Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 2 1

Hva er det Tyskland holder på med?

Det kan være ukrainske hærstyrker for alt det vi vet eller polske spesialstyrker som ble filmet av tilfeldig forbi passerende i gdansk.

1 Like

Hva skal hun svare da?

1 Like

Godt mulig.
Men han sier i alle fall “chechen”, og det smeller gjentatte ganger rett etterpå.

Men dette er uansett ikke ulikt hvordan tsjetsjenere har operert før.

At denne loven kan vi endre like raskt som vi kunne vedta regelendringer ved Covidutbruddet?

Når 27 andre nasjoner vil levere, så er det ikke sikkert det utgjør så stor forskjell. En fordel kan kanskje være at Norge ved å la være å stille opp for UA i samme grad som mange av våre samarbeidspartnere, kan håpe på at vi ikke er de første som blir bombet eller truet av RU neste gang. Det kan argumenteres med at vi er utsatt pga tilgangen fra havet og grensen i nord. Men det er en viss forskjell på størrelsen til ballene til UAs president og våre politikere.

3 Likes

Det kan det være. Men vi VET at Putin har sendt Tsjetsjenske tortur/voldtekts skvadroner inn i hovedstaden av Ukraina.

1 Like

Det har du rett i, men samtidig vil det skape presidens.

Dette er nok mere i din gate kan jeg tenke meg.
" Russlands invasjon av Ukraina:

Tilbyr sin «private hær»: - Sadistiske

Tsjetsjenias brutale diktator, Ramzan Kadyrov, stiller sine sikkerhetsstyrker tilgjengelig for Vladimir Putin. - Kjent for sine sadistiske metoder, sier ekspert."

1 Like

Det siste jeg hørte var at Tyskland nå vil sende 300 panservernvåpen til Ukraina via et tredjeland.

Sånt blir vel usaklig.

@tusekakk @olav4

Har dere prestert å fortsatt ikke lese innlegget dere klovnefacet meg på tidligere?

USA har lenge trent opp Ukrainske soldater. Ukraine Troops to Get More American Training | Time

Vet ikke om Time magazine er en pålitelig kilde, men de fremstår som i hvert fall litt mer gravende i sine artikler enn mange andre. Artikkelen er fra 2015.

Fint om du kan forklare klovneansiktet, så det er lettere å forstå hva dere mener.

2 Likes

Man må ha utstyrsspesifikk opplæring.

Det er ikke forbudt å trene opp en annen nasjons soldater.

Spesielt ikke en som ikke var i krig med Russland.

2 Likes

Gidd å bry seg. Vi blir ikke enig.

Da blir Kazakhstan neste da. For Vesten griper vel ikke inn der heller.

Nå begynner det å virkelig bli interessant.

Potensiell borgerkrig i Hviterussland neste:

14 Likes

Håper du innser at dette, i likhet med lignende videoer fra Russlands side, godt kan være skapt propaganda, staget for å skape følelser som rettferdiggjør diverse andre handlinger?

Hvis jeg hadde kjørt forbi og sett noe slikt vile jeg sikkert også ha filmet, og sikkert ha ropt noe sånt som “fy faen hva er det som skjer??? Å fyyy faen de skyter dem…” Men ikke Tsjetsjenere! Tsjetsjenere! Tsjetsjenere! Rett og slett fordi det ikke er veldig lett å skille dem fra evt andre i tilsvarende uniform, og kanskje heller ikke så lett å se uniformen i det hele tatt gjennom kameralinsen.

1 Like

Ukraina er et demokratisk land, de kan få opplæring av hvem de vil. Det er greit du støtter putin. Men narrativet ditt blir ikke mer korrekt av den grunn.

9 Likes

Jeg viser bare til at USA har trent opp Ukrainere militært i mange år allerede, har vi noen grunn til å tro at det ikke fortsatt skjer? (Som en kommentar til at Ukrainerne trenger opplæring).

Det er jo i praksis ikke tid til å gi opplæring i nytt utstyr nå.