Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 2 1

Er det nå Tyrkia “endelig” får komme inn i EU…?

image
Det jobbes nok hardt om dette nå som Storbritania er ute :sweat_smile:

Sikkert dritpopulært blant eksisterende medlemmer :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 Like

Blir nok sendt en heftig regning til Norge også.

Det mest lojale EU-medlemmet av dem alle.

2 Likes

Hehe skjønner ikke at folk her gidder å videreformidle propaganda uten å gi kontekst.

Saken handlet om at folk “mistook” flagget for å være confederate, ikke at de ble canceled…
Så valgte de å fjerne flagget som del av en egen markedsføringskampanje for å få flere kunder.
Helt tullete å dra inn cancel culture her, men sånn er Fox News. De blåser alt ut av proporsjoner og idioter spiser det rått. Så skal vi sitte her å diskutere det som om det er sant etterpå. Bortkastet tid.

2 Likes

sist jeg skjekket,så stod Storbritania for 40% av handelen i norge,-ser vi nok en periode med “Blå” regjering?

AP og KRF er tydeligvis ikke interessert i å vinne neste valg! :angry:

“Litt” i etterkant?

1 Like

Jeg vet ikke årsaken til at AP ikke var interessert, men ser for meg at det er mange gode grunner til det.

KrF sitter i regjering :wink:

…i så liten grad at jeg ikke fikk med meg! :sweat_smile:

De vinner ikke nok oppslutning til neste valg…eller,tror det flere på mannen i himmelen idag?

Høyres utspill kommer i Nettavisen der de « varsler » en strengere asyl- og flyktningpolitikk – og « advarer » mot en rødgrønn regjering. I tillegg «peker de nese mot KrF», som vi må anta er journalistenes tolkning.

2 Likes

koseligt…

1 Like

Dr. Astrid Stuckelberger er norskfødt doktor tilknyttet Verdens Helseorganisasjon (WHO). I dette intervjuet går hun i dybden for å forklare koblingen mellom WHO, Gavi, IMF og nasjonalstater.

Anbefales på det sterkeste!

Nordmenn stoler vi vel på?

2 Likes
1 Like

Nei, for også de støtter seg på noe(n)! Det er umulig å vurdere hvilken informasjon folk har, og hvilket grunnlag de har til å dele den.

Dessverre kom hun med en del påstander som gjør henne mindre troverdig.

Men jeg synes dama sa en god del fornuftig, jeg er dessverre der at jeg faktisk kan tro på en del av det også.

Saken er: hun er forsker, og lege, og har helt sikkert greie på mye, men så går hun litt langt og deler ting som hun kanskje ikke er ekspert på.

Uansett synes jeg absolutt debatten bør være åpen og inkludere hun her og hennes meningsfeller, vi blir nok i stor grad påvirket til å godta mye vi ikke burde godta.

1 Like

Det begynner å bli litt for gjennomskuelig dette.

Klaus Schwab: Cyberattack Worse than COVID-19 Crisis

2 Likes

Personlig har jeg forberedt meg på akkurat dette, siden jeg kom over det ifjor sommer.
Cyber Polygon starter vel 9 juli tror jeg. Jeg er klar.

Ha ha ha! Skikkelig skandale… :man_facepalming:

Lurer på hvordan det blir til neste år når flere og flere begynner å kjøre til jobben igjen :slight_smile:

3 Likes

Hva er dette?
Edit: Det kunne jeg funnet lett ut av selv. Lar det stå til spott og spe. :slight_smile:

1 Like

Hvordan gjør man seg klar og hva kommer?

Veldig mange bedrifter og privatpersoner tar ikke IT-sikkerhet på alvor, inkludert Stortingsrepresentanter, helsemyndigheter, kommuneledelse, små og store private bedrifter og mannen i gata.

Det utgjør en stor risiko for samfunnet, da krig nåtildags ikke nødvendigvis skjer med konvensjonelle våpen, men med spionasje og ødeleggelse gjennom phishing og mulvarper.

Mange har ikke engang 2-faktor innlogging på egne systemer. Da er det bare snakk om tid før en ansatt sitt passord lekkes i en databreach på et eller annet nettforum/Facebook/Linkedin/Dropbox etc. som har hatt store lekkasjer allerede, og så ender opp i hendene på ondsinnede aktører som kobler epost og passord til bedrift/person og så hacker alt de får tilgang til med det passordet.

Det har skjedd med veldig mange bedrifter i Norge allerede, og man bør ihvertfall sikre sin egen bedrift fra det ved å innføre 2-faktor-innlogging med trusted devices.

Samt rutiner for å ikke la uvedkomne i nærheten av hardware de ikke skal ha tilgang til.

Gjør man de to er mye sikret, da er det bare generell IT-sikkerhetsopplæring på de ansatte som gjenstår for å være mye sikrere enn de fleste andre norske bedrifter.

Er man stor eller jobber med sensitive data bør man også vurdere utvidede sikkerhetsløsninger, men det er ikke nødvendig i utgangspunktet for de fleste. Har man det andre i boks er mye gjort.

Hvor lang tid går det før man “finner ut” at man skal bruke coronapasset til andre ting også mon tro?

Selv tipper jeg at det i første omgang blir kombinert med en personlig klimakvote som skal begrense folks mulighet til å reise og etterhvert spise den maten man ønsker. Du hørte det her først.

Eventuelt blir det først en slags ID som man må benytte for å koble til elementære tjenester i samfunnet + internett.

2 Likes