Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 2 1

SICK om den är riktig

1 Like

Ok, men da kan vi jo si at de få av oss(selv om jeg tror det var flere en “få”) som trodde at Putin kom til å gå så langt, kanskje var litt vettuge alikevel da?

Og de mange som trodde han ikke kom til å gjøre det, tok feil, og kanskje tar feil om andre ting de tror også?

1 Like

Wow, skulle ikke tro det, men ser faktisk ut som mannen i bilen overlevde:

4 Likes

Jammen du tok jo feil om at alle forventet en full invasjon? :hugs:

Forskjell på feig og smart. Veldig glad vesten ikke har ledere som tenker i banene feig og modig her.
Det er et mål: Stoppe Russland på lang sikt og redusere sivile tap og langsiktige konsekvenser.
Det er ikke sånn at vi sivile får vite så veldig mye av hva vesten gjør. Bare len deg tilbake og la dem få gjøre jobben sin. Europa og USA har verdens mest avanserte cyber-sec, økonomiske virkemidler og forsvar. Russland er per nå en skadet hund som bjeffer og biter fra seg desperat. Man må trå forsiktig i en slik situasjon. Regner med at vesten allerede har gått til store angrep på andre arenaer enn den fysiske. Slår de ut Russlands kommunikasjons- og forsyningssystemer er hele invasjonen stoppet. Regner med at det er en hovedprioritet nå, og det har de kompetansen og systemene til å få til. Om vi kjenner USA rett har de allerede full kontroll på det punktet. Kriger skjer ikke på bakken lengre i 2022, man er for digitalt avhengige som samfunn og i selve krigen til å kunne gjøre det effektivt. Russland har ikke fått den beskjeden.

Ang. nyhetskilder er nok mye vi får fra enkelt-kontoer på twitter bullshit. Her er det mye penger i å få dine øyne til deres konto, så ha det i bakhodet når vi nå leser og ser hundrevis av uverifiserte uttalelser.

5 Likes

Ja, jeg trodde også flere så den komme😀.

1 Like

Zelensky’s russiske tale har sikkert vært postet her før, synes den var veldig bra. Sier ikke at det er sannsynlig, men det hadde vært så gøy om Amerikanske cyberwar enheter klarte å vise denne på russisk TV.

4 Likes

Jeg ser at de aller fleste synes det er mest behagelig å stikke hodet i sanden og håpe at dette går over av seg selv. Sannheten er at folk flest ikke ønsker å løfte en finger for å hjelpe et land i nød, men prioriterer heller å varme rumpene sine.

Men den holdningen der straffer seg lengre nede i veien den dagen du selv trenger hjelp. Og den dagen kommer da vi i praksis har gitt grønt lys til bandittstater med atomvåpen til å gjøre som de vil.

Vi går inn i diktaturets århundre grunnet feighet, det er den enkle og brutale sannheten. Vi får håpe det finnes en gud som elsker oss

3 Likes

Vi får håpe Martins har rett i at det gjøres mer fra vestlig side enn det opplyses om.
Likevel bør folket fortsette å legge press på politikerene om raskt å øke materiell støtte, i tillegg til de muntlige fordømmelsene.

3 Likes
4 Likes

Hehe, nå legger du litt for mye i hva vår diskusjon her inne fører til. Du og jeg har gjort akkurat like mye, null. Om jeg må tilbake til forsvaret gjør jeg lett det. Er allerede trent for operativ tjeneste, så det går fint.

Du må ha litt mer tro på vestens styrke her er det jeg sier, ikke overse hunde-analogien min. Den var bra for å forklare hvorfor vesten må trå forsiktig. ^^

Krig handler ikke om å vise styrke i 2022, det gjorde man i middelalderen. Nå handler det om å stoppe alle muligheter motparten har til å kjempe.

Cyber-sec og etterretnings-arbeidet får man aldri vite noe om uansett, er derfor jeg sier “len deg tilbake og la dem gjøre jobben sin”.

1 Like

Her folkens, her ser dere Putin og hans vennlighet mot sivilbefolkninger. Jeg vil ikke dele videoen her men flere slike videoer spres på twitter as we speak.

Heldigvis overlevde den eldre damen som kjørte denne bilen

1 Like

Det der er en artilleri kolonne som beveger seg langt bak frontlinjen.

Ukraina har fått russerene akkuratt der de ønsker dem. Og det blir blodig.

3 Likes

UEFA informerer at Champions League-finalen flyttes bort fra St. Petersburg i Russland.
Det skulle bare mangle.
Nå er det viktig at alle sportsarrangementer fortsetter som før, men uten russisk deltagelse.
Vi må vise det russiske folk at den siviliserte verden går videre uten dem.
Det er ikke de russiske utøvernes skyld, men den belastning må de legge på gærningen.

8 Likes

Er enig i dette,det har nå gått for langt og jeg tror vi har den tredje verdenskrig innen 2 år nå. Det skal nå bare en gnist og vesten er med i krigen. Det eneste er om putin skulle bli styrtet,det er det vi må håpe og be om nå raskt.

1 Like

Tipper krigen er over i løpet av helga og neste uke blir mer eller mindre rolig med sporadiske skytinger.

Ukraine Update: On The Steppe - YouTube

Godt mulig, men tror ikke russerene gir opp så fort. Husk at Putin mister makten når krigen avsluttes. Og han må erkjenne nederlag. Det er nå tydelig at ukrainerne kjemper til siste mann.

image
image

Godt russisk kvalitet ikke alltid virker.

Dog lurer jeg på hva de militære målene er.

3 Likes

Kanskje unntatt våpenprodusenter, media, og feks naturgasseksportører utenom Russland. Jo lenger krig, jo mer profitt.