NATO!!! Da kunne vi gå inn og rydde opp.

1 Like

Med tanke på antall snurrande tankflyg kan man ju undra hur många snurrande jets det ligger i luften

3 Likes

Länk ?

Britain Set To Provide Ukraine With Additional Weaponry, Loan Guarantees (rferl.org)

Første link jeg fant.

2 Likes

450 russiske soldater drept. Blir langt flere i bakkekampene.

NRK Nyheter nettopp.

4 Likes

Länk ? Nice om vi kan dela var infon kommer från

Hvordan sender de det inn? Det er jo store problemer med å få inn nødhjelp.

Drar britene selv inn i Ukraina med fly? I så fall så er de jo aktivt inne i landet.

Eller blir det dumpa på grensa og blir liggende der…, sammen med nødhjelpen?

Jeg tror det er too little, too late…
Det som sendes nå, blir neppe brukt, før Kiev er tatt.

Betyr at verden risikerer utslettende krig med:

Det er det ingen som har godt av. Virker ikke som denne tråden forstår alvorligheten.

5 Likes

Ukraina mottar nok all hjelp de kan få fra USA/NATO. Bortsett fra NATO-styrker på Ukrainsk jord eller i lufta. Da dette vil bli tolket som en eskalering og direkte aggresjon mot Russland. Noe som igjen vil løfte konflikten opp på et helt nytt nivå, og man risikerer at den flyter ut over Ukrainas grenser.

Hadde det vært en gæærn araber som hadde holdt på sånn mot sitt naboland, så hadde vesten/NATO reagert med militær makt.

Eller?

Utgjør en viss forskjell når motparten er en av verdens største atmomakter, og samtidig har en av verdens største konvensjonelle hær.

2 Likes

Ser ut som UA biter i fra seg, litt som forventet kanskje? De virker motiverte.

Så da spørs det om RU blir å hente frem de virkelige våpnene?? Ser ikke for meg Putin bare trekker seg tilbake å avblåser invasjonen.

Det blir ikke brukt noe atomvåpen…

USA og Russland har kriget mange ganger mot hverandre, de siste 60åra (i mange forskjellige land), uten at noen har gått til det skrittet. Heldigvis.

Så lenge man begrenser seg til krig i UA, er det mindre sannsynlig at det blir brukt atomvåpen.

Og hvor mange ganger har de skutt direkte på hverandre?? Tror dere Cuba-krisen var dukketeater?

Om Vesten skulle finne på å forsøke seg på en flyforbudssone så risikerer man 3. verdenskrig. Derfor vil Vesten heller ikke gjøre det.

Men denne tråden mener det er en fortreffelig idé.

5 Likes

Russerene har mye tap.

Det mest interessante her er utstyr som ikke står på front linjen som er tatt ut. Dvs at ukrainere har ventet på at frontlinjen flytter seg for å så ta ut støtte utstyr som luftvern og rakettbatterier.

Denne krigen går ikke putins vei. jeg tror @h3nk1 hadde helt rett når han sa at Putin ikke har styrker nok til å ta Ukraina. og det ser vi nå.

4 Likes

Ikke bare har han ikke nok styrker, men jeg tror de forventet tilnærmet full overgivelse innen 24 timer. Mye tyder på at de gapte over for mye, og det hele virker feilslått.

Et ubehagelig spørsmål er hvor lenge det da kommer til å dra ut i tid.

Hva om der var Finland…, eller Sverige?

Er det og greit? Skulle man bare akseptert det og?

Hva er det du sier, egentlig? Skal vi risikere 3. verdenskrig? OK. Men det er sjokkerende å mene.

Alle involverte har en ekstrem interesse av å holde dette innenfor Ukrainske grenser og unngå direkte krigføring mellom vestlige og russiske styrker.

Heldigvis.

3 Likes

Regner med du stiller i frontlinjen.