Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 2 1

Ganske bra artikkel - fra Norge. Siden jeg er så negativ til medier generelt så kan jeg jo også linke til en jeg er ganske enig med. Fordi den bekrefter min eksisterende partiskhet :slight_smile:

4 Likes

Kan være verdt å få med seg for å få et litt større bilde

11 Likes

Takk, denne ser jeg frem til. Toje er en av de norske akademikerne man kan telle på én hånd det er verdt å lytte til.

3 Likes

Håper det ikke betyr at de skal ha ut russere før flatbombing.
Jeg stoler ikke en dritt på Putin

Han er ofte litt bombastisk i sin fremtoning, men stort sett enig i hans tilnærming til ting. Iallefall i denne diskusjonen.

1 Like

Synes det virker som han har mye kunnskap og mye på hjertet og i tillegg noen egne meninger, snakkesalig type, men lukter ikke akkurat fake russisk propaganda.

1 Like

Link?

Tror nok regnestykket har et par flere variabler enn dette.

Tipper 1 russisk soldat i Russland er like mye verdt som 10 NATO-soldater i Russland når det kommer til motivasjon og kampvilje.

Alexander Dugin

Russian philosopher

Description

Aleksandr Gelyevich Dugin is a Russian philosopher, professor, political analyst and strategist. He was the main organizer of the National Bolshevik Party, National Bolshevik Front, and the Eurasia Party. Wikipedia

He also served as an advisor to the State Duma speaker Gennadiy Seleznyov[[5]]
(Aleksandr Dugin - Wikipedia) and a leading member of the ruling United Russia party

Om de følger hans filosofi stopper ikke Russland med Ukraina.

2 Likes

Ja, det kommer små drypp nå som samlet kan antyde at noe er i gjære…

8 Likes

Noen som har den linken til et radioprogram som gikk nå nylig med Hans Willhelm Steinfeld?

Var det Verdibørsen på NRK radio?

Edit, fant den

1 Like

Sykt om disse tallene stemmer. Hvordan skaffer man den oversikten så fort? Jeg tror de tallene er beheftet med stor usikkerhet.

2 Likes

Skulle akkurat til å poste denne. Er en bra episode til nå.

De poster daglige oversikter.

Han ønsker nok fred

1 Like

Da vil jeg også sterkt anbefale NRK-podcasten “Russland - landet der tsarene hersker” med Halvor Tjønn (april 2021)

og sjølsagt denne (programmet hvor H-W Steinfeldt deltar):

1 Like

Hans Willhelm Steinfeld tror at de økonomiske problemene Putin får på hjemmebane kan velte regimet…:thinking:

12 Likes