Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 2 1

Når Russlands eksistens er i fare, i følge atomvåpensstrategien deres. Jeg tror også det er en mulighet for at det kan tas i bruk hvis hans eksistens er i fare, da han muligens ser på sin eksistens som nødvendig for Russlands eksistens.

5 Likes

Sjekk linken jeg posta. Tsjetsjenske gutta ble eid. Er nesten som ukrainerene hadde god intel på dem. Blir ikke mer støtte fra den leiren til putin.

9 Likes

Vi snakket om merking av kjøretøy /kolonner :

5 Likes

Garantert ikke.

Tror ikke Republikanerne er noe mindre interessert i å få makt, for de vil gjerne at SWIFT-midlet skal brukes, og har sikkert en ide om hva det kan føre til. Kanskje de har like høy moral og er like prinsipielle som vi er her på TI-forumet, men jeg tror mange av de skjønner hva som må ofres av den jevne amerikaner om det skjer.

Kanskje jeg er på jordet, men sjekker man hva som sies mot hva som gjøres kan man jo begynne å lure.

Selv har jeg lenge stilt meg svært uforstående til hvordan miljøbevegelsen, personifisert i Greta Thunberg, i lang tid har hjulpet å stille Europa energimessig i en posisjon hvor Putin kan våge å gjøre det han nå gjør.

7 Likes

Trump prøvde å advare.

For en tragedie for verden at han ikke ble gjenvalgt.

4 Likes

Det kan du godt si. Vi hadde ikke stått å denne hengemyren da, men den uberegnelighetsrisikoen dette hadde medført.

1 Like

Det farligere her er om Putin er villig til å gjøre hva som helst for å ikke sitte igjen som taper og rett i krigsrett

1 Like

Plutselig ble det grønne skiftet litt mindre viktig

5 Likes

Spørsmålet er om en kan regne med han blir avskåret i det han trykker på launch.

Nå ble det mange problemstillinger her, men Tyskland tok altså valget om å stenge atomreaktorene sine i 2011. Da var Greta Thunberg åtte år gammel.

19 Likes

Det blir jo veldig off topic, kanskje man skal flytte diskusjonen.

Men aktivisters jobb er å jobbe for sin ene sak.

Så er det politikeres ansvar å se helheten, og folkets jobb å prioritere andre ting i demokratiske valg hvis man ikke er enig med aktivistene.

Det har vært politisk veldig populært, og veldig uansvarlig, å jobbe for miljø “koste hva det koste vil” - men folk vektlegger ikke trusler som kun er teoretiske som reelle.

2 Likes

Det jeg lurer på, er hvordan Greta Thunberg kunne få så kraftig innflytelse da hun var bare 8 år gammel!

2 Likes

Greta Thunberg er/var bare en nyttig gallionsfigur for WEF og storkapitalen.

Når hun hadde utspilt sin nytte og begynte å bli litt plagsom så forsvant hun fra rampelyset. Noen som har sett henne de siste par årene?

1 Like

Jeg tror Putins, most trusted, følger han “blindt”, til et vist punkt. Det punktet er før “launch”.

Disse folkene har også familie. Barn. Barnebarn.

Det stopper før launch.

3 Likes

Ille hvis det er det vi må håpe på.

3 Likes

Jeg tror det samme, men det var ikke bare hitler som poppet cyanidpiller når de allierte ankom Berlin under andre verdenskrig.

@Bingo123, regner nesten med motstanden internt håndterer problemet.

Hvem var det som kom til Berlin sa du?

2 Likes

21:58 Flyalarmen går i Kyiv Flyalarmen går i Kyiv ved 22-tiden i kveld, melder avisen Kyiv Independent på Twitter.
Folk blir bedt om å søke tilflukt i bomberom og kjellere.

Ukrainas ambassadør til Østerrike Olexander Scherba skriver på Twitter at de har fått rapporter om at russiske bombefly har tatt av fra Krim i retning Kyiv

Bare et ærlig spørsmål til krigsretorikerne her inne som vil angripe Russland/Hviterussland og alle som snakker russisk.

Hvem er det dere mener skal angripe dem? Dere selv? Noen andre? I så fall hvem?

Og hva tror dere utfallet av dette eventuelt blir?

7 Likes