Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 2 1

Han ønsker nok fred

1 Like

Da vil jeg også sterkt anbefale NRK-podcasten “Russland - landet der tsarene hersker” med Halvor Tjønn (april 2021)

og sjølsagt denne (programmet hvor H-W Steinfeldt deltar):

1 Like

Hans Willhelm Steinfeld tror at de økonomiske problemene Putin får på hjemmebane kan velte regimet…:thinking:

12 Likes

Se hvor mye oligarkene har tapt, og et sammlet vesten vurderer å ta verdiene deres i vesten. Skjønner godt de er forbanna.

2 Likes

Litt på siden, men jeg kom til å tenke på en bok jeg skaffet meg da jeg var i Vardø som sersjant. Har den liggende i en kasse på¨et lager. Tenkte jeg kunne poste et bilde av den. Fant den hos amazon.ca. Og den har jammen meg også steget kraftig i pris. Samme utgave som den jeg har, min ser bare litt penere ut:

4 Likes

Akkurat nå mens fredsforhandlingene pågår:

Edit: Det er nettopp dette og det som verre er jeg fryktet ville skje @Christian

Å satan!

Holdere russerne på å gå fra vettet?

Denne delen av videoen gir jo et noe annet og mer balansert inntrykk enn det første jeg så.

1 Like

Mulig del av presset i forbindelse med forhandlingene. På samme måte som trusselen om atomvåpen.

1 Like

Da tipper jeg at èn ukrainsk soldat i Ukraina er like mye verdt som 15 russiske soldater i Ukraina når det kommer til motivasjon og kampvilje.

6 Likes

Er det virkelig noen som tror ikke vesten kan knuse Russland med konvensjonelle våpen ? Det er jo grunnen til at det fryktes atomkrig.

5 Likes

Tull og vas , argumenter gjerne hvorfor russiske soldater skulle være så mye mer motiverte en vestlige

1 Like

Yikes…

https://www.bloomberg.com/news/articles/2022-02-28/russian-swaps-signal-record-56-chance-of-default-on-sanctions

2 Likes
8 Likes

Det er vel naturlig at en soldat som forsvarer sitt land er mer motivert enn en soldat som angriper et annet land?
Jeg tipper de russiske soldatene som nå blir kommandert til å angripe sitt broderfolk i Ukraina, sliter med motivasjonen! Dersom vi kan tro på deler av det som kommer ut av nyheter fra slagmarken, så er det vel det som gjør at Ukraina holder så bra stand mot overmakten.

4 Likes

Herlig :grin: Og også en god påminnelse om at man skal ta det meste med en klype salt. Mye blir «lost in translation» også.

3 Likes

Ja, ikke undervurder hjemmebaneeffekten.

Fordi de eventuelt vil forsvare sitt eget land mot en gjeng leiesoldater som vil benytte første anledning til å komme seg hjem.