Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Russland/Ukraina debatt 2 1

Vi har et representativt demokrati. Lederen har ganske stor vekt.

Kunne tenkt meg skje modell som i sveits hvor det er mye mer direkte demokrati.

2 Likes

Ikke at yrkespolitikere nÞdvendigvis er godt kvalifiserte, men folk flest har jo veldig lite greie pÄ Ä ta riktige valg for samfunnet i sin helhet.

2 Likes

Politikere tar valg for Ä ha jobb videre. Om det betyr Ä fortsette som politiker eller gÄ over i lukrativ privat jobb / organisasjonsjobb er ett fett. Er overbevist om at befolkningen tar bedre valg for landet enn yrkespolitikere.

2 Likes


I midten av juni 21 ble Norge koblet til Tyskland og her ser vi prisutviklingen siden. Korrelasjon mellom regn og pris er nesten utradert.
Norske embetsmen og politikkere er kapitalister av verste sort; etterat at kraftselskaper er plyndret for kapital fortsetter jakten pÄ penger i nye former.
Nedenfor noe uttalelser fra de styrende organer.

"Kabelen legger til rette for at man kan fÄ mer ut av fornybare ressurser pÄ begge sider av kabelen.

PÄ Tonstad i Sirdal har byggingen av kraftkabelen gitt store ringvirkninger for lokalmiljÞet. OrdfÞrer Johnny Liland er stolt over Ä ha vÊrt med pÄ det grÞnne skiftet.

Prosjektet er anslÄtt til Ä ha en kostnad pÄ rundt 18 milliarder kroner, finansiert av norske skattebetalere.

– Kabelen vil vĂŠre til god nytte for begge land nĂ„r det kommer til mer effektiv bruk av kraftressurser og -systemer, sier Erna Solberg."

Godt valg!

5 Likes

Stem pÄ Piratpartiet folkens!


NÄ blir lÞgnene avduket de neste 6 mÄnedene :zipper_mouth_face:

image
image

1 Like

SÄ lenge vi fÄr god demokratisk kontroll med dette, er jeg ikke bekymret for misbruk, sier Karsten Friis.

God demokratisk kontroll av etterretningstjenesten? Er dette tidenes vits?

3 Likes

Nei. Jeg tror at de bare er dumme.

Det hadde nesten vĂŠrt bedre om de var korrupte, da hadde de i det minste vist tegn til intelligens og nĂŠringsvett.

And the government of South Australia, one of the country’s six states, developed and is now testing an app as Orwellian as any in the free world to enforce its quarantine rules. Returning travelers quarantining at home will be forced to download an app that combines facial recognition and geolocation. The state will text them at random times, and thereafter they will have 15 minutes to take a picture of their face in the location where they are supposed to be. Should they fail, the local police department will be sent to follow up in person. “We don’t tell them how often or when, on a random basis they have to reply within 15 minutes,” Premier Steven Marshall explained.

FÄr hÄpe ikke lignende tilstander kommer til Norge. Men Australia var vel omtrent der vi var for 1,5 Är siden, sÄ ting kan tilsynelatende snu fort.

1 Like

:man_facepalming: “MDG” :man_facepalming:

2 Likes

Har sansen for dette og synes de kunne spart seg for bÞtene i utgangspunktet. Her burde enten loven heller hÄndhevelsen endres.

2 Likes

Det er ofte greit sÄlenge du stÞtter samme sak :sweat_smile:

6 Likes

Tja, jeg stÞtter ikke de som barrikaderte seg foran oljedirektoratet, men synes ikke at de burde fÄ bÞter for det.

1 Like

Synes det er utrolig at vi ennÄ holder pÄ med dette covid-opplegget. Etter halvannet Är med overdrevne skremsler tror folk ennÄ at det skal ta livet av dem bare de gÄr utenfor dÞren.

Akkurat nÄr man tror at hysteriet har gitt seg sÄ blusser det opp igjen.

2 Likes

HÊ, du mente jo vi mÄtte bruke koronapass for Ä handle i butikken nÄ og i lang tid fremover. Er du ikke positivt overrasket over utviklingen?
Folk oppfĂžrer seg jo stort sett som om viruset ikke finnes.

1 Like

Helt greit og normalt at man er uenig i lovbestemmelser, men Ă„ synes det er greit Ă„ bryte dem blir noe helt annet. Sivil ulydighet innenfor visse rammer er jo nĂŠrmest en selvmotsigelse i og med at loven er den relevante rammen.

Positivt overrasket over hva?

Ser absolutt ingenting Ă„ vĂŠre positivt overrasket over.

1 Like

De bruker samme lovverk pÄ folk som demonstrerer og de som tisser midt pÄ gata i fylla og ikke flytter seg nÄr politiet ber dem om Ä komme seg hjem. Jeg ser ikke hvorfor dette er relevant lovanvendelse. Dvs, jeg ser hvorfor det har blitt sÄnn, men jeg er ikke enig.

3 Likes

Jaggu, kanskje de hadde rett i at jobber ble tatt av arbeidsinnvandrere som tok til takke med luselÞnn? Fungerer jo fint for de store som sparer noen kroner, men ikke sÄ hot for de som mÄ ta jobbene. Her vil det tvinge seg fram hÞyere lÞnninger, hÞyere effektivitet eller kapitulasjon.

Vi er i ca samme situasjon i Norge, om ikke like ille. Bare se pÄ all klagingen i sommer pÄ mangel pÄ sesongarbeidere, kokker, osv.

1 Like

Jeg tenker at det totalt sett er mer hensiktsmessig at man er pliktig Ä etterkomme pÄlegg fra politiet enn at hver enkelt selv skal bestemme hvilke regler man synes det er vits Ä fÞlge :blush: At regelen som benyttes kan omfatte ulike situasjoner har praktiske juridiske Ärsaker.

1 Like