Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 2 1

For ikke å snakke om opplæring av personell for å kunne utnytte denne type våpen 100%

3 Likes

“Kanskje ikke optimal” =/ aktiv propaganda for å skape opinion mot Russland (som er det som har skjedd og skjer nå).

Krig er galt nesten uansett hvordan man vrir og vender på det. Det er mitt synspunkt, men er det det for alle? Nei langt ifra. Det er mange som har levebrødet sitt basert på krig. Forresten også de som jobber for Nato.

Dessuten er det en del som tenker at krig er helt greit, fordi vårt dyrebare demokrati blir angrepet. Her kommer propagandaapparatet inn, for å forsikre oss at det er nettopp dette som skjer, akkurat slik det ble brukt under 1 verdenskrig og i alle kriger etter det.

2 Likes

Du skal ikke se bort ifra at det er en del tyske “kald-krigere” som melder seg som frivillige.

Tsjetsjenia har bidratt med noen styrker. Hva skjer hvis Hviterussland gjør det samme?

Det som skjer her er at Russland tenker krig er helt greit fordi deres dyrebare diktatur blir trua. Vi har nok svært ulike virkelighetsforståelser, neppe fruktbart å diskutere videre.

4 Likes

Om det skulle være tvil

6 Likes

Da er de sikkert kjempemotivert…

Sikkert artig å måtte reise forbi oppskutte kolonner med forbrente russiske lik liggende i og utenfor vrakene, og samtidig vite at man er både dårligere trent og utstyrt enn de som ligger der…

2 Likes

En rekke konkrete forslag til hvordan Vesten nå må sette hardt mot hardt for å undergrave det russiske diktatorregimet.

1 Like

Tviler på så mange russiske POW-er egentlig vil reise tilbake til Russland…

Sikkert greit nok, den gjengen blir bare mere og mere utrolige i sine påfunn for liksom å “straffe” vesten.

De har allerede sendt styrker. Ble tatt noen til fange dag1.

Hva skjer med oppslutningen for SV og Rødt fremover?
Begge vil melde Norge ut av NATO.

2 Likes

Du har nok rett. Jeg ser at Russlands sikkerhet trues ved at NATO, med USA i spissen, utplasserer våpen i det “ene” landet som ikke enda er NATO-medlem. Du ser at Russlands diktatur blir truet.

Jeg ser at Russland har bedt om at Ukraina holdes nøytralt, at svaret er stillhet fra Kiev, mens du ser at Russland ønsker å annektere landegrenser.

Helt klart to ulike måter å se verden på, og ingen av dem er 100% feil eller 100% riktig.

1 Like

Tsjetsjenere i aksjon i Ukraina:

Den opplæringen har USA sørget for i Ukraina i en hel del år allerede.

2 Likes

Kan være grei å ligge til

2 Likes

Helt jævelig at Putin har sendt dem til Kyiv. Angivelig med en kortstokk av bilder av sine fiender.

For de som ikke fikk med seg innlegget mitt i går, dette er væpnede styrker som til vanlig driver med kidnapping, tortur, drap og systematisk voldtekt.

3 Likes

Jeg hører en som sier noe som sikkert betyr Tsjetsjenere, film av en bil uten nummerskilt fra en bil i fart, og en som tilsynelatende skyter noen med håndpistol. Kan du identifisere Tsjetsjenerne? Jeg sier ikke at det ikke er det vi ser, men dette ser staget ut.

Da får verden endelig en god anledning til å bli kvitt dem.

Jeg kan tenke meg at USA også gjerne skulle sett disse fjernet fra jordens overflate.

En rekke norske toppolitikere, blant dem tidligere utenriksminister Ine Eriksen Søreide (H), var blant appellantene under markeringen.
– Det finnes ingen måte å rettferdiggjøre det som skjer nå på. Likevel er det stemmer, også i Norge, som har sagt at man først og fremst må forstå Putin. Dette er ikke tidspunktet for å forstå, men for å fordømme, sa hun.

Og hva svarer hun til Ukrainere som ber om våpen: “Vi har en norsk lov som forbyr eksport…”?

1 Like