Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 2 1

Det tragiske er jo at det du sier stemmer. Vi skal ikke være så naive at vi tror at de høye russiske tapstallene kun kommer av at de er totalt inkompetente i planleggingen. Det ser ut som om russerene i første omgang trodde at de kunne gjøre en effektiv operasjon med få sivile tap, ikke fordi de er så snille, men fordi de vet at de skal manøvrere inne i landet i mange år fremover. Dette har ført til høyere tapstall enn deres foretrukne metode som er å bombe ting i fillebiter før de går inn. Nå når det viser seg at det ikke gikk så bra er de tilbake på den mer brutale metodikken.

1 Like

Det er nok ingen som vet hvor mange som er drept eller tatt til fange. Konfliktsonen er såpass stor og uoversiktlig. Ingen av partene er interessert i å gi informasjon om egne tall.

Er nok mange russiske soldater som ikke var klar over hva oppdraget gikk ut på og som av ulike grunner velger å overgi seg. Får bare håpe at de behandles som de skal behandles.

1 Like

Synes denne analysen av den Russiske hæren hadde en del gode poenger, er nok ikke alt som stemmer her heller da:

4 Likes
1 Like

Er det riktig å kalle sivile ut i gatene for å kjempe mot en av verdens største militærmakter?

1 Like

Når man ser på hvilket regime man kommer til å havne under så er det kanskje ikke det verste alternativet.

9 Likes
6 Likes

Men hvis de ikke kan vinne så vil det jo skje uansett ? Jeg vet ikke hva jeg mener om det, men jeg tenker masse på det.

1 Like

Det vil jo ikke skje om du dør i kamp?

Håper ikke dette er korrekt (500 stridsvogner)

Musk :raised_hands::sunglasses:

7 Likes

Om stridsvognene kjører inn i Kyiv, så synes jeg virkelig synd på besetningene. Da kan de se frem til å brenne opp inni en blikkboks.

#Flau

10 Likes

Nå har det vært snakk om at forsyningslinjene er utsatte og mange russiske kjøretøy går tom for drivstoff. 500 tanks bruker ganske mye drivstoff og om de ikke får forsyninger så blir de jo bare en hindring for resten av fremrykkingen. Blir uansett en ny jævlig natt for de som bor i Kiev og andre større byer.

3 Likes

Ingen sivile som blir tvunget. Å leve er noe mer enn å bare eksistere og for svært mange er det nok snakk om et eksistensielt spørsmål. Kjempe for fedrelandet mot russerne oppleves som uendelig viktigere enn å komme seg i sikkerhet og stilltiende akseptere at russerne stjeler friheten ved hjelp av dødelig makt. Selv om man som ytterste konsekvens må ofre livet.

9 Likes

Minimum 3 tankfly i lufta nå. Lurer på hvor mange fly NATO har i luften der, tror det er ganske vilt.

4 Likes

:cold_face:

1 Like
1 Like

Det høres ut som sanksjoner mot den Russiske sentralbanken er noe av det som kan være effektivt.

4 Likes

.“Satans .mördare”. Med dette sitatet fra Olof Palme, kvitterer jeg ut for dagen

6 Likes