Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 2 1

Liker disclaimeren din :wink:

2 Likes

Er litt synd at han sjeldent tar feil da :sob:

2 Likes

Selvfølgelig. Men igjen, er dette en ukjent problemstilling for NATO? Isåfall blir jeg skremt.

Leste på NRK nyhetene nå at USA ber amrikanere som er i Russland forlate landet umidelbart.Kan det være noe mer på gang ?

Har de en engelsk utgave også?

Ikke helt enig her.
Hvis noen er så gale mener jeg NATO må gå all-inn og fjerne hele landet før de får fyrt av alt.
Så får man håpe forsvaret kan skyte ned noen.

Akkurat det er poenget mitt.

Man feiger ikke ut. Men man svarer med konvensjonelle våpen, i henhold til krigens regler.

Konsekvensen av å true noen med atomvåpen er at du blir svært upopulær blant dine egne innbyggere.

Spesielt når du søler bort livene til tusenvis av unge sønner i en krig mot broderfolket, og på toppen av det hele begår krigsforbrytelser.

1 Like

En subtil måte å svare på RUs trusler om bruk av atomvåpen.

1 Like

kjør den gjennom google translate.

Jeg har innebygget oversettelse av Russisk og de fleste andre “uforståelige” språk i Chrome.

1 Like

Nei, det er det ikke.

Men å unngå å konfrontere Russland, fordi de eskalerer et hakk på nuke-nivået sitt, og det fortsatt er på et lavt nivå, tviler jeg på vil være aktuelt.

Ikke invadere Russland, så slipper man atomkrig.

Russiske innbyggere må selv finne ut hva de skal gjøre med ledere som har for høye ambisjoner, og som ikke nøler med å ofre russiske innbyggere for å nå målene sine…

The one-year, $112 billion defense package would nearly double current defense spending levels.

2 Likes

Om scenene fra UA blir for stygge, vil NATO måtte gripe inn i UA, konvensjonelt.

Skyter RU på NATO-styrker i UA, vil NATO måtte skyte tilbake, om nødvendig inn på russisk jord, men behøver ikke beleire RU.

Det er unødvendig å bruke atomvåpen før RU gjør det. Det opp til RU når dette skal tas i bruk.

Dette handler nok om at stemningen blir dårligere og dårligere og at det da kan være farlig for amerikanere å gå rundt i Moskvas gater

4 Likes

Det tror jeg ikke skjer, redselen for eskalering er for stor. Anser det som mer sannsynlig at Vesten blir stående på sidelinja mens sivile ukrainere bombes.

NATO-land leverer allerede våpen. Om man er involvert i krigen blir mer et definisjonsspørsmål enn et praktisk spørsmål.
Man kan si at NATO som sådan ikke er formelt i krig med RU før man aktiverer artikkel 5.

3 Likes

Syntes det er litt for tynt å kun hate russiske enkeltmennesker for noe politikerne gjør, selv om det er god stemning for å gjøre det i tråden her.
Kom igjen, hat indere også, for de avsto fra å stemme i fn her om dagen, så ukrainske grensevakter trakasserer de indiske studentene som prøver å flykte fra ukraina.

2 Likes

28. februar 2022 kl. 15:36

USA ber amerikanere forlate Russland «umiddelbart»

USAs utenriksdepartement anbefaler i en uttalelse mandag at alle amerikanere forlater Russland «umiddelbart» etter invasjonen av Ukraina.

– Amerikanske borgere bør vurdere å forlate Russland umiddelbart via ruter som fremdeles er tilgjengelige, sier departementet.

USA har tidligere frarådet alle reiser til Russland.

Her er dvergens liste med krav (merk at han ikke nevner Donbas):

Kan ikke si at jeg sitter med det inntrykket? Føler mer at folket hater én russer.

5 Likes

Hvis det stemmer, så er det “ikke så ille” spør du meg. Russland får Krim og Ukraina får fred. Med en gang grensene ikke er under disputt, så kan Ukraina bli Nato-medlem, så slipper man en repeat. :see_no_evil:

Så jævelig prinsipielle trenger man ikke være for å få en stopp av krigen.

Edit leste litt kjapt der. Demilitarisere? Haha. Gi opp, så vi slipper å erobre dere!

7 Likes